Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Din 1 octombrie 2022 se vor aplica amenzile pentru nerespectarea legislatiei privind sistemul E-Transport, conform OUG 106/2022

13-Iul-2022
24494
Din 1 octombrie 2022 se vor aplica amenzile pentru nerespectarea legislatiei privind sistemul E-Transport, conform OUG 106/2022

Din 1 octombrie 2022 se aplica amenzile pentru nerespectarea legislatiei in vigoare privind sistemul E-Transport, conform OUG 106/2022.

Ordonanta de Urgenta 106/2022 suspenda prevederile art.13 si 14 din OUG 41/2022 care contin amenzile contraventionale aplicabile pentru persoanele care nu respecta legislatia in vigoare privind utilizarea E-Transport pana pe 1 octombrie 2022.

``Art. VI. — Articolul 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 356 din 11 aprilie 2022, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 18. — Prevederile art. 13 si 14 intra in vigoare la data de 1 octombrie 2022.”

Amenzi nedeclarare in RO e-Transport

Urmatoarele fapte se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 la 50.000 in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 lei la 100.000 lei in cazul persoanelor juridice, precum si confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate:

-nedeclararea datelor referitoare la toate transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat;

-din 1 iulie se interzice transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat care, alaturi de documentele ce insotesc respectivul transport, nu este declarat in Sistemul RO eTransport sau nu poate fi identificat prin codul UIT;

-utilizarea de catre operatorul de transport rutier a codului UIT peste termenul de valabilitate al acestuia, stabilit la 5 zile calendaristice incepand cu data declarata pentru inceperea transportului, este interzisa;

-este interzisa descarcarea pe teritoriul Romaniei a bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, cu exceptia celor care fac obiectul depozitarii sau formarii unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri; 

-declararea in Sistemul RO e-Transport a unor cantitati diferite de cele care fac obiectul transportului de bunuri.

Se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 la 50.000 in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de 20.000 lei la 100.000 lei in cazul persoanelor juridice nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (2), art. 12 alin. (3) si art. 13:

-utilizatorii sunt obligati sa puna la dispozitia operatorului de transport rutier codul UIT aferent bunurilor transportate, direct sau prin intermediul organizatorului transportului, pana cel tarziu la prezentarea vehiculului in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz. Codul UIT este inscris in mod obligatoriu pe documentul de transport, lizibil si fara stersaturi sau adaugiri;

-este interzisa modificarea datelor inregistrate in Sistemul RO e-Transport referitoare la transporturile de bunuri dupa prezentarea in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv dupa punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz;

-in cazul in care sunt transportate atat bunuri cu risc fiscal ridicat, cat si alte bunuri care nu fac parte din categoria celor cu risc fiscal ridicat stabilite in acest sens prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) au obligatia sa declare in Sistemul RO e-Transport datele aferente transporturilor pentru toate bunurile transportate, iar codul UIT sau codurile UIT insotesc documentul de transport aferent acestora. 

Se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la10.000 lei nerespectarea urmatoarelor:

-conducatorul vehiculului de transport este obligat sa prezinte la solicitarea organelor competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau Autoritatii Vamale Romane documentele care insotesc transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat. 
-autoritatile sau institutiile publice care, direct sau prin intermediul structurilor subordonate sau coordonate, detin orice fel de date sau informatii necesare indeplinirii scopului prevazut la art. 3 au obligatia de a le pune la dispozitie gratuit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe baza de protocol incheiat in acest sens.


OUG 106/2022 pentru sustinerea acordarii de reduceri ale preturilor la benzina si motorina si pentru modificarea art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din OUG nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 657 din 1 iulie 2022.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici