Completarea formularului 011. Contributia trimestriala pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii
Ordinul 3261/2011 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (011) "Declaratie de inregistrare ca platitor al contributiei trimestriale pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii" a fost publicat in Monitorul Oficial 727/2011.
In ceea ce priveste procedura de completare a formularului 011 "Declaratie de inregistrare ca platitor al contributiei trimestriale pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii", trebuie retinut ca acesta se completeaza si se depune de:
- detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, persoane juridice romane;
- reprezentantii legali, desemnati potrivit prevederilor OUG 77/2011 privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, ai detinatorilor autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice romane.
Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect toate datele prevazute:
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau se trimite prin posta, cu scrisoare recomandata;
- un exemplar se pastreaza de catre contribuabil.
Completarea formularului se face astfel:
A. Felul Declaratiei
Se marcheaza cu "X" pct. 1 sau 2, dupa caz.
Atentie! In cazul declaratiei de mentiuni se completeaza toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, indiferent daca acestea au mai fost declarate.
B. Date de identificare a contribuabilului
Randul 1. Cod de identificare fiscala - Se completeaza codul de identificare fiscala a contribuabilului.
Randul 2. Denumire - Se completeaza cu denumirea contribuabilului.
Randul 3.
Domiciliu fiscal - Se completeaza cu adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
C. Date privind vectorul fiscal
Randul Contributia pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii
Se marcheaza cu "X" numai de persoanele juridice romane care au obligatia sa declare aceasta contributie, potrivit OUG 77/2011.
Randurile 1 si 2 se completeaza, dupa caz, cu data luarii in evidenta a platitorilor contributiei trimestriale pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, respectiv cu data scoaterii din aceasta evidenta.
Data luarii in evidenta sau a scoaterii din evidenta se stabileste conform reglementarilor legale in materie.
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularului (011)
Denumire: (011) Declaratie de inregistrare ca platitor al contributiei trimestriale pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii
1. Cod MFP: 14.13.01.10.11/m
2. Format: A4/t1
3. Caracteristici de tiparire:
- pe o singura fata;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
4. U.M.: set (o fila)
5. Se difuzeaza: gratuit.
6. Se utilizeaza: de catre detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor sau reprezentantii legali ai acestora la inregistrarea fiscala ca platitori ai contributiei trimestriale pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii.
7. Se intocmeste:
- in doua exemplare;
- de catre contribuabil.
8. Circula:
- originalul la organul fiscal;
- copia la contribuabil.
9. Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie bunuri de la furnizor cu cod TVA anulat din oficiu
Intrebare: Societatea (A) deruleaza un contract de furnizare produse cu operatorul economic (B), caruia i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu, conform dispozitiilor art. 316, alin. 11, litera c) din Legea 227/2015. (Mentionam ca, la data acestei solicitari, B figureaza in continuare cu inregistrarea anulata, iar valoarea contractului incheiat intre A si B este cu TVA inclus, conform prevederilor legale). In urma furnizarii produselor, B emite factura catre A cu aplicarea cotei de TVA,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regularizare dividende interimare
Intrebare: In anul 2023, asociatul a retras dividende in suma de 400.000 lei, suma inregistrata in debitul contului 463. La 31.12.2023, firma a inregistrat un profit de doar 300.000 lei si au fost efectuate urmatoarele inregistrari contabile: 121 = 1171 300.000 lei 1171 = 457 300.000 lei 457 = 463 300.000 lei In debitul contului 463 a ramas suma de 100.000 lei, suma care ar fi trebuit acoperita din profitul anului 2024. Insa, la 31.12.2024, firma a inregistrat un profit de doar 70.000 lei, practic firma ar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regimul TVA pentru refacturarea taxelor achitate la ONRC in numele si contul beneficiarului
Intrebare: O societate, platitoare de TVA, desfasoara activitate de consultanta, in mare parte constand in infiintari/raderi firme, obtinerea certificatelor de la ONRC, alte servicii in relatia cu Registrul Comertului. Pe langa serviciile de consultanta facturate cu TVA, prestatorul mai refactureaza taxele platite la ONRC, care sunt scutite de TVA si nu reprezinta servicii accesorii. Serviciile refacturate constand in taxele platite la ONRC pentru beneficiar pot fi in regim de scutire din punctul de vedere...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Livrare bun second-hand. Regim TVA si e-Transport
Intrebare: Societatea FLY vinde catre o societate din Portugalia (cod valid de TVA - VIES) un autovehicul second-hand achizitionat de la persoana fizica. Mentionam ca societatea FLY aplica regimul marjei pentru bunuri second-hand (notificare ANAF). Pe factura emisa mentionam si regimul marjei (TVA inclus si nedeductibil) si taxare inversa? In aceste conditii, emitem si factura pentru depozit TVA (aplicat la regimul marjei) si restituim TVA cand primim dovada inmatricularii? Cum sau daca declaram factura in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Amortizare autoturisme reducere activitate
Intrebare: O societate are in stocul de imobilizari 5 autoturisme pentru care a dedus integral TVA si a inregistrat amortizare fiscala integrala, intrucat acestea au fost utilizate in scopul desfasurarii activitatii economice pentru departamentele de achizitii si vanzari. Autoturismele au fost achizitionate in anul 2022. In anul 2024, s-a redus atat activitatea economica, cat si numarul persoanelor angajate. In aceste conditii, amortizarea autoturismelor mai este deductibila din punct de vedere fiscal? Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<