Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum s-a modificat formularul 100? Ce e nou in formularul 101?

30-Ian-2015
1323
Regasiti mai jos un anunt oficial referitor la completarea formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si a formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit".

Prin OPANAF 4024/2014 pentru modificarea si completarea OPANAF nr. 1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in M. O. 2/05.01.2015, s-au adus unele modificari si completari.

Mai jos, le regasiti pe cele mai importante dintre acestea:

A. Referitor la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"

>> Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat", prezentat in anexa nr. 11, se completeaza cu doua noi pozitii, ca urmare a modificarii OUG 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, aduse prin OUG 69/2014.

- pozitia 84: contributie trimestriala datorata pentru contractele cost-volum/cost-volum-rezultat conform art. 14 alin. (1) din OUG 77/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.


- pozitia 85: contributie datorata pentru volume de medicamente consumate care depasesc volumele stabilite prin contracte conform art. 14 alin. (1) din OUG 77/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

Cele doua contributii nu se platesc in contul unic si constitutie venituri ale Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate


>> Instructiunile de completare a formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", prezentate in anexa nr. 6 se modifica luand in considerare ultimele modificari aduse de OUG 77/2011 prin OUG 69/2014.

Prin OUG 69/2014 privind stabilirea unor masuri financiare in domeniul sanatatii si pentru modificarea unor acte normative, publicat in M.O. nr. 807/2014, au fost aduse modificari OUG 77/2014, privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, dupa cum urmeaza:


* Detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care sunt persoane juridice romane, precum si reprezentantii legali ai detinatorilor autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice romane:

1) au obligatia platii unei contributii trimestriale pe baza contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat si nu datoreaza contributia trimestriala calculata potrivit art. 3 (in functie de valoarea consumului total trimestrial de medicamente).


2) datoreaza pentru volumele de medicamente consumate, care cumulat depasesc volumele stabilite prin contractele cost-volum/cost-volum-rezultat, valoarea integrala a consumului de medicamente aferenta depasirii fara TVA.

Contributiile mentionate anterior se vireaza trimestrial, pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care acestea se datoreaza.


Casa Nationala de Asigurari de Sanatate comunica persoanelor obligate la plata contributiilor, pana la finele lunii urmatoare expirarii trimestrului, datele in baza carora acestea declara contributiile trimestriale. Aceste contributii se declara la organul fiscal competent pana la termenul de plata mentionat anterior.

3) In termen de 30 de zile de la data incheierii contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, au obligatia sa se inregistreze fiscal la Agentia Nationala de Administrare Fiscala ca platitori ai contributiilor trimestriale prevazute la art. 12.

Inregistrarea fiscala se face prin formularul 011 "Declaratie de inregistrare ca platitor al contributiei trimestriale pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii" aprobat prin OPANAF 326/2011.

Click aici pentru continuarea materialului privind formularul 101 >>


Sursa: Finante Arges




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum s-a modificat formularul 100? Ce e nou in formularul 101?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF simplifica procedurile de administrare fiscala: Reducerea numarului de formulare, acordarea de asistenta si depunerea TUTUROR declaratiilor DOAR electronic
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a prezentat, marti – 25 iunie, un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat. Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi ne vom referi doar la primul dintre ele, anume: I. “Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale” Acest obiectiv va fi atins, potrivit "planului de masuri...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical cod 06. Baza de calcul indemnizatie
    • baza de calcul indemnizatie, concediu medical, pensionar "O societate a angajat un pensionar pe perioada determinata de 36 luni. Angajatul a prezentat la contabilitate concediu medical pentru incapacitate temporara de munca pentru 7 zile, cod 06. Cum se calculeaza indemnizatia de concediu medical?" Raspunsul specialistului Conform art. 10 alin. (1) din OUG 158/2005, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B, baza de calcul al indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca...» citeste mai departe aici

  • Inspectia muncii, in control! Amenzi de milioane de euro pentru munca la negru
    • Inspectorii de la Inspectia Muncii au aplicat amenzi de 1.264.778 euro pentru munca la negru, dar si pentru nerespectarea securitatii si sanatatii in munca, potrivit unui comunicat remis de institutie. “Inspectia Muncii a desfasurat, in perioada 3 – 14 iunie 2019, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare totala de 1.264.778 euro, adica 5.982.400 de lei”, anunta institutia. In total, au fost depistate 355 de persoane care desfasurau munca fara forme...» citeste mai departe aici

  • Masuri propuse de MFP: Proiect de OUG privind restructurarea financiara pentru companiile cu datorii de peste 1 milion de lei
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a prezentat marti, 25 iunie, proiectul de Ordonanta de Urgenta privind restructurarea financiara, scotand in evidenta modul in care se va face aceasta restructurare in functie de datoriile pe care companiile le au catre stat. "Trebuie clarificat ca nu discutam despre o amnistie fiscala. Discutam despre o restructurare financiara […]. Ideea a pornit de la companiile de stat, pentru care ar fi singura solutie de salvare. Este o sansa pe care...» citeste mai departe aici

  • Reducere de TVA pentru produsele traditionale, de la 1 iunie 2019
    • Vara a inceput cu o veste buna pentru cei care livreaza produse traditionale, eco sau montane: incepand cu 1 iunie 2019, acestora le este acordata o reducere a TVA-ului, de la 9% la 5%, pe baza anumitor acte doveditoare. Aceasta masura incurajeaza comercializarea de produse traditionale romanesti si favorizeaza, din punct de vedere economic, firmele care aleg sa livreze astfel de preparate, in detrimentul celor care nu sunt traditionale. Produsele traditionale sunt apreciate pentru calitatea lor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016