Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Discrepantele intre bogatii si saracii Romaniei: venituri de 7,2 ori mai mari in familiile instarite

18-Dec-2017
681

Diferentele financiare cresc intre cei care obtin castiguri considerabile si romanii cu venituri mici. Astfel, familiile considerate bogate au avut anul trecut venituri de 7,2 ori mai mari decat ale celor considerate sarace, cu mentiunea ca aceste discrepante au continuat sa creasca si in 2017. 

Potrivit Institutului National de Statistica, citat de Agerpres, indicele inegalitatii veniturilor a avut o crestere accelerata pana in anul 2015, cand a atins si maximul perioadei (8,3%), insa in 2016 a scazut la valoarea atinsa si in 2014.

"Cum era de asteptat, inegalitate mai mare a veniturilor banesti disponibile se inregistreaza la persoanele cu varsta sub 65 de ani, fata de cele cu varsta peste 65 de ani care sunt dependente numai de venituri din transferuri sociale", se arata in documentul amintit. 

Conform acestuia, persoanele sarace au avut in medie un venit banesc disponibil care a reprezentat 63,8% din valoarea pragului de saracie stabilit pentru 2016.

"Pe ansamblu, deficitul median relativ este mai crescut la barbati decat la femei, ceea ce inseamna ca persoanele sarace de sex feminin se situeaza la o distanta relativ mai mica fata de pragul de saracie. In anul 2016, aceasta diferenta s-a accentuat cu 2,6 puncte procentuale (37,6% la masculin fata de 34,8% la feminin). Deficitul median relativ de venituri cu care se confrunta populatia saraca a avut un trend crescator din 2013 pana in 2015 (de la 33,6% pana la 38,2%), in 2016 scazand usor la 36,2%", precizeaza INS. 

Deficitul median relativ este un indicator de profunzime a saraciei, care semnifica "distanta" la care se afla venitul unei persoane sarace pana la nivelul pragului, de la care persoana ar inceta sa mai fie considerata saraca, calculat ca procent din pragul de saracie.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Discrepantele intre bogatii si saracii Romaniei: venituri de 7,2 ori mai mari in familiile instarite":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditii
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov informeaza contribuabilii faptul ca, incepand cu anul 2021 Legea 82/1991, Legea contabilitatii, instituie ca Ministerul Finantelor Publice poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

  • Vineri 25 iunie 2021-termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale-
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca vineri, 25 iunie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor declaratii: - "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" - formularul 100; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariat
    • Intrebare Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariati? Raspuns oficial ANAF: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajatii sai, este necesara analizarea de catre angajator a scopului pentru care au fost facute testele, respectiv pentru asigurarea masurilor specifice care au ca obiect protejarea sanatatii angajatilor si desfasurarea activitatii in conditii de securitate si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016