Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata

16-Aug-2017
391

Guvernul a adoptat recent un proiect de Hotarare prin care simplifica documentatia necesara obtinerii unor beneficii sociale, respectiv a venitului minim garantat, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzire.

Documentul adoptat de Executiv introduce si noi conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta.

Practic, Hotararea de Guvern modifica si completeaza Normele metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, Normele de aplicare a Legii nr.277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei si Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului privind masurile de protectie sociala pe perioada sezonului rece, pentru a le adapta modificarilor aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016.

Cele mai importante modificari se refera la:

  • reglementarea aceluiasi formular de cerere pentru toate cele trei beneficii sociale mentionate;
  • introducerea formularului de cerere simplificat pentru solicitarea unui nou drept dintre cele trei, in cazul in care persoana/familia este deja beneficiar al unuia dintre ele;
  • eliminarea copiilor legalizate, documentele doveditoare putand fi prezentate doar in copie; 
  • reglementarea schimbului de informatii intre primarii – agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala – agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/ inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la verificarea indeplinirii obligatiilor prevazute de lege de catre persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social;
  • modificarea anexelor in conformitate cu modificarile introduse prin OUG nr. 93/2016;
  • introducerea unor conditii si criterii in acordarea ajutoarelor de urgenta de la bugetul de stat, care sa ateste situatia de urgenta sau deosebita in care se afla familia/persoana si, prin aceasta, asigurarea uniformitatii in elaborarea propunerilor la nivel teritorial.

Potrivit datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, la sfarsitul lunii iunie 2017 erau inregistrati 230.699 de beneficiari de venit minim garantat.

Informatii de background:

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2016 pentru reglementarea unor masuri de simplificare a acordarii unor beneficii de asistenta sociala, precum si pentru stabilirea unor masuri bugetare pentru acestea in anul 2016, au fost stabilite masuri de simplificare a procedurii de acordare a ajutorului social (venitul minim garantat), alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuintei. Aceste masuri vizeaza, in principal:

  • solicitarea concomitenta a celor trei beneficii in situatia in care persoana/familia intruneste conditiile de eligibilitate pentru toate, inclusiv ca perioada de solicitare avand in vedere ca ajutorul pentru incalzirea locuintei se acorda numai in perioada sezonului rece;
  • luarea in considerare a documentelor doveditoare depuse pentru unul dintre beneficii, daca pentru celelalte intrunirea conditiilor de eligibilitate se produce ulterior stabilirii dreptului initial (spre exemplu initial se stabileste dreptul la ajutorul social si ulterior apare un copil in familie si se solicita alocatia pentru sustinerea familiei). Solicitarea unui alt drept se va putea face prin depunerea unui formulat simplificat de cerere;
  • eliminarea prezentarii unor documente, informatiile continute de acestea putand fi verificate prin schimbul electronic de date intre institutii (adeverinta de la AJOFM din 3 in 3 luni sau declaratia pe proprie raspundere care se depune din 3 in 3 luni);
  • modificarea conditiilor de eligibilitate in cazul alocatiei pentru sustinerea sprijinirii adecvate a familiilor, pentru copiii care frecventeaza cursurile scolare.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentatia pentru obtinerea venitului minim garantat si a alocatiei pentru sustinerea familiei a fost simplificata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016