Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lucrul de acasa sau munca la birou - de ce avem nevoie sa facem parte dintr-o echipa

18-Mar-2022
2543
Lucrul de acasa sau munca la birou - de ce avem nevoie sa facem parte dintr-o echipa

Lucrul de acasa este din ce in ce mai intalnit, sub diferite forme, in diverse industrii. De cele mai multe ori, interviurile pentru obtinerea unui loc de munca au loc tot online si multe dintre acestea pot fi desfasurate de acasa sau de oriunde din lume. Principalul avantaj al tehnologiei si digitalizarii este acela ca nu mai suntem legati de un anumit loc pentru a ne indeplini sarcinile de lucru.

Fie ca este vorba de lucrul in regim remote, work from home, telemunca sau de la distanta, toate acestea reprezinta un anumit grad de libertate pentru angajati si economii majore pentru angajatori. Insa, desi exista o multime de avantaje ale lucrului de acasa, exista si multe motive pentru care stilul clasic de lucru, de la birou, este preferat de angajati si angajatori deopotriva. 

Avantajele muncii de la birou pentru angajati 

Lucrul in echipa are numeroase avantaje atat pentru angajati, cat si pentru manageri; ideile vin mai rapid, colaborarea duce la rezultate mai bune intr-un timp mai scurt si se creeaza legaturi care depasesc sfera profesionalului. Toate aceste lucruri sunt mult mai greu de obtinut daca cei care lucreaza impreuna se afla in locuri diferite, iar comunicarea are loc exclusiv online sau la telefon.

Insa, in urma pandemiei, multi angajati se confrunta in primul rand cu teama de a veni la birou, din cauza conditiilor sanitare, iar, in al doilea rand, considera ca lucrul de acasa este mult mai comod si mai avantajos. De aceea, dezvoltatorii imobiliari si angajatorii au adoptat o noua abordare in ceea ce priveste spatiile de lucru. Acestea vor continua sa urmeze conceptul unor huburi, care imbina atat nevoile umane, cat si exigentele profesionale.

In acest context a aparut IMMUNE Building Standard™, o certificare inovatoare, dezvoltata de fondatorul si presedintele Genesis Property, Liviu Tudor. Implementarea tehnologiilor si a masurilor recomandate acest standard are rolul de a asigura sanatatea cladirilor de birouri si are la baza proceduri, echipamente si dispozitive pentru a monitoriza si ajusta starea de sanatate a spatiilor de lucru, astfel raspunzand nevoilor angajatilor. Certificarea IMMUNE™ ajuta companiile sa isi motiveze angajatii sa se intoarca la un loc de munca sigur, in care sanatatea lor este in prim-plan.

Revenirea la birou inseamna pentru angajati regasirea ritmului de lucru, care acasa era perturbat de o multime de factori, eliminarea sedentarismului, care poate cauza pe termen lung probleme grave de sanatate si imbunatatirea comunicarii si colaborarii cu colegii.

Avantajele muncii de la birou pentru angajatori 

Desi unul dintre cele mai mari avantaje pentru angajatori in ceea ce priveste lucrul de acasa este reducerea cheltuielilor, acesta nu este un motivator suficient de puternic pentru a sustine ramanerea permanenta in online a angajatilor. Motivarea acestora este esentiala pentru succesul companiei, iar oferirea unui mediu de lucru sigur contribuie pe termen lung la atingerea obiectivelor propuse.

Moralul ridicat al angajatilor poate fi mentinut prin oferirea unor conditii de lucru la cele mai inalte standarde de siguranta, iar multi angajatori au inteles acest lucru si le implementeaza in activitatea curenta si in modul in care imbunatatesc si administreaza cladirile de birouri. Flexibilitatea de care beneficiaza angajatii care lucreaza de acasa poate fi continuata si in momentul in care acestia revin la birou, prin crearea unui mediu de lucru hibrid.

Comunicarea cu angajatii se desfasoara mult mai bine atunci cand acestia sunt prezenti fizic la birou si se pot organiza sedinte si activitati comune. Acestea intaresc spiritul de echipa si creeaza relatii de incredere atat intre angajati, cat si intre acestia si manager.

Discutiile deschise sunt esentiale pentru mentinerea unei atmosfere de incredere la locul de munca, iar acest lucru este mult mai usor de obtinut daca interactiunile au loc fizic. Comunicarea online este mult mai dificila si este posibil chiar ca unele lucruri sa nu fie intelese in totalitate sau in forma in care au fost gandite.

 

Desi lucrul de acasa are numeroase avantaje, este de necontestat faptul ca interactiunea fizica si colaborarea dintre colegi sunt esentiale pentru a forma echipe puternice, care lucreaza impreuna pentru a indeplini obiectivele companiei. Intoarcerea la modul de lucru de la birou este de asemenea facilitata de noile tehnologii privind siguranta si sanatatea cladirilor, care ofera angajatilor un mediu placut, in care se simt in siguranta.

Sursa foto: Shutterstock

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016