Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea notarilor publici s-a modificat! Vezi ce e nou

11-Iun-2012
3215
In Monitorul Oficial Partea I, Nr. 386/8.06.2012 a fost publicata Legea pentru modificarea si completarea Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995.

Va aducem astfel la cunostinta principalele modificari aduse de noua lege:

Dupa articolul 3 se introduc trei noi articole, articolele 3^1-3^3, cu urmatorul cuprins:

"Art. 3^1. - (1) Notarul public isi exercita functia intr-un birou notarial. Formele de exercitare a functiei de notar public sunt:
a) birou individual;
b) societate profesionala.

(2) In cadrul biroului individual isi exercita functia un notar public, angajati cu studii superioare si personal auxiliar.
(3) Societatea profesionala se constituie din 2 sau mai multi notari publici asociati. In cadrul societatii profesionala, notarii publici asociati pot angaja personal cu studii superioare si personal auxiliar.
(4) Notarii publici asociati intr-o socitetate profesionala isi exercita personal functia si raspund individual pentru activitatea lor.
(5) Notarul public nu isi poate exercita functia, in acelasi timp, in mai multe forme de exercitare a acesteia.

Art. 3^2. - (1) Formele de exercitare a profesiei de notar public vor fi individualizate prin denumire, dupa cum urmeaza:

a) in cazul biroului individual - numele notarului public titular, urmat de sintagma "birou individual notarial" sau denumirea biroului;
b) in cazul societatii profesionala - numele notarilor publici asociati sau denumirea societatii profesionale, in ambele cazuri urmate de sintagma "societate profesionala notariala".

(2) Denumirile prevazute la alin. (1) vor figura pe insemnele exterioare ale birourilor individuale sau ale societatilor profesionala, in conditiile stabilite de statutul profesiei.

(3) Prin contractul de asociere, notarii publici pot conveni ca denumirea societatii profesionale sa ramana nemodificata, in cazul decesului sau al iesirii din asociere a unuia dintre asociati.

Art. 3^3. - (1) Notarul public este liber sa opteze si sa isi schimbe in orice moment optiunea pentru una dintre formele de exercitare a functiei prevazute de lege.

(2) Cu respectarea prevederilor prezentei legi si ale statutului profesiei, o forma de exercitare a functiei de notar public se poate transforma in alta fara a intra in lichidare."

Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4. - Actul indeplinit de notarul public, purtand sigiliul si semnatura acestuia, este de autoritate publica si are forta probanta si, dupa caz, forta executorie prevazute de lege".

Mentionam ca legea poate fi consultata integral in Monitorul Oficial nr. 386, Partea I, din 8 iunie a.c., gratuit timp de zece zile de la publicare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatie

    • SAF-T reprezinta un standard international utilizat pentru transferul electronic de date din evidenta contabila si fiscala, de la contribuabili/platitori catre autoritatile fiscale si auditori. La noi, sistemul a fost introdus inca din anul 2022 pentru anumiti contribuabili si se aplica amenzi destul de mari in cazul in care acestia nu isi indeplinesc obligatiile legale. Mai exact, pentru raportare in SAF-T trebuie depusa D406 -Declaratia informativa privind fisierul standard de control...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024

    • ANAF a publicat Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024 pe site-ul oficial. Conform materialului, pana pe 25 octombrie 2024 trebuiesc depuse la fisc, de contibuabili, mai multe declaratii fiscale importante. Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta In 25 octombrie 2024 Vineri, 25 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea Declaratiei lunare privind obligatiile de plata la bugetul de stat – Formularul 100. Categorii de contribuabili: Contribuabilii care au...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistii

    • Veniturile din chirii, asa cum sunt definite in art. 83 din Codul Fiscal, sunt acele venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente. In aceasta categorie sunt incluse: veniturile din inchirierea bunurilor imobile (case, apartamente, terenuri); veniturile din inchirierea bunurilor mobile...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016