
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF aduce in atentia contribuabililor principalele modificari si completari aduse de Legea nr. 9/2023 (actul normativ ce a intrat in vigoare la data de 04 iulie 2023). Amintim ca autoritatile publice NU vor mai putea solicita persoanelor fizice si juridice dosare cu sina, iar contribuabilii pot depune si copii electronice atunci cand este cazul.
Elementele de noutate sunt urmatoarele:
- interdictia de a solicita persoanelor fizice sau juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, de dosare, dosare cu sina, precum si a oricarui alt articol sau obiect de birotica sau papetarie;
- fotocopierea gratuita a diverselor acte, cereri sau formulare necesare pentru prestarea unui serviciu public.
Ca metode de comunicare la distanta aflate la dispozitia contribuabililor:
- pentru depunerea declaratiilor fiscale: Spatiul Privat Virtual (SPV) si Portalul www.e- guvernare.ro, cu utilizarea de certificate digitale calificate;
- pentru efectuarea platilor utilizarea de servicii oferite de catre terti: Internet banking sau www.ghiseul.ro.
Institutia reaminteste ca, Spatiul Privat Virtual (SPV) - ofera utilizatorilor sai (contribuabili persoane fizice si persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Inregistrarea in serviciul "Spatiul Privat Virtual" se face de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, la sectiunea „Servicii Online” - „inregistrare utilizatori - SPATIUL PRIVAT VIRTUAL - inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual” sau poate fi accesat link-ul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_pf_PJ_spv
Pentru indrumare si asistenta puteti contacta Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.
De asemenea, contribuabilii care se prezinta la sediile unitatilor fiscale in vederea utilizarii calculatoarelor destinate self-service, vor fi indrumati, sprijiniti de catre functionarii fiscali din cadrul institutiei.
Prin dezvoltarea de-a lungul timpului a unor servicii electronice s-a dorit ca , contribuabilii sa- si poata indeplini obligatiile fiscale, fara a mai fi necesara prezenta fizica la sediile unitatilor fiscale.
De altfel,inca din luna martie a anului 2022, contribuabilii/platitorii persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent au fost obligati sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Este oficial! Dosarul cu sina va fi INTERZIS la stat. Legea se aplica din 4 iulie 2023Reducerea birocratiei, conform Legii 9/2023. Din 4 iulie 2023 au intrat in vigoare 2 elemente de noutate importanteArticole similare
Reducerea birocratiei, conform Legii 9/2023. Din 4 iulie 2023 au intrat in vigoare 2 elemente de noutate importanteArticole similare
Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016RO e-TRansport: 35 de intrebari & raspunsuri utile contribuabililor cu privire la aplicarea sistemului (Material ANAF)Depunere Declaratia Unica pentru venituri din arendaReminder ANAF! Pana cand poate fi depusa Declaratia Unica in 2024Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelUltimele articole
Declaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?Mii de firme, declarate INACTIVE de catre ANAF. Cum sa procedati in acest cazNotificari ANAF privind cheltuielile 2020-2024. Cum sa procedeze firmele in acest cazCod UIT generat cu valoare gresita. Cum sa procedati in acest cazE-Factura. Facturile cu valoare zero trebuie sau nu transmise in sistem?Articole similare
OUG 41/2016 obliga institutiile publice sa primeasca si COPII ELECTRONICE pentru diverse acte, inclusiv cartea de identitateSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA