
Raportul Special
realizat de specialisti
Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021.
Conform actului normativ, in cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii.
Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la obligatia de raportare a informatiilor catre A.N.A.F. daca detine dovezi concludente, din care sa rezulte dincolo de orice dubiu ca informatiile au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt intermediar.
Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta dincolo de orice dubiu ca informatiile mentionate au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt contribuabil relevant.
Un aranjament transfrontalier in cazul caruia contribuabilul relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta sa respecte o clauza de confidentialitate care ii poate impune sa nu comunice modul in care aranjamentul respectiv ar putea duce la obtinerea unui avantaj fiscal catre alti intermediari sau catre autoritatile fiscale.
Un aranjament transfrontalier care contine o documentatie si/sau o structura puternic standardizata si care este disponibil pentru mai mult de un contribuabil relevant fara a fi necesara personalizarea substantiala a acestuia pentru implementare
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articol unic. -
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
"
(13) in cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii. Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (19) catre A.N.A.F. daca detine dovezi concludente, din care sa rezulte dincolo de orice dubiu ca informatiile prevazute la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt intermediar.
. . . . . . . . . .
(15) Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta dincolo de orice dubiu ca informatiile mentionate la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt contribuabil relevant."
2. La articolul I punctul 18, anexa (anexa nr. 4 la Legea nr. 207/2015) se modifica dupa cum urmeaza:
- La partea a II-a categoria A, punctele 1 si 3 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
1. Un aranjament transfrontalier in cazul caruia contribuabilul relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta sa respecte o clauza de confidentialitate care ii poate impune sa nu comunice modul in care aranjamentul respectiv ar putea duce la obtinerea unui avantaj fiscal catre alti intermediari sau catre autoritatile fiscale
. . . . . . . . . .
3. Un aranjament transfrontalier care contine o documentatie si/sau o structura puternic standardizata si care este disponibil pentru mai mult de un contribuabil relevant fara a fi necesara personalizarea substantiala a acestuia pentru implementare".
- La partea a II-a, categoria B se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
1. Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia masuri artificiale care constau in achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi, intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui transfer al acestor pierderi catre o alta jurisdictie sau prin accelerarea utilizarii acestor pierderi
2. Un aranjament transfrontalier care are ca efect conversia veniturilor in capital, donatii sau alte categorii de venituri care sunt impozitate la un nivel mai redus sau sunt scutite de la plata impozitelor
3. Un aranjament transfrontalier care include tranzactii circulare care au ca rezultat un carusel de fonduri (round-tripping of funds), anume prin implicarea unor entitati interpuse fara alt scop comercial primar sau prin tranzactii care se compenseaza ori se anuleaza reciproc sau care au alte caracteristici similare".
- La partea a II-a categoria C, litera b) a punctului 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
b) cu toate ca destinatarul este rezident fiscal intr-o jurisdictie, acea jurisdictie:
(i) nu impune un impozit pe profit sau impune un impozit pe profit la o cota egala cu zero ori mai mica de 1%; sau
(ii) este inclusa intr-o lista de jurisdictii ale unor tari terte care au fost evaluate de statele membre, in mod colectiv sau in cadrul Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, si au fost calificate ca fiind necooperante;".
- La partea a II-a categoria E, punctul 1, partea introductiva a punctului 2 si punctul 3 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
1. Un aranjament transfrontalier care implica utilizarea unor reglementari unilaterale privind «zona de siguranta», potrivit intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare
2. Un aranjament transfrontalier care implica transferul de active necorporale greu de evaluat, potrivit intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare. Notiunea «active necorporale greu de evaluat» vizeaza activele necorporale sau drepturile asupra acestora pentru care, la momentul transferului lor intre intreprinderi asociate:
. . . . . . . . . .
3. Un aranjament transfrontalier care implica un transfer transfrontalier de functii si/sau riscuri si/sau de active in interiorul unui grup, daca profiturile anuale preconizate, determinate inainte de a calcula impactul dobanzilor si a impozitelor asupra acestora (EBIT), pentru perioada de 3 ani ulterioara transferului, de catre entitatea/entitatile care efectueaza transferul, sunt mai mici de 50% din EBIT anuale preconizate de catre aceasta entitate/aceste entitati care efectueaza transferul, daca transferul nu ar fi avut loc".
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Modificarile aduse Codului de procedura Fiscala de LEGEA 123/2021. Cum se raporteaza aranjamentele transfrontaliere?Articole similare
Proiect de Ordin ANAF privind aprobarea formularului pentru RAPORTAREA ARANJAMENTELOR TRANSFRONTALIEREGhid ANAF pentru obligatia de raportare a aranjamentelor transfrontaliere (Directiva UE 2018/822 - DAC6)Obligatia declararii aranjamentelor tranfrontaliere conform Directivei UE 2018/822Noi obligatii de raportarea in sarcina expertilor contabili si consultantilor fiscali - aranjamentele transfrontaliereSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA