Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor Publice: Nu va mai fi prorogat termenul de depunere a declaratiilor fiscale

23-Mar-2020
5389
Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala au informat, printr-un comunicat de presa, ca nu va mai fi prorogat termenul de depunere a declaratiilor fiscale, insa nu se vor percepe dobanzi si penalitati daca se inregistreaza intarzieri.
 
Astfel, trebuie depuse declaratiile fiscale pana la 25.03.2020, insa nu se vor datora dobanzi si penalitati daca nu sunt platite pana la 25 martie. Aceste obligatii fiscale nu sunt considerate obligatii fiscale restante.
 
Declaratiile fiscale care trebuie depuse pana la data de 25 martie sunt urmatoarele:
 
1. Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat - Formularul 100
Categorii de contribuabili
- lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat:
- impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit pe veniturile din premii, impozit pe veniturile din jocuri de noroc, impozit pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, impozit pe veniturile din pensii, impozit pe veniturile din alte surse, datorat de persoanele fizice;
- impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti;
- taxa anuala de autorizare a jocurilor de noroc;
- alte obligatii de plata lunare prevazute in OPANAF 587/2016 la anexa 4, cap. I, pct. 1, subpct. 1.1. (vezi instructiunile de completare din formular)
- alte termene - alte obligatii de plata prevazute in OPANAF 587/2016 la anexa 4, cap. I, pct. 1, subpct. 1.3. (vezi instructiunile de completare din formular)
 
2. Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent - Formularul 101
 
3. Depunerea Declaratiei informative privind beneficiarii sponsorizarilor/mecenatului/burselor private - Formularul 107
 
4. Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate pentru luna precedenta - Formularul 112
 
5. Depunerea Declaratiei privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania pentru luna precedenta - Formularul 224
 
6. Depunerea Decontului de taxa pe valoarea adaugata - Formularul 300
 
7. Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adaugata pentru luna precedenta - Formularul 301
 
8. Depunerea Declaratiei privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata - Formularul 307
 
9. Depunerea Declaratiei privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal - Formularul 311
 
10. Depunerea Declaratiei recapitulative privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare de bunuri. - Formularul 390 VIES
 
11. Depunerea notificarii pentru incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare - Formularul 097
 
 
De asemenea, Ministerul Finantelor Publice si ANAF au avut in vedere o serie mai larga de masuri pentru sustinerea mediului de afaceri in contextul actual, si au fost stabilite ca prioritare urmatoarele:
-nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente incepand cu data intrarii in vigoare a ordonante de urgenta si neachitate pana la 30 de zile dupa incetarea starii de urgenta;
-aceste obligatii fiscale nu sunt considerate obligatii fiscale restante;
-se suspenda sau nu incep masurile de executare silita prin poprire a creantelor bugetare, cu exceptia executarilor silite care se aplica pentru recuperarea creantelor bugetare stabilite prin hotarari judecatoresti pronuntate in materie penala. Masurile de suspendare a executarii silite prin poprire asupra sumelor urmaribile reprezentand venituri si disponibilitati banesti se aplica, prin efectul legii, de catre institutiile de credit sau tertii popriti, fara alte formalitati din partea organelor fiscale;
 
Aceste masurile fiscale inceteaza in termen de 30 de zile de la incetarea starii de urgenta.
 
Avand in vedere ca Ministerul Finantelor Publice a lansat un amplu program de garantare si subventionare a creditelor pentru IMM in scopul de a sustine mediul privat si in special sectoarele lovite puternic de criza cauzata de virusul COVID-19, dar si masura de a rambursa cat mai urgent TVA pentru a asigura fluxul de capital, injectii de capital catre companii, iar pentru a beneficia de o rambursare companiile trebuie sa aiba o situatie fiscala actualizata, s-a decis renuntarea la propunerea de prorogare a termenului de depunere a declaratiilor.
 
Conducerea Ministerului Finantelor Publice si ANAF asigura contribuabilii ca toate cazurile exceptionale si argumentate de intarzieri in depunerea declaratiilor vor fi tratate cu toata deschiderea si indulgenta prevazuta de lege.
 
 
Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016