Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat ANAF: Precizari Formularul 205

21-Iun-2010
4362


Comunicat de presa - ANAF
Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca termenul limita de depunere a formularului 205 'Declaratie informativa privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiar de venit' este data de 30 iunie 2010.
Declaratia se completeaza si se depune de catre platitorii de venit care au avut obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa in anul 2009.

ATENTIE:
Impozitele declarate prin acest formular la data de 30 iunie 2010 sunt impozite finale si sunt aferente veniturilor cu regim de retinere la sursa a impozitului, altele decat veniturile din salarii sau veniturile declarate prin formularul 205 depus pana la data de 1 martie 2010.

Persoanele fizice care au beneficiat in anul 2009 de venituri impozitate prin retinerea la sursa a impozitului, si care fac obiectul formularului 205 cu termen de depunere 30.06.2010, nu au obligatii declarative.

Formularul 205 se completeaza si se depune pentru impozitele retinute la sursa aferente urmatoarelor categorii de venituri:

Venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului Civil, altele decat cele reglementate prin art. 52 din Codul fiscal;
Venituri din dividende;
Castiguri din transferul titlurilor de valoare cu impunere finala;
Venituri din lichidare;
Venituri din premii si jocuri de noroc;
Venituri din pensii;
Venituri din activitati agricole;

Alte venituri, cum sunt: 

prime de asigurari suportate de o persoana fizica independenta sau de orice alta entitate, in cadrul unei activitati pentru o persoana fizica in legatura cu care suportatorul nu are o relatie generatoare de venituri din salarii;
castiguri primite de la societatile de asigurari, ca urmare a contractului de asigurare incheiat intre parti cu ocazia tragerilor de amortizare;
venituri primite de persoanele fizice pensionari, sub forma diferentelor de pret pentru anumite bunuri, servicii si alte drepturi, fosti salariati, potrivit clauzelor contractului de munca sau in baza unor legi speciale;
venituri primite de persoanele fizice reprezentand onorarii din activitatea de arbitraj comercial;
renumeratiile pentru munca prestata in interesul unitatilor apartinand Directiei Generale a Penitenciarelor, precum si in atelierele locurilor de detinere, acordate, potrivit legii, condamnatilor care executa pedepse privative de libertate;
veniturile primite de studenti sub forma indemnizatiilor pentru participarea la sedintele senatului universitar;
veniturile obtinute de persoanele fizice din valorificarea prin centrele de colectare a deseurilor de metal, hartie, sticla si altele asemenea si care nu provind din gospodaria proprie;
sumele platite de catre organizatori persoanelor care insotesc elevii la concursuri si alte manifestari scolare;
indemnizatiile acordate membrilor birourilor electorale, statisticienilor, informaticienilor si personalului tehnic auxiliar pentru executarea atributiilor privind desfasurarea alegerilor prezidentiale, parlamentare si locale;
veniturile obtinute de persoanele care fac figuratie la realizarea de filme, spectacole, emisiuni televizate si altele asemenea;
tichetele cadou acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii;
venituri, altele decat cele de la articolul 42, lit. k) (distribuite de persoanele juridice constituite conform legislatiei privind reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile ulterioare.

NOTA: Pentru fiecare categorie de venit se depune de catre platitori cate o declaratie informativa.

Declaratia se depune in format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Suportul magnetic sau optic va fi insotit de un borderou centralizator, listat pe hartie, semnat si stampilat, potrivit legii.

Declaratia se depune la organul fiscal la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala.
Depunerea formularului 205 'Declaratie informativa privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiar de venit' dupa data de 30 iunie 2010 se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 500 si 1000 lei, in cazul persoanelor fizice si cu amenda intre 1000 si 5000 lei in cazul persoanelor juridice.

Informatii detaliate se pot obtine AICI, CLICK AICI

Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. In cadrul ANAF se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), directiile generale ale finantelor publice (DGFP) judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici