Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

[E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

16-Iun-2025
996
[E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti
Cuprins

Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga.

Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt insa intrebari care puncteaza excelent probleme de interes general, la care nu v-ati fi gandit (gasiti mai jos cateva exemple).

TOT ce trebuie sa stii despre lucrarea E-FACTURA. 70 de capcane si solutiile lor

Vestea buna este ca toate aceste intrebari, de fapt cele mai reprezentative 70 dintre ele, sunt rezolvate cu profesionalism intr-o lucrare de ultima ora si a carei utilitate in contextul actual este mai mult decat evidenta: E-FACTURA. 70 de capcane si solutiile lor.

Lucrarea explica excelent legislatia in vigoare in ceea ce priveste sistemul e-Factura si ofera solutii sigure pentru situatiile controversate pe care simpla lectura a acestor acte normative nu reuseste sa le limpezeasca.

IMPORTANT!
Puteti avea acces imediat la continutul lucrarii E-FACTURA. 70 de capcane si solutiile lor, pe platforma www.rsonline.ro! E suficient sa completati cu datele dvs. formularul de comanda si sa achitati pretul de 160 lei + 5% TVA. Primiti rapid pe e-mail username-ul si parola pentru acces permanent, 24 de ore din 24, la continutul lucrarii.

Exemple de probleme solutionate in lucrare

1. O factura incarcata in sistemul e-Factura poate fi platita in numerar?

2. Daca dintr-o eroare la intocmirea facturilor de prestari servicii s-a omis un numar de facture, acea factura se anuleaza. Se declara in Ro e-Factura?

3. Un CMI (cabinet medical individual), care emite o factura/luna pentru a fi decontata de CNAS, are obligatia de a o transmite in e-Factura?

4. Efectuam livrari intracomunitare de bunuri si servicii. Suntem obligati sa declaram in e-Factura facturile emise catre partenerii intracomunitari inregistrati in scopuri de TVA? 

5. Trebuie raportate in e-Factura toate facturile emise catre persoanele juridice. Este obligatoriu de trecut codul CPV si NC8 la produsele comercializate daca nu au risc fiscal?


6. Facturile de la transportatori se vor incarca in E-factura, dar ei sunt obligati sa incarce si CMR-ul in E-factura sau le vom primi intr-o corespondenta email/posta?

7. O societate nu are implementat sistemul RO e-Factura. Pana la 30.04 pot transmite in continuare facturile in format PDF? Un client ne-a transmis ca nu va inregistra factura trimisa in luna ianuarie si nu o va achita decat daca este transmisa prin RO e-Factura. Are temei legal aceasta amenintare?

8. Trebuie sa ne inscriem in Registrul operatorilor care au optat pentru utilizarea sistemului RO e-Factura? Pana acum puteam sa transmitem factura electronica fara sa fim inscrisi in Registru pentru produsele cu risc fiscal si facturile B2G. Daca ne inscriem va trebui sa transmitem toate facturile, inclusiv si cele catre persoane fizice?

9. Este obligatoriu sa emitem si sa primim facturile de la furnizori si pe suport hartie? Daca furnizorul nu le transmite sau nu descarc confirmarea, este valabila factura de achizitie?

10. Facturile catre persoane fizice emise de societate trebuie sa le incarcam in e-factura? Si daca nu, TVA aferenta acestora este corect inregistrata in decontul 300? Mai putem deduce facturile simplificate si bonurile fiscale (de combustibil) de la furnizor cu codul fiscal al societatii?

11. Facturile emise de catre PFA sau SRL catre persoane juridice nerezidende, companii din UE sau NON-UE pentru prestari de servicii suport si consultanta, trebuie transmise prin E-Factura?

12. Facturile de la UBER catre persoane juridice trebuie trimise in e-Factura?

Etc.

Sunt spete selectate de serviciul de consultanta al Grupului Rentrop & Straton care a primit mii de intrebari din partea contabililor, privind situatii concrete care apar in contextul creat de introducerea sistemului RO e-Factura.

Simpla parcurgere a celor 70 de spete rezolvate dovedeste cat de complexe sunt lucrurile in realitate si cate chestiuni de detaliu pot aparea. Dar dvs. puteti gestiona aceste schimbari fara stres. Consultati lucrarea E-FACTURA. 70 de capcane si solutiile lor si veti fi mai linistit, avand la indemana solutiile unor specialisti de top. Si totodata veti beneficia de garantia ca in relatia cu ANAF procedati corect.

Colectia de spete rezolvate pe care v-o punem la dispozitie va este extraordinar de utila!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici