Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Romania are printre cele mai ridicate cresteri economice din UE

09-Mai-2019
2043

Guvernul a aprobat miercuri, 8 mai 2019, Memorandumul privind Programul de convergenta 2019-2022, anunta Ministerul Finantelor Publice intr-un comunicat de presa remis presei, precizand ca cresterea economica a Romaniei este printre cele mai ridicate, la nivelul Uniunii Europene.

Potrivit sursei citate, datele statistice arata ca Romania are printre cele mai ridicate cresteri economice din Uniunea Europeana. “In ultimii 3 ani, cresterea economica medie anuala a fost de 5,3%, in anul 2016 cresterea economica a fost de 4,8%, in 2017 de 7%, iar in 2018 de 4,1%. Prin cresterea economica ridicata s-au redus decalajele de dezvoltare ale Romaniei fata de celelalte state din UE”, este precizat in comunicat. 

In anul 2017, PIB pe locuitor la puterea de cumparare standard s-a situat la 62,5% fata de media UE, comparativ cu 55,9% cat era in anul 2015 sau 59,3% in 2016. Estimarile MFP prevad ca in anul 2018 PIB-ul pe locuitor la puterea de cumparare standard a depasit pragul de 65%. Pentru anul 2021, Programului de guvernare prevede depasirea pragului de 70% din media UE privind PIB-ul pe locuitor la puterea de cumparare standard.

“Planificarea bugetara pe anul 2019 si estimarile pentru perioada 2020-2021 stabilesc deficitul bugetar ESA in anul 2019 la 2,8 % din PIB, o ajustare de 0,1 puncte procentuale fata de anul 2018, care va continua pe orizontul 2020-2022, urmand ca acesta sa ajunga in anul 2022 la 2,0% din PIB, respectiv o ajustare de 0,8 puncte procentuale fata de anul 2019. Pe orizontul 2019-2022, politica fiscal-bugetara continua sa sustina in mod direct cresterea economica, in marja permisa de Pactul de Stabilitate si Crestere, respectiv un deficit bugetar ESA sub pragul de 3% din PIB”, precizeaza reprezentantii MFP.

Finantele arata ca, in ce priveste datoria publica, la final de 2018, nivelul era situat la 35% din PIB, in scadere cu 0,2 puncte fata de anul precedent. Pe termen mediu, nivelul datoriei publice este estimat sa ramana la un nivel sustenabil, sub valoarea de referinta de 60% din PIB stabilit prin Tratatul de la Maastricht.

De asemenea, Guvernul Romaniei isi mentine angajamentul de aderare la zona euro in anul 2024, asa cum a rezultat din Raportul de fundamentare al planului national de adoptare a monedei euro (adoptat in sedinta din 30 ianuarie 2019).

Programul de convergenta 2019-2022 poate fi consultat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice la rubrica Program de convergenta.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016