
Raportul Special
realizat de specialisti

1. Dividendele anului 2022 sunt distribuite in 2023 in suma de 20.000 prin AGA bilantului de la 31 dec 2022. Daca asociatul isi ridica pana la sfarsitul anului 2023 dividende in suma doar de 10.000 lei este obligat sa depuna declaratia unica pentru calculul sanatatii la dividende daca a ridicat sub plafonul de 18.000 lei?
Impozitul pe dividendele distribuite va fi platit pentru toate cele 20,000 pana la 31 dec 2023.
2. Daca dividendele anului 2022 sunt distribuite acum in 2023, intra pe regulile de plata a sanatatii din anul 2022 cand plafonul era de 30.600 lei (3.060 lei) sau ale anului 2023 cand plafonul este 18.000 lei si este nevoit sa plateasca 1.800 lei? Va multumesc.
Raspuns:
Cartea Verde a impozitului pe profit
Examen Consultant Fiscal 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
1. Aveti dreptate. Daca asociatul va ridica dividende in suma neta de 10.000 lei in anul 2023, nu va fi necesara depunere declaratiei unice si nici nu va fi obligat la plata contributiei pentru sanatate (CASS).
Potrivit art. 81, alin. (4) din OG 16/2022, baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor care realizeaza venituri din cele prevazute la art. 155, alin. (1), lit. b)-h) o reprezinta:
a) nivelul a 6 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 6 si 12 salarii minime brute pe tara;
b) nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art.120, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 si 24 salarii minime brute pe tara;
c) nivelul de 24 de salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate de peste 24 de salarii minime brute pe tara.
2. Pentru persoanele fizice venitul se considera a fi realizat la momentul incasarii, deci pentru dividendele achitate in anul 2023 baza de calcul a incadrarii in plafonul CASS este cel in vigoare la data platii veniturilor. Astfel, pentru a determina daca s-a depasit sau nu plafonul de 6 salarii minime brute pe tara se va utiliza salariul minim valabil la data platii, respectiv pentru 2023 de 3.000 lei.
Daca in anul 2023 asociatul va incasa dividende nete ce depasesc 6 salarii minime brute pe tara, respectiv mai mult de 18.000 lei, acesta va depune declaratia unica si va achita 10% contributia de sanatate.
Raspuns oferit in luna martie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - aprilie 2020Distribuire DIVIDENDE. Asociat, persoana fizica cu rezidenta in UECompletari aduse Codului Fiscal in ce priveste impozitul pe profit si impozitul pe venitREMINDER: 25 noiembrie, termenul limita pentru depunerea mai multor obligatii fiscaleUltimele articole
Impozit pe profit: 5 situatii cu impact semnificativ asupra rezultatului fiscal si al impozitului datoratDIVIDENDE nete neachitate lasate la dispozitia societatii: cum se inregistreaza corectCum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaRegularizarea impozitului pe DIVIDENDEle platite nerezidentilor. Cum se recupereaza diferenta daca certificatul de rezidenta fiscala este depus ulteriorCum evita expertii contabili erorile de interpretare in situatiile fiscale atipiceSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA