Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele in format fizic NU vor mai putea fi trimise la ANAF din 2022

23-Sep-2021
10640
Documentele in format fizic NU vor mai putea fi trimise la ANAF din 2022

Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca documentele in forma fizica NU vor mai putea fi trimise catre institutie din 2022. Comunicarea se va face exclusiv online. 

Prin O.G. nr. 11/2021, care modifica Codul de procedura fiscala, se stabileste ca, incepand cu 01.03.2022, documentele transmise de catre persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, P.F.A-urile, profesiile liberale, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale sa se faca, exclusiv, prin intermediul Spatiul Privat Virtual.

In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente , iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta".

Contribuabilii vor avea la dispozitie pana in 1 martie 2022 pentru a se inregistra in Spatiul Privat Virtual, data dupa care comunicarea cu organul fiscal se va face exclusiv online.

Institutia recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual pana la data de 01 martie 2022 pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot aparea daca un document trebuie depus sau inscris intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic si nu prin SPV (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aparitia unor amenzi, etc.).

„Spatiul Privat Virtual” este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h,7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii, cereri, solicita documente, verifica situatia fiscala proprie s.a.

Persoanele fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice, care nu detin un astfel de certificat, pot cere inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola.

Reamintim ca obligativitatea inrolatii in SPV a fost introdusa prin OG 11/2021. Prin aceeasi Ordonanta a fost introdusa si utilizarea SAF-T despre care puteti citi mai multe detalii AICI>>

 

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016