Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual. Avantajele persoanelor fizice si juridice

31-Dec-2020
5739

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati informeaza contribuabilii cu privire la faptul ca se pot inregistra in Spatiul Privat Virtual (SPV) pus la dispozitie de ANAF, pentru a comunica mai facil si eficient cu organele fiscale centrale.

Pentru inregistrarea in SPV, persoanele fizice acceseaza site-ul www.anaf.ro, sectiunea inregistrare in Spatiul Privat Virtual / inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice / Persoane fizice / inregistrare cu parola si isi completeaza datele in formularul web care se afiseaza.

La completarea formularului de inregistrare, pentru aprobarea inregistrarii, poate fi aleasa una dintre urmatoarele variante:

a) verificare numar document/ verificare numar decizie (fara deplasare la sediulunitatii fiscale) - caz in care trebuie inscris numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice sau al altui document fiscal emis de MFP/ANAF.

b) identificare vizuala online - prin sesiune video (fara deplasare la sediul unitatii fiscale).Dupa completarea formularului online de inregistrare in SPV, contribuabilii trebuie sa se programeze online, pentru desfasurarea unei sesiuni video, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF, selectand data si ora disponibile pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala. Programarea trebuie sa fie efectuata in termen de 10 zile de la momentul inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.

c) aprobare la ghiseu - necesita verificarea datelor completate. La ghiseu trebuie prezentate BI/CI in original si copie si numarul de inregistrare primit dupa completarea formularului de inregistrare. Acest tip de aprobare trebuie realizat in maximum 10 zile de la data completarii formularului.

Persoanele fizice care detin deja un certificat digital calificat, inregistrat pe siteulwww.anaf.ro, se pot inregistra in Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

Pentru inregistrarea in SPV a persoanei juridice se acceseaza site-ul www.anaf.ro,sectiunea inregistrare in Spatiul Privat Virtual/ inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice /Persoane juridice / inregistrare utilizatori cu certificat digital.


In formularul web care se deschide, pentru inregistrarea unui utilizator cu certificat digital, se vor completa datele de identificare ale solicitantului (persoanei juridice) si ale persoanei (titularul certificatului digital) asa cum sunt solicitate, se incarca documentul de confirmare si arhiva zip cu documentele care atesta calitatea utilizatorului.

Va rugam sa aveti in vedere avantajele utilizarii SPV de catre persoanele fizice:
-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;

-posibilitatea de a depune online urmatoarele formulare: declaratia unica, formularul 230, declaratia 209, formularul 168, cererile de eliberare a certificatelor de rezindenta fiscala (inclusiv pe machetele altor state), chestionarele pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanelor fizice la sosirea/ plecarea in/din Romania;

-posibilitatea de a face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro;

-posibilitatea de a solicita diferite informatii (situatia obligatiilor de plata, nota obligatiilor de plata, situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, duplicat declaratie unica, duplicat recipisa, duplicat cerere de inregistrare a contractelor de locatiune etc);

-posibilitatea de a solicita diferite documente (adeverinta de venit, certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal);

-primirea deciziilor de impunere si a altor acte administrative fiscale;

-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;

-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;

-acces gratuit la noutati legislative;

Dintre avantajele utilizarii SPV de catre persoanele juridice retinem:

-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;

-inregistrarea in SPV a persoanelor juridice, pe baza certificatului digital, se realizeaza fara prezentare la ghiseu pentru identificare fizica;

-accesarea electronica a extraselor de cont pentru conturile deschise la Trezorerie;

-solicitarea/primirea de indata a fisei pe platitor,

-posibilitatea de a solicita electronic certificatul de cazier fiscal;

-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;

-primirea de acte administrative fiscale;

-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;

-accesul la noutati legislative;

-in perioada urmatoare, va exista posibilitatea de a face plata unor categorii de obligatii fiscale pentru persoanele juridice prin interconectarea SPV cu ghiseul.ro.

Prin utilizarea Spatiului Privat Virtual, evitati deplasarile nedorite la sediul unitatilor fiscale, economisiti timpul si cheltuielile cu consumabilele necesare tiparirii, atat ale dv. cat si ale administratiei fiscale, contribuind impreuna la protectia mediului inconjurator. 

 

 

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016