Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deductibilitatea cheltuielii cu chiria la calculul profitului impozabil

18-Mai-2010
6645

Intrebare


Daca o firma platitoare de impozit de profit inchiriaza de la o persoana fizica apartamente in localitate unde isi are sediul social pe care apoi le da in folosinta salariatilor sai, cheltuiala cu aceste chirii este deductibila fiscal?

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al
Consilier
Taxe si Impozite pentru Contabili 

Ref: Deductibilitatea cheltuielilor cu chiria apartamentelor date in folosinta salariatilor proprii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Locuinta de serviciu este definita potrivit Legii nr. 114/1996, cu modificarile ulterioare, ca fiind spatiul destinat angajatilor unor societati, acordat in conditiile contractului de munca.

Locuintele de serviciu fac parte din patrimoniul agentilor economici si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca.


Locuintele de serviciu noi, se pot amplasa pe terenurile apartinand agentilor economici sau pot fi achizitionate si sunt finantate din bugetele acestora.

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca sunt deductibile cheltuielile cu intretinerea si repararea locuintelor de serviciu aflate in localitatea unde societatea isi desfasoara activitatea. De asemenea sunt deductibile cheltuielile de aceasta natura si cu intretinerea locuintelor de serviciu amplasate in localitatile unde societatea are sedii secundare.

In cazul in care locuintele de serviciu au suprafete construite in limita celor prevazute in Anexa la Legea locuintei, din punct de vedere fiscal li se mai recunosc in plus cheltuieli in suma de 10% .

Pentru stabilirea limitei deductibile a cheltuielilor cu intretinerea unei locuinte de serviciu data in folosinta salariatilor se face raportul dintre suprafata construita prevazuta de legea locuintei, majorata cu 10% si totalul suprafetei pusa la dispozitia acestora.

De ex. presupunem ca societatea a inregistrat

in anul 2009 cheltuieli pentru intretinerea unei locuinte de serviciu in suma de 12.000lei.
Suprafata construita = 150mp
Suprafata recunoscuta (58 + 10%) = 63,8mp
Raportul 63,8/150 = 42,5%
12.000 x 42,5% = 5.100lei

Societatea va putea sa deduca din baza de impunere suma de 5.100lei, iar diferenta de 6.900lei este o suma nedeductibila care se adauga la profitul impozabil.

Sunt de asemenea recunoscute cheltuielile cu chiria spatiilor puse la dispozitia salariatilor, daca aceste cheltuieli fac obiectul contractului de inchiriere anexat la contractul de munca al salariatilor respectivi, numai pentru suprafetele mai sus prevazute.

Totodata este necesar sa se justifice necesitatea inchirierii lor salariatilor proprii, in functie de obiectul de activitate al societatii (ex. agricultura, constructii etc.), al distantei fata de localitatea de domiciliu al salariatilor, sa nu fie considerate locuinte de vacanta, sa existe o procedura aprobata de consiliul de administratie privind acordarea acestor spatii etc.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deductibilitatea cheltuielii cu chiria la calculul profitului impozabil":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"