Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri fiscale URGENTE pentru a depasi starea de criza, explicate de specialistul fiscal Ionut Jinga

07-Apr-2020
3036

Starea de urgenta generata de infectia cu virusul COVID-19 a afectat mediul de afaceri romanesc, care se bucura de sustinere din partea autoritatilor in aceasta perioada. Printre facilitatile acordate de stat firmelor se numara suspendarea controalelor, insa acestea vor deveni o certitudine dupa criza.

Odata cu intrarea intr-un regim de normalitate, autoritatile vor dori sa refaca bugetul vlaguit de masurile actuale de sprijin pentru angajati si angajatori. Modalitatile pe care le au la dispozitie vor genera amenzi, sanctiuni sau chiar dispozitii de restituire a sumelor acordate pentru angajati si angajatori. 

De aceea, este important sa fiti atenti cu privire la deciziile pe care leluati in aceasta perioada si sa evitati greselile, iar lucrarea online Masuri fiscale URGENTE si IMEDIATE pentru iesirea din criza expune intr-o maniera foarte clara, la obiect, principalele aspecte pe care le vor viza cu siguranta inspectorii ANAF, dar si modul in care trebuie sa procedati acum.

In primul rand, documentele pe care le intocmiti trebuie sa fie fara cusur, pentru ca, evident, acestea vor fi primele luate la bani marunti de ANAF. Rapoarte contabile, situatii financiare, declaratii pe propria raspundere, calculul indemnizatiilor si contributiilor – toate acestea va vor fi solicitate la control si orice neglijenta va avea consecinte grave!

Greselile pot aparea la:

1) intocmirea documentatiei pentru decontarea indemnizatiei de somaj tehnic;

2) procedura de calcul si retinere din indemnizatiile primite a obligatiilor fiscale catre stat (impozit pe venit si contributii sociale);

3) algoritmii de calcul folositi pentru a obtine de la stat anumite sume. Atentie, aici organele fiscale pot interpreta ca e vorba despre actiuni tendentioase, cu scopul de a beneficia de la buget de sume necuvenite;

4) modul de intocmire a declaratiilor fiscale in aceasta perioada, chiar daca executarea silita este temporar suspendata. Faptul ca nu se calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile catre stat nascute pe perioada starii de urgenta nu inseamna ca trebuie sa fiti mai putin vigilent in raport cu perioadele anterioare;

5) tratamentul contabil al sumelor primite cu titlu de indemnizatie de somaj tehnic. Aceasta indemnizatie trebuie sa se reflecte corect in evidentele contabile si in situatiile financiare;

6) utilizarea certficatului de situatii de urgenta. Certificatul nu mai este necesar pentru solicitarea indemnizatiei de somaj tehnic, dar poate fi folosit pentru amanarea la plata a utilitatilor/chiriilor, la invocarea clauzelor de forta majora in contractele in derulare, la suspendarea rambursarii ratelor de credit potrivit O.U.G. nr. 37/2020.

Expertul fiscal, Ionut Jinga, va arata pas cu pas ce aveti de facut in toate situatiile foarte sensibile enumerate mai sus, in lucrarea online Masuri fiscale URGENTE si IMEDIATE pentru iesirea din criza.

ATENTIE! Pastrati permanent in minte faptul ca solicitarea nejustificata si ilegala a unor sume de la bugetul de stat, mai ales in astfel de situatii de urgenta si de criza, poate avea urmari devastatoare pentru firma si pentru dvs., in calitate de contabil sau administrator.

Iata in continuare ce contine lucrarea expertului fiscal, Ionut Jinga:

Va rugam sa remarcati ca este vorba despre informatii cu un pronuntat caracter practic, gandite sa rezolve dificultati concrete de care va loviti atunci cand trebuie sa aplicati prevederile actelor normative emise in ultimele saptamani. Astfel, gasiti in lucrare:

1. Prezentarea procedurii si avantajelor oferite de O.U.G. nr. 29/2020 privind garantarea de catre stat a unor credite si subventionarea dobanzilor pentru aceste finantari;

2. Monografie contabila completa privind indemnizatia de somaj tehnic;

3. Prezentarea procedurii complete si a conditiilor care trebuie indeplinite pentru a beneficia de prevederile O.U.G. nr. 37/2020, in vederea suspendarii ratelor la creditele bancare si a ratelor la contractele de leasing;

4. Cine poate beneficia de indemnizatia aferenta zilelor libere pentru supravegherea copiilor si cum se deconteaza aceasta;

5. Cum se elibereaza certificatele de situatii de urgenta si in ce situatii se utilizeaza;

6. Este eficient pentru dvs. sa beneficiati de sistemul de bonificatii pentru plata anticipata a impozitului pe profit/micro? Cum trebuie procedat?;

7. Ce se intampla cu obligatiile fiscale pe care le datorati statului pe perioada starii de urgenta? Cum procedati cu adresele de infiintare a popririlor?;

8. Alte idei si solutii concrete, rapide si eficiente pentru iesirea din criza financiara;

 

Parcurgeti lucrarea Masuri fiscale URGENTE si IMEDIATE pentru iesirea din criza si veti putea traversa cu bine si fara stres perioada de criza!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016