Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Model adresa catre ANAF pentru alocare plati cu obligatii fiscale

02-Mar-2020
10790

Nu putini sunt contribuabilii care primesc de la ANAF Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere si/sau Notificari privind obligatii financiare restante in lunile trecute, desi, conform fisei de platitor, societatea somata are taxe de recuperat si nu inregistreaza restante. Toate acestea se datoreaza sistemului de compensare al ANAF. Cum se face contestarea acestei decizi si notificari? Cum se procedeaza? Exista un model de contestatie? Exista o procedura formala? Despre acest subiect vom vorbi in cele ce urmeaza.

Specialistii Portal Codul Fiscal sustin ca aceasta situatie este des intalnita in practica firmelor, in relatia cu ANAF.

O cauza poate fi aceea ca, desi obligatiile sunt achitate de societate in termenul legal, iar declaratiile, la randul lor, sunt depuse corect, la data de 25 a scadentei, inspectorii ANAF nu procedeaza la inchiderea (alocarea) platilor efectuate de societate in conturile unice cu obligatiile declarate de catre aceasta, ci inchid platile cu obligatii ulterior datei de 25, chiar in luna urmatoare.

Daca la data de 25 nu sunt inchise obligatiile cu platile, atunci, automat, ies din sistem aceste notificari, somatii etc, care, evident, fara nici o verificare, sunt trimise catre contribuabili.

Este posibil ca, daca solicitati acum o fisa, aceste alocari sa fie deja efectuate, ocazie cu care puteti sa vedeti si data la care s-au facut alocarile (care, cu siguranta, este ulterioara datei de 25 ianuarie 2020).

Insa, pentru linistea dvs. si, mai ales, a administratorului firmei, puteti sa depuneti o adresa catre ANAF-ul de care apartine firma, care ar putea sa aiba urmatorul continut:

“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

numar telefon


Nr. ../ …...................

CATRE: ANAF SECTOR / JUDET


Subscrisa SC …....... SRL, cu sediul social in …....., CIF..... numar ONRC J / / , reprezentata legal de dl / dna ….............., prin prezenta solicitam inchiderea (alocarea) platilor efectuate de noi in data de …..... catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale, reprezentand impozit salarii / impozit micro / cas / cass / cam etc cu obligatiile declarate in termen, conform declaratiilor depuse online 100 / numar si data validare, 300 / numar si data validare etc.

De asemenea, va rugam ca dupa alocarea platilor fiecarei obligatii declarate, sa procedati la anularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere, eronat instituite de ANAF, prin program, conform notificarilor si deciziilor emise de ANAF anexate.

Anexam copii de pe ordinele de plata si declaratiile aferente si de pe notificxarea si decizia ANAF.


Va multumim!

Administrator,

…...”


Persoana care va depune aceasta adresa la ANAF, impreuna cu copii de pe documentele respective, trebuie sa aiba imputernicire de la societate, conform art. 18 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Imputernicirea nu este notariale, ci este facuta “de mana” (pe calculator) de societate, la care se anezeaza copie de pe buletinul persoanei imputernicite:


“Antet firma – cu toate datele de identificare ale acesteia

IMPUTERNICIRE

Prin prezenta, imputernicim pe dna / dl …................., care se legitimeaza cu BI seria … nr …. eliberata de … la data de …. pentru a reprezenta societatea in relatia cu ANAF.

Administrator,

…...”

Insa, daca mentionati ca in fisa nu apar obligatii de plata restante, puteti sa verificati data la care s-a facut alocarea platilor cu fiecare obligatie.

Verificarea o faceti pe ultimele pagini, unde sunt conturile unice in care se colecteaza platie si, pe ultimele randuri, apar, cu minus, sumele care au fost scoase din conturile unice si care, in mod normal, trebuie “duse” catre fiecare obligatie in parte. In dreptul fiecarei sume cu minus, in dreapta, apare data la care s-a efectuat aceasta operatiune de catre ANAF.

De asemenea, aceeasi data de operare trebuie sa o regasiti la fiecare obligatie in parte careia i s-a alocat incasarea in fisa.

 Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016