
Raportul Special
realizat de specialisti
Va reamintim ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. 907 din 20 noiembrie 2017 a fost publicata Hotararea Guvernului Romaniei nr. 804/08.11.2017 - HG 804/2017 - privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 .
Prin acest act normativ au fost corectate o serie de neconcordante dintre vechile norme si textul ordonantei (OUG 28/1999), astfel:
a) au fost corectate trimiterile eronate la ordonanta de urgenta;
b) au fost abrogate prevederile care au fost preluate in ordonanta de urgenta;
c) a fost corelata terminologia utilizata cu cea din ordonanta de urgenta;
Citit aici ce ELEMENTE NOI trebuie sa includa bonul fiscal din 2018!
Actul normativ cuprinde urmatoarele reglementari principale:
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
a) au fost definite substitutele de numerar, prin aceasta sintagma intelegandu-se bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea;
b) a fost definita notiunea de comert ocazional prin aceasta intelegandu-se actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu;
c) au fost clarificate activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta;
d) a fost introdusa in sarcina distribuitorului autorizat obligatia de a intocmi si actualiza lista unitatilor acreditate pentru comercializare si /sau service, pentru fiecare tip/model de aparat pentru care a obtinut aviz/autorizatie;
e) au fost descrise detaliat aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, ca fiind case de marcat ce au un hardware dedicat ce integreaza un modul fiscal controlat de un program de control si respectiv un program de aplicatie care asigura un set fix de functii de operare si permite lucrul cu o baza de date proprie si una sau mai multe interfete pentru comunicatie sau salvare externa;
f) au fost stabilite conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;
Reamintim faptul ca etapizarea procesului de inlocuire a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic, se face astfel:
a) autorizarea de catre Comisie numai a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, incepand cu data de 1 aprilie 2018;
b) interzicerea comercializarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal incepand cu data de 1 august 2018;
c) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, respectiv mijlocii incepand cu data de 1 iunie 2018;
d) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, incepand cu data de 1 august 2018.
Sursa: AJFP Dambovita
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Atentie la HG 804/2017: Normele privind casele de marcat au fost modificateDeclaratii care trebuie depuse de persoanele fizice care inchiriaza camere in regim hotelierSinteza: Casele de marcat din 2018, cine aplica Split TVA de la anul, cresterea salariului minim brut si un nou regulament UECazuri cand este obligatorie inlocuirea casei de marcatArticole similare
Este OFICIAL! Codul fiscal a fost MODIFICAT prin Ordonanta11/2022Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliTabel comparativ OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza APARATE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE urmare a modificarilor aduse de OUG 91/2014ANAF a publicat Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice, conform OPANAF 435/2021Firme care NU au depus declaratia A4200. Ce sanctiuni se aplicaUltimele articole
Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziBon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardulBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareArticole similare
Obligatii in minus pentru operatorii economici. Vor fi simplificate documentele necesare utilizarii caselor de marcatCe obligatii au contribuabilii care detin CASE DE MARCAT electronice conectate la ANAF?NU va fi prelungit termenul limita pentru conectarea caselor de marcat la ANAF in cazul firmelor mici si mijlociiMicrointreprindere. Ce implicatii fiscale apar la achizitia unei CASE DE MARCAT?Achizitionare CASE DE MARCAT: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestitUltimele articole
Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?CASE DE MARCAT electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziMajorare cota TVA din 1 august 2025. Firmele trebuie sa ajusteze TVA in casele de marcatCasa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Sfaturi de la experti
Mijloace fixe omise din evidenta
Intrebare: Societatea face un inventar la matrite (cod clasificare 2.1.19) si constata ca unele nu sunt inregistrate in contabilitate.
* O parte din acestea sunt in stare buna, iar altele pot fi valorificate doar ca fier vechi.
* Se doreste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Compensare plusuri si minusuri la inventar
Intrebare: In urma inventarierii stocului de marfuri au rezultat urmatoarele diferente la inventar:
* un plus valoric de 50.000 lei;
* un minus valoric de 75.000 lei. In urma reglajului in contabilitate intre scriptic si faptic s-au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA