Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Norme metodologice pentru guvernanta corporativa a intreprinderilor publice au fost aprobate

29-Sep-2016
2003

Guvernul a aprobat saptamana aceasta, prin hotarare, Normele metodologice de aplicare la Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, urmand ca in termen de 50 de zile de la intrarea in vigoare a normelor metodologice, autoritatile publice tutelare sa declanseze procedura de selectie pentru intreprinderile publice pentru care nu au fost aplicate prevederile OUG 109/2011.

Aplicarea noii legislatii are scopul sa contribuie la imbunatatirea calitatii guvernantei corporative, prin cresterea nivelului de profesionalism si performanta a managementului in intreprinderile publice si asigurarea unei performante financiare si operationale a acestora. 180 de intreprinderi publice de stat intra sub incidenta regulilor guvernantei corporative, insa doar 35 se supun in prezent acestora.

Normele stabilesc criteriile de selectie, de intocmire a listei scurte de pana la 5 candidati pentru fiecare post de administrator, a clasamentului acestora, a procedurii privind numirile finale, indicatorii de performanta financiari si nefinanciari si a componentei variabile a remuneratiei membrilor consiliului de administratie sau, dupa caz, de supraveghere.

De asemenea, sunt stabilite regulile generale pentru redactarea scrisorii de asteptare si a declaratiei de intentie, precum si elementele ce trebuie cuprinse in contractele de mandat incheiate de autoritatile publice tutelare cu administratorii intreprinderilor publice.

Potrivit hotararii, Ministerul Finantelor Publice, impreuna cu autoritatile publice tutelare care indeplinesc atributii de ministere de resort, vor stabili, prin ordin comun, si alte masuri in scopul implementarii unitare a prevederilor O.U.G. nr. 109/2011, precum si publicarea de ghiduri in care sa se prezinte bunele practici in domeniul guvernantei corporative.

Normele pentru stabilirea criteriilor de selectie stabilesc data declansarii procedurii de selectie a noilor organe administrare a intreprinderilor publice, responsabilitatile ce revin in initierea si organizarea procedurii de selectie, atributiile comisiei de selectie infiintata de autoritatea publica tutelara, cerintele minime care trebuie indeplinite de fiecare administrator cu scopul de a constitui profilul personalizat al fiecarui membru al consiliului de administratie si al consiliului ca organ colectiv de conducere.

Autoritatea publica tutelara este doar reprezentantul actionarului stat, iar in situatia in care statul este actionar majoritar, prin autoritatea publica tutelara poate face propuneri catre adunarea generala a actionarilor in vederea numirii de catre aceasta a administratorilor, cu respectarea principiilor de drept societar si al drepturilor actionarilor minoritari.

In ceea ce priveste metodologia de stabilire a indicatorilor financiari si nefinanciari si a componentei variabile a remuneratiei administratorilor, normele stabilesc responsabilitatile membrilor consiliului de administratie avute in vedere la stabilirea componentei variabile a remuneratiei diferentiate pe administratori neexecutivi si executivi.

De asemenea, este reglementat cadrul general de stabilire a obiectivelor relevante pentru intreprinderilor publice si responsabilitatea autoritatii publice tutelare, reglementari privind masurarea performantei, clasificarea indicatorilor de performanta si reglementarea posibiltatii pentru autoritatile publice tutelare de a stabili indicatori suplimentari.

Hotararea stabileste, totodata, metodologia de stabilire a indicatorilor de performanta financiari si nefinanciari, metodologia de stabilire a componentei variabile a remuneratiei, inclusiv principiile generale pentru stabilirea politicilor de remunerare a administratorilor.

Sursa: gov.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Norme metodologice pentru guvernanta corporativa a intreprinderilor publice au fost aprobate":
Rating:

Nota: 3.08 din 6 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016