Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia contribuabililor care au achitat si NU au beneficiat pana in prezent de restituirea taxelor auto

20-Iun-2023
1062
In atentia contribuabililor care au achitat si NU au beneficiat pana in prezent de restituirea taxelor auto

D.G.R.F .P . Cluj-Napoca informeaza contribuabilii ca prin, Ordinul comun al Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor si al Ministrului Finantelor nr. 868/1303/2023, sunt reglementate normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta nr. 93/2022, privind restituirea sumelor reprezentând taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Contribuabilii indreptatiti la restituirea acestor taxe sunt dupa cum urmeaza:

- Contribuabilii care nu au solicitat pâna la data prezentei restituirea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau, dupa caz, a timbrului de mediu pentru autovehicule, mai au aceasta posibilitate, indiferent de momentul la care au facut plata acestora.

- Contribuabilii care au obtinut hotarâri judecatoresti definitive si pentru care, pâna la data de 29 iunie 2022, (data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 93/2022) nu au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, pot solicita pe lânga restituirea sumelor obtinute prin hotarârile judecatoresti definitive cu titlu de taxa auto/timbru de mediu (dupa caz), inclusiv cheltuielile banesti stabilite de instantele de judecata prin aceste hotarâri definitive, care sunt in sarcina statului român, respectiv orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silita a hotarârilor.

- Sunt indreptatiti la restituirea taxei achitate de firma de leasing si contribuabilii - proprietari care au achizitionat autovehiculele prin sistemul de leasing financiar, in cazul in care contractul de leasing este finalizat.

Cererile pentru restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule sau a timbrului de mediu pentru autovehicule si a dobanzilor aferente, cererile pentru restituirea drepturilor obtinute prin hotarari judecatoresti si a cheltuielilor ocazionate de executarea silita a acestor hotarâri, precum si documentele care se anexeaza cererii, se depun de catre contribuabil la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului sau la Administratia Fondului pentru Mediu (dupa caz).

Cererea trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu, contul bancar in care urmeaza sa fie restituita suma cuvenita contribuabilului, precum si elementele referitoare la datele de identificare ale platitorului si datele de identificare ale autovehiculului, respectiv marca, tipul/varianta, numarul de inmatriculare si numarul de identificare, pentru care se solicita restituirea sumelor.

Pentru cazul in care nu s-a efectuat inmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate, in cerere se inscrie numarul de inmatriculare al autovehiculului de la momentul platii taxelor. In cazul in care numarul de inmatriculare sau numarul de identificare este necompletat, fiind necunoscut platitorului de taxa, acesta poate depune cererea fara a-l completa.

Termenul de depunere a cererii de restituire este de 5 ani si a inceput de la data de 29 iunie 2022, data intrarii in vigoare a O.U.G. nr.93/2022 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial nr.646 din 29 iunie 2022.

Termenul de solutionare a cererii este de 45 de zile de la data inregistrarii cererii. Cazurile de prelungire a termenului de solutionare a cererii, sunt reglementate la art. 77 din Legea nr. 207/2015 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedura fiscala, iar cazurile de suspendare a termenului de solutionare sunt reglementate la art. 78 din aceeasi lege.

Baza legala:

- Ordonanta de urgenta nr. 93/2022 privind restituirea sumelor reprezentând taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule

- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

- Ordinul comun al Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor si al Ministrului Finantelor nr. 868/1303/2023.


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016