Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP a decis repartizarea pe unitati administrativ - teritoriale a sumelor defalcate din TVA (proiect de Hotarare)

15-Oct-2019
5758

Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala, luni - 14 octombrie, un proiect de Hotarare privind repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, conform art. 20 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.12/2019 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2019.

In Nota de fundamentare se arata ca, in prezent, in anexa nr.4, la pozitia 3226 - "Sume rezervate" s-a aprobat o suma globala destinata finantarii cu prioritate a cheltuielilor sectiunii de functionare a bugetelor locale. Repartizarea sumei pe unitati administrativ-teritoriale se face in baza solicitarilor depuse de acestea, pe macheta aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2741/2019. 

La aceasta repartizare s-au luat in considerare:
a) prevederile bugetare aprobate pentru anul 2019 prin Legea bugetului de stat pe anul 2019 nr.50/2019 si prin Ordonanta Guvernului nr.12/2019 pentru cote si sume defalcate din impozitul pe venit, sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale;
b) veniturile proprii provenite din impozite si taxe locale, prevazute in bugetele locale pe anul 2019;
c) executia de casa la data de 31 iulie 2019;
d) necesarul cheltuielilor prevazute la alin. (3), estimat pana la finele anului 2019.

Totusi, din centralizarea machetelor completate si transmise de unitatile administrativ-teritoriale a rezultat un necesar solicitat de acestea in valoare totala de 8,5 miliarde lei: pentru sectiunea de functionare 4,7 miliarde lei, iar pentru sectiunea de dezvoltare 3,8 miliarde lei. Adica unitatile administrativ-teritoriale au solicitat o suma cu aproximativ 7 miliarde lei mai mare decat suma de 1.469.563 mii lei aprobata conform Ordonantei Guvernului nr.12/2019 si care este posibil de repartizat.

Astfel, se arata in Nota de fundamentare a proiectului de Hotarare, a fost necesara ajustarea sumelor solicitate astfel incat alocarea sa se faca cu incadrare in suma aprobata, respectiv 1.469.563 mii lei.

Asadar, la stabilirea sumelor propuse a se repartiza pe fiecare unitate administrativ-teritoriala s-a avut in vedere cu prioritate asigurarea cheltuielilor de functionare, in ordinea prevazuta la art.20 alin.(3) din Ordonanta Guvernului nr.12/2019, respectiv: 
a) cheltuieli de personal, inclusiv drepturile asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav, indemnizatiile lunare ale persoanelor cu handicap, prevazute la art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele aferente sistemului de protectie a copilului si centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap de la nivelul judetelor;
b) bunuri si servicii pentru intretinerea unitatilor de invatamant si pentru cele aferente sistemului de protectie a copilului si centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap de la nivelul judetelor;
c) alte naturi de cheltuieli urgente necesare in anul 2019, a caror efectuare nu poate fi amanata.

Extras din proiectul de Hotarare

(...)

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare:

Art. 1. – (1) Se aproba repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale prevazute in Anexa nr.4, pozitia 3226 „Sume rezervate” din Ordonanta Guvernului nr.12/2019 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2019, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare. 
(2) Sumele repartizate pe unitati administrativ-teritoriale se utilizeaza, cu prioritate, pentru finantarea cheltuielilor de functionare in conformitate cu prevederile art.20 alin. (3) din ordonanta.

Art. 2. – Ordonatorii principali de credite raspund de modul de utilizare, in conformitate cu dispozitiile legale, a sumelor repartizate potrivit prevederilor art. 1.

Art. 3. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa introduca modificarile corespunzatoare in structura bugetului de stat pe anul 2019.

Descarca de aici Anexa HG rectificare bugetara 2019 >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016