Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata

16-Aug-2017
444

Guvernul a adoptat recent un proiect de Hotarare prin care simplifica documentatia necesara obtinerii unor beneficii sociale, respectiv a venitului minim garantat, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzire.

Documentul adoptat de Executiv introduce si noi conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta.

Practic, Hotararea de Guvern modifica si completeaza Normele metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, Normele de aplicare a Legii nr.277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei si Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului privind masurile de protectie sociala pe perioada sezonului rece, pentru a le adapta modificarilor aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016.

Cele mai importante modificari se refera la:

  • reglementarea aceluiasi formular de cerere pentru toate cele trei beneficii sociale mentionate;
  • introducerea formularului de cerere simplificat pentru solicitarea unui nou drept dintre cele trei, in cazul in care persoana/familia este deja beneficiar al unuia dintre ele;
  • eliminarea copiilor legalizate, documentele doveditoare putand fi prezentate doar in copie; 
  • reglementarea schimbului de informatii intre primarii – agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala – agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/ inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la verificarea indeplinirii obligatiilor prevazute de lege de catre persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social;
  • modificarea anexelor in conformitate cu modificarile introduse prin OUG nr. 93/2016;
  • introducerea unor conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta de la bugetul de stat, care sa ateste situatia de urgenta sau deosebita in care se afla familia/persoana si, prin aceasta, asigurarea uniformitatii in elaborarea propunerilor la nivel teritorial.

Potrivit datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, la sfarsitul lunii iunie 2017 erau inregistrati 230.699 de beneficiari de venit minim garantat.

Informatii de background:

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016 pentru reglementarea unor masuri de simplificare a acordarii unor beneficii de asistenta sociala, precum si pentru stabilirea unor masuri bugetare pentru acestea in anul 2016, au fost stabilite masuri de simplificare a procedurii de acordare a ajutorului social (venitul minim garantat), alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuintei. Aceste masuri vizeaza, in principal:

  • solicitarea concomitenta a celor trei beneficii in situatia in care persoana/familia intruneste conditiile de eligibilitate pentru toate, inclusiv ca perioada de solicitare avand in vedere ca ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda numai in perioada sezonului rece;
  • luarea in considerare a documentelor doveditoare depuse pentru unul dintre beneficii, daca pentru celelalte intrunirea conditiilor de eligibilitate se produce ulterior stabilirii dreptului initial (spre exemplu initial se stabileste dreptul la ajutorul social si ulterior apare un copil in familie si se solicita alocatia pentru sustinerea familiei). Solicitarea unui alt drept se va putea face prin depunerea unui formulat simplificat de cerere;
  • eliminarea prezentarii unor documente, informatiile continute de acestea putand fi verificate prin schimbul electronic de date intre institutii (adeverinta de la AJOFM din 3 in 3 luni sau declaratia pe proprie raspundere care se depune din 3 in 3 luni);
  • modificarea conditiilor de eligibilitate in cazul alocatiei pentru sustinerea sprijinirii adecvate a familiilor, pentru copiii care frecventeaza cursurile scolare.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016