Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata

16-Aug-2017
357

Guvernul a adoptat recent un proiect de Hotarare prin care simplifica documentatia necesara obtinerii unor beneficii sociale, respectiv a venitului minim garantat, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzire.

Documentul adoptat de Executiv introduce si noi conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta.

Practic, Hotararea de Guvern modifica si completeaza Normele metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, Normele de aplicare a Legii nr.277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei si Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului privind masurile de protectie sociala pe perioada sezonului rece, pentru a le adapta modificarilor aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016.

Cele mai importante modificari se refera la:

  • reglementarea aceluiasi formular de cerere pentru toate cele trei beneficii sociale mentionate;
  • introducerea formularului de cerere simplificat pentru solicitarea unui nou drept dintre cele trei, in cazul in care persoana/familia este deja beneficiar al unuia dintre ele;
  • eliminarea copiilor legalizate, documentele doveditoare putand fi prezentate doar in copie; 
  • reglementarea schimbului de informatii intre primarii – agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala – agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/ inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la verificarea indeplinirii obligatiilor prevazute de lege de catre persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social;
  • modificarea anexelor in conformitate cu modificarile introduse prin OUG nr. 93/2016;
  • introducerea unor conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta de la bugetul de stat, care sa ateste situatia de urgenta sau deosebita in care se afla familia/persoana si, prin aceasta, asigurarea uniformitatii in elaborarea propunerilor la nivel teritorial.

Potrivit datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, la sfarsitul lunii iunie 2017 erau inregistrati 230.699 de beneficiari de venit minim garantat.

Informatii de background:

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016 pentru reglementarea unor masuri de simplificare a acordarii unor beneficii de asistenta sociala, precum si pentru stabilirea unor masuri bugetare pentru acestea in anul 2016, au fost stabilite masuri de simplificare a procedurii de acordare a ajutorului social (venitul minim garantat), alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuintei. Aceste masuri vizeaza, in principal:

  • solicitarea concomitenta a celor trei beneficii in situatia in care persoana/familia intruneste conditiile de eligibilitate pentru toate, inclusiv ca perioada de solicitare avand in vedere ca ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda numai in perioada sezonului rece;
  • luarea in considerare a documentelor doveditoare depuse pentru unul dintre beneficii, daca pentru celelalte intrunirea conditiilor de eligibilitate se produce ulterior stabilirii dreptului initial (spre exemplu initial se stabileste dreptul la ajutorul social si ulterior apare un copil in familie si se solicita alocatia pentru sustinerea familiei). Solicitarea unui alt drept se va putea face prin depunerea unui formulat simplificat de cerere;
  • eliminarea prezentarii unor documente, informatiile continute de acestea putand fi verificate prin schimbul electronic de date intre institutii (adeverinta de la AJOFM din 3 in 3 luni sau declaratia pe proprie raspundere care se depune din 3 in 3 luni);
  • modificarea conditiilor de eligibilitate in cazul alocatiei pentru sustinerea sprijinirii adecvate a familiilor, pentru copiii care frecventeaza cursurile scolare.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Ordonanta pentru modificarea Codului Muncii a fost publicata in Monitorul Oficial!
    • UPDATE 15 noiembrie 2018! In data de 14 noiembrie 2018 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei OUG nr.79/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Principala modificare priveste aplicarea salariul minim diferentiat pe studii sau vechime. Astfel, in ce priveste introducerea salariului minim diferentiat in functie de vechimea in munca sau de nivelul studiilor, Codul Muncii se MODIFICA, iar la articolul 164, dupa alineatul...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea: Deducere cheltuieli din impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Completare F100
    • Cum se calculeaza cheltuiala cu sponsorizarea in cazul microintreprinderilor? Este 20% din impozitul datorat pe trimestru? Daca, de exemplu, o societate are de platit un impozit de 3000 lei, iar cheltuiala de sponsorizare este de 2000 lei, se scade din impozit micro 600 lei, iar diferenta de 2000-600=1400 lei se raporteaza la urmatorul trimestru? Iata ce spuna specialistii nostri. Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor OUG nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Presedintele Consiliului Fiscal: Am construi cate o autostrada anual daca am colecta TVA cat bulgarii
    • Romania ar avea venituri bugetare pentru o autostrada lunga cat Comarnic - Brasov, in fiecare an, daca ar avea gap-ul de TVA cat Bulgaria, estimeaza Ionut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal (CF). „In Bulgaria au un gap de TVA de doar 13,56%, noi avem 36%. Daca am avea o rata de colectare precum Bulgaria, ceea ce n-ar trebui sa nu fie de netrecut, am avea venituri bugetare in plus de 3,8 miliarde de euro, o autostrada mare in fiecare an. Va imaginati lucrul acesta? Este ceva...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016