Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal: Declarare contracte cu prestari servicii, efectuate de nerezidenti in Romania

15-Ian-2013
4171
Conform Ordin ANAF nr. 1.400/2012, persoanele juridice romane, sediile permanente din Romania ale persoanelor juridice straine, dar si persoanele fizice rezidente, au obligatia sa declare la autoritatea fiscala, contractele in care sunt beneficiare ale unor prestari de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei de catre persoane juridice straine sau de catre persoane fizice nerezidente, conform art. 8 alin. (71) din Codul fiscal.

Actualul act normativ abroga procedura de declarare anterioara si introduce formularului "Declaratie a contractelor/documentelor cu prestarile de servicii efectuate de nerezidenti in Romania."

ANAF va organiza in sistemul electronic "Registrul contractelor cu nerezidentii ce efectueaza prestari servicii in Romania".

Ce tipuri de servicii se declara?

Sunt supuse declararii serviciile ce se presteaza in Romania cum sunt servicii de constructii-
montaj, supraveghere santier, consultanta.
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii
Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii


Legiuitorul a precizat in mod expres ca se vor declara orice tipuri de servicii prestate in tara ce vor genera venituri impozabile. Nu se declara contractele cu prestarile de servicii efectuate in afara Romaniei, in favoarea rezidentilor, conform normelor pentru art. 8 alin. (71) din Codul fiscal. Declararea se face la autoritatea fiscala unde este arondat/administrat beneficiarul serviciilor.

Ce anume se declara si in ce termen?

Sunt declarate contractele cu prestarile de servicii, iar in lipsa contractului se declara situatiile de lucrari, studiile de fezabilitate, rapoartele de lucru sau orice ale documente ce pot rezulta in urma activitatii prestate de nerezidenti.

Termenul de declarare a contractelor/documentelor este de 30 de zile de la data semnarii. In cazul in care, ulterior semnarii contractelor, exista modificari ale conditiilor initiale in acelasi termen de 30 de zile de la data producerii acestora, se declara si modificarea.

Declararea se face numai prin depunerea declaratiei cu contractele efectuate de nerezidenti,
fara a se depune si copii de pe documentele semnate cu nerezidentii.

Exista sanctiuni pentru neindeplinirea obligatiei de declarare?

Ordinul precizeaza in mod expres ca neindeplinirea obligatiei de declarare este sanctionata de art. 219 alin. (2) lit. d) din Codul de procedura fiscala.

Aceasta este sanctiunea contraventionala, amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele
fizice, si cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice. Contravenientul
poate achita jumatate din minimul amenzii in termen de 48 de ore de la constatarea contraventiei, conform art. 221 alin. (5) din Codul de procedura fiscala.





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal: Declarare contracte cu prestari servicii, efectuate de nerezidenti in Romania":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii