Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarile aduse de Ordinul 581/2017 intr-o analiza comparativa

15-Feb-2017
3643

Regasiti mai jos, sub forma unei analize comparative, modificarile aduse de Ordinul 581 din 25 ianuarie 2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal centralPublicat in: Monitorul Oficial Nr. 105 din 7 februarie 2017.

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 2 - (1) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti este organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de urmatoarele categorii de contribuabili:

 (2) Pentru contribuabilii nerezidenti prevazuti la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


OPANAF 581/2017

Intrarea in vigoare

10 zile de la data publicarii (17.02.2017)

1. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera c) se introduc trei noi litere, literele d), e) si f), cu urmatorul cuprins:
"d) persoane juridice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia de a plati impozit pe profit, potrivit art. 38 din Codul fiscal, sau pot opta pentru regularizarea impozitului pe profit, potrivit art. 225 si 227 din Codul fiscal; e) persoane fizice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate;
f) persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, care obtin venituri din activitati independente din Romania, respectiv persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, care obtin venituri din Romania in calitate de artist de spectacol sau ca sportiv, din activitatile artistice si sportive, si care opteaza pentru regularizarea impozitului pe venit, potrivit art. 226 sau 227 din Codul fiscal."


2. La articolul 2, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru persoanele fizice si juridice nerezidente prevazute la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si pentru toata perioada cat aceste persoane au calitatea de contribuabil/platitor."


3. La articolul 2, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Pentru persoanele fizice nerezidente prevazute la alin. (1) lit. f), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare incepand cu data realizarii optiunii de regularizare a impozitului pe venit."

OPANAF nr. 3.775/2015

(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, aplicate persoanelor fizice si juridice nerezidente.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

4. La articolul 2, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, precum si a cheltuielilor judiciare, stabilite in sarcina persoanelor fizice si juridice nerezidente."

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia sau opteaza s a i si desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz.


OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

5. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu exceptia celor prevazute la art. 2 alin. (1), si care au obligatia sau opteaza sa isi desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz."

OPANAF nr. 3.775/2015

 (2) in cazul persoanelor fizice nerezidente care nu au obligatia desemnarii unui imputernicit, potrivit legii, care efectueaza tranzactii prin intermediar, societate de administrare a investitiilor sau societate de investitii autoadministrata, rezidenti fiscali romani, si obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar, definit potrivit legii, organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat intermediarul.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

 6. La articolul 7, alineatul (2) se abroga.


OPANAF nr. 3.775/2015
Art. 8 - in cazul persoanelor juridice straine care au obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Codul fiscal, competenta pentru administrarea obligatiilor fiscale revine: a) pentru transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, inclusiv din inchirierea sau cedarea folosintei proprietatii sau a oricaror drepturi legate de aceasta proprietate imobiliara, organului fiscal in a carui raza teritoriala este situata proprietatea imobiliara; b) pentru vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea ale carei titluri de participare sunt vandute/cesionate; c) pentru exploatarea resurselor naturale situate in Romania, inclusiv vanzarea/cesionarea oricarui drept aferent acestor resurse naturale, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla exploatarea.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI
7. Articolul 8 se abroga.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016