Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine sunt cei care doresc sa obtina cetatenie romana in vreme ce romanii pleaca din tara?

04-Aug-2011
4107
Studii din domeniul resurselor umane arata ca in 2009, doua din trei persoane care au devenit cetateni romani erau moldoveni, in timp ce foarte multi dintre cei care au devenit cetateni ai UE proveneau din Maroc si Turcia, numarul de naturalizari ajungand la aproape 800.000 de persoane.

Si romanii isi doresc sa obtina cetatenie in alta tara. Astfel, tot in 2009, circa 30% dintre acestia au obtinut cetatenia in Ungaria. Acest stat a introdus in legislatie si "dreptul sangelui" prin care se simplifica procedurile de obtinere a cetateniei in cazul celor care au parinti maghiari. Printre reactiile iscate de aceasta modificare legislativa, se numara si cea a Slovaciei care a interzis dubla cetateniei, silindu-i astfel pe etnicii maghiari sa aleaga intre cele doua cetatenii.

In acest moment, 35.000 de cetateni romani din Ardeal doresc sa devina cetateni unguri, iar 12.000 de cetateni romani au renuntat anul acesta la cetatenia romana in favoarea celei maghiare deoarece aceasta permite munca in orice tara din Uniunea Europeana fara a fi necesar permisul de munca.

De la inceputul anului, cand a intrat in vigoare noua lege, romanii se inghesuie sa revendice pasaport unguresc. La consulatul din Cluj - Napoca, programarile pentru obtinerea cetateniei au ajuns deja la anul 2012, motiv pentru care se cauta solutii administrative care sa grabeasca procedura naturalizarii. 35.000 de maghiari din Ardeal doresc sa devina cetateni unguri, iar 12.000 au renuntat in acest an la cetatenia romana in favoarea celei maghiare.

Fenomenul are o singura explicatie: cetatenia maghiara iti permite sa lucrezi oriunde in Uniunea Europeana si tarile nordice care au tratate cu UE, fara a fi necesar permisul de munca. Ungurii, care au aderat in 2004 la Uniune, au scapat anul acesta, la 1 mai, de ultimele restrictii in ceea ce priveste dreptul la munca. Romanii si bulgarii, intrati in Uniune in 2007, au inca limitari in 10 state, pana in 2014. Mai mult, unele tari au inasprit conditiile de eliberare a permiselor de lucru, pentru romani si bulgari.


Romanii isi mai doresc sa obtina si cetatenie italiana (21,5% din totalul romanilor care au primit in 2009 o noua cetatenie in UE), sau sa fie cetateni ai Germaniei (18,5%) sau ai Marii Britanii (7,8%). Romanii se afla pe primul loc in topul persoanelor refuzate de UE in vederea obtinerii dublei cetatenii in Ungaria si Italia. Pe locul doi se afla portughezii, naturalizati in Franta (aproape 70% din cei cu noua cetatenie, in 2009), Luxemburg, Marea Britanie si Spania. Polonezii sunt a treia natiune din UE care au optat pentru o alta cetatenie, cei mai multi alegand Germania si renuntand la cetatenia poloneza.

O cercetare facuta anul acesta arata ca aproximativ trei milioane de americani ar dori sa renunte la cetatenie pentru a scapa de plata taxelor foarte mari impuse de SUA. Legea s-a modificat in 1996 astfel incat sa interzica renuntarea la cetatenie pentru evitarea taxelor. Potrivit actelor normative, se prezuma ca evitarea taxelor este adevaratul motiv al celor cu venituri anuale nete de peste 552.000 de dolari care vor sa renunte la cetatenie. Modificarea a fost efectuata ca urmare a aparitiei in presa a unui articol despre miliardarii care-si schimba cetatenia pentru a scapa de fiscul american.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016