Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat o schema de ajutor de minimis pentru Programul Pilot Start-Up Mediu Eco-Business

16-Dec-2016
2158

Guvernul a aprobat joi, prin memorandum, Programul Pilot Start Up Mediu Eco Business, masura de ajutor de minimis care vizeaza finantarea nerambursabila a tehnologiilor de obtinere a materialelor si/sau produselor cu impact redus asupra mediului prin utilizarea de materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, in scopul introducerii acestora in diferite sectoare ale economiei verzi.

Obiectul Programului il reprezinta finantarea nerambursabila a tehnologiilor de obtinere a materialelor si/sau produselor cu impact redus asupra mediului prin utilizarea de materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, in scopul introducerii acestora in diferite sectoare ale economiei verzi. Este vorba despre proiecte pentru reducerea impactului asupra mediului prin incurajarea obtinerii de materiale si/sau produse din materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, se arata intr-un comunicat de presa al Guvernului, aminteste HotNews.ro.

Programul Start Up Mediu isi propune sa identifice si sa sustina dezvoltarea de produse si servicii cu impact redus asupra mediului in arii-cheie in care solicitantii pot avea un impact semnificativ prin programe de re-tehnologizare si productie in sectorul materialelor si produselor cu impact redus asupra mediului, investitii in tehnologii, procese industriale si de productie care proceseaza in mod sustenabil resursele de mediu, si stimuleaza deopotriva dezvoltarea si prezenta pe piata a micilor producatori locali.

Schema de minimis se adreseaza operatorilor economici, intreprinderi unice, cu exceptia celor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, in productia primara a produselor agricole, in prelucrarea si comercializarea produselor agricole, desfasoara activitati legate de export catre state terte sau catre state membre sau desfasoara activitati care favorizeaza utilizarea produselor nationale in detrimentul celor importate.

Cheltuielile eligibile in cadrul schemei de ajutor de minimis:

Investitii legate de infiintarea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente, diversificarea productiei unei unitati, prin realizarea de produse noi, suplimentare, sau schimbarea fundamentala a procesului de productie al unei unitati existente;
Realizarea cladirilor si/sau constructiilor necesare amplasarii si montarii utilajelor, instalatiilor si echipamentelor achizitionate in cadrul proiectului, cu dotarile aferente - instalatii electrice, instalatii de alimentare cu gaze naturale, instalatii de incalzire, ventilare, climatizare, telefonie, PSI, intranet. Sunt eligibile doar instalatiile mentionate mai sus care sunt realizate in interiorul cladirilor si/sau constructiilor necesare amplasarii si montarii utilajelor si nu reprezinta cheltuieli cu asigurarea utilitatilor;
Aachizitia de utilaje, instalatii, echipamente noi necesare indeplinirii obiectivelor prezentului proiect;


Montajul utilajelor si echipamentelor tehnologice;
Instalare si punerea in functiune;
Pregatirea personalului de exploatare- cheltuielile necesare instruirii/scolarizarii personalului in vederea utilizarii corecte si eficiente a utilajelor si tehnologiilor;
Probe tehnologice si teste- cheltuielile aferente executiei probelor/incercarilor, prevazute in proiect, rodajelor, expertizelor la receptie, omologarilor;
Studii de fezabilitate, proiect tehnic, in limita a 8% din cheltuielile eligibile pentru investitia de baza.

Cheltuielile efectuate pentru achizitia de active corporale sunt eligibile daca activele achizitionate sunt noi.

Finantarea programului se realizeaza din veniturile Fondului pentru Mediu. Programul se deruleaza in limita creditelor de angajament si bugetare prevazute cu aceasta destinatie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu.

Cuantumul finantarii va fi egal cu cheltuielile eligibile ale proiectului, fara a se putea depasi, la data semnarii contractului de finantare nerambursabila, echivalentul in lei al nivelului maxim al ajutorului de minimis de 200.000 EUR, conform legislatiei in vigoare.

Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finantare, pe tipuri de proiecte si in limita sumei alocate.

Valoarea totala estimata a ajutorului de minimis, care va fi acordata in cadrul schemei este de 288,45 milioane lei, in perioada 2016-2020.

Schema de minimis isi inceteaza valabilitatea la 31 decembrie 2020.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016