Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata

16-Aug-2017
302

Guvernul a adoptat recent un proiect de Hotarare prin care simplifica documentatia necesara obtinerii unor beneficii sociale, respectiv a venitului minim garantat, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzire.

Documentul adoptat de Executiv introduce si noi conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta.

Practic, Hotararea de Guvern modifica si completeaza Normele metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, Normele de aplicare a Legii nr.277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei si Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului privind masurile de protectie sociala pe perioada sezonului rece, pentru a le adapta modificarilor aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016.

Cele mai importante modificari se refera la:

  • reglementarea aceluiasi formular de cerere pentru toate cele trei beneficii sociale mentionate;
  • introducerea formularului de cerere simplificat pentru solicitarea unui nou drept dintre cele trei, in cazul in care persoana/familia este deja beneficiar al unuia dintre ele;
  • eliminarea copiilor legalizate, documentele doveditoare putand fi prezentate doar in copie; 
  • reglementarea schimbului de informatii intre primarii – agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala – agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/ inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la verificarea indeplinirii obligatiilor prevazute de lege de catre persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social;
  • modificarea anexelor in conformitate cu modificarile introduse prin OUG nr. 93/2016;
  • introducerea unor conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta de la bugetul de stat, care sa ateste situatia de urgenta sau deosebita in care se afla familia/persoana si, prin aceasta, asigurarea uniformitatii in elaborarea propunerilor la nivel teritorial.

Potrivit datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, la sfarsitul lunii iunie 2017 erau inregistrati 230.699 de beneficiari de venit minim garantat.

Informatii de background:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor


Cand ai nevoie de planul de conturi In permanenta  "Planului de Conturi General Functiunea si Corespondenta conturilor 2018" este instrumentul de lucru esential pentru tine Acum ai la dispozitie Planul de conturi general si functiunea conturilor in format tiparit de buzunar - lucru care te va ajuta enorm in activitatea ta ...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016 pentru reglementarea unor masuri de simplificare a acordarii unor beneficii de asistenta sociala, precum si pentru stabilirea unor masuri bugetare pentru acestea in anul 2016, au fost stabilite masuri de simplificare a procedurii de acordare a ajutorului social (venitul minim garantat), alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuintei. Aceste masuri vizeaza, in principal:

  • solicitarea concomitenta a celor trei beneficii in situatia in care persoana/familia intruneste conditiile de eligibilitate pentru toate, inclusiv ca perioada de solicitare avand in vedere ca ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda numai in perioada sezonului rece;
  • luarea in considerare a documentelor doveditoare depuse pentru unul dintre beneficii, daca pentru celelalte intrunirea conditiilor de eligibilitate se produce ulterior stabilirii dreptului initial (spre exemplu initial se stabileste dreptul la ajutorul social si ulterior apare un copil in familie si se solicita alocatia pentru sustinerea familiei). Solicitarea unui alt drept se va putea face prin depunerea unui formulat simplificat de cerere;
  • eliminarea prezentarii unor documente, informatiile continute de acestea putand fi verificate prin schimbul electronic de date intre institutii (adeverinta de la AJOFM din 3 in 3 luni sau declaratia pe proprie raspundere care se depune din 3 in 3 luni);
  • modificarea conditiilor de eligibilitate in cazul alocatiei pentru sustinerea sprijinirii adecvate a familiilor, pentru copiii care frecventeaza cursurile scolare.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

  • Afacerile hand-made pot participa gratuit la targul national pentru artizanat. Cazarea si transportul se deconteaza
    • Incepand de luni, 23 iulie 2018, ora 10:00, micii artizani si mestesugari din Romania se pot inscrie in Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). Atunci aplicatia va deveni activa. Programul se adreseaza persoanelor fizice si intreprinderilor mici si mijlocii care au ca activitate producerea si comercializarea de produse lucrate manual sau artizanale, prestarea serviciilor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016