Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Notificari ANAF privind cheltuielile 2020-2024. Cum sa procedeze firmele in acest caz

31-Iul-2025
1426
Notificari ANAF privind cheltuielile 2020-2024. Cum sa procedeze firmele in acest caz

O situatie de incertitudine a aparut pentru un numar semnificativ de firme romanesti, dupa ce ANAF a solicitat, incepand cu 17 iulie 2025, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), defalcarea detaliata a cheltuielilor aferente perioadei 2020-2024. 

Desi in spatiul public au circulat informatii privind o posibila revocare a acestor solicitari, multe societati nu au primit o confirmare oficiala de anulare prin SPV, iar notificarile initiale raman active. Acest articol clarifica situatia si ofera recomandari practice pentru contribuabilii aflati in aceasta dilema.

Notificare de conformare ANAF cu privire la cheltuielile firmelor

Pe 17 iulie 2025, ANAF a transmis prin Spatiul Privat Virtual (SPV) notificari unui numar de 2.768 de societati comerciale din Romania - contribuabili mari si mijlocii - solicitandu-le completarea, in termen de 10 zile lucratoare, a unui formular detaliat cu cheltuielile efectuate in perioada 2020-2024.

Notificare ANAF activa in SPV

Notificarea ANAF privind cheltuielile defalcate ramane activa in SPV. Raspundem sau nu? Am tot citit ca s-a revocat si nu mai este cazul sa trimitem, insa noi in spatiul virtual nu am primit o noua decizie de anulare si practic pe contul nostru cand intram gasim inca solicitarea respectiva. Sunt poate firme care au primit decizia de anulare a solicitarii, dar noi nu ramanem in continuare datori cu datele daca nu primim? Nu gasesc niciun comunicat oficial ANAF sa nu mai pregatim. Ne puteti ajuta? Am solicitat pe email la ei, dar nu am primit nici un raspuns. Multumesc.

Avand in vedere comunicatul oficial ANAF (comunicatul nr. ARPC 727/17.07.2025) si faptul ca nu toate firmele au primit prin SPV mesajul de revocare, iar solicitarea initiala ramane activa in contul SPV, recomandarea este sa raspundeti punctual solicitarii din SPV, atat timp cat aceasta figureaza activa si nu a fost in mod expres revocata pentru contribuabilul respectiv (fiind o abordare prudenta si conforma cu principiul bunei-credinte fiscale).

Termen limita raspuns la Notificare ANAF in SPV

Desi in presa s-a relatat ca ANAF a revocat ulterior cererea si a transmis mesaje cu scuze contribuabililor, nu exista pana la aceasta data o informare oficiala publicata pe site-ul ANAF care sa confirme retragerea generala a solicitarii. In plus, comunicatul oficial din 17.07.2025 este in continuare singura pozitie oficiala publica a institutiei, care confirma validitatea solicitarii si termenul limita de 29 august 2025.

Concluzie

Daca in contul SPV al societatii dvs. solicitarea este inca vizibila si nu exista o adresa de revocare, este prudent si recomandat sa transmiteti un raspuns, chiar si unul minimal, in care fie completati datele solicitate, fie mentionati ca datele nu sunt disponibile in formatul cerut, dar ca sunt incluse in raportarile SAF-T si/sau in dosarul preturilor de transfer, fie solicitati expres clarificari privind validitatea solicitarii in lipsa revocarii.

Raspunsuri oferite in 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistem

    • Trecerea la noul sistem REGES-ONLINE a generat numeroase neclaritati si dificultati pentru angajatori, obligati sa se conformeze noilor cerinte legale pana la 30 septembrie 2025. Lucrarea „Noutati REGES-ONLINE: 54 Intrebari Esentiale din Practica, Raspunsuri si Solutii Legale” ofera solutii clare pentru cele mai frecvente probleme intalnite in practica. Este un ghid indispensabil pentru evitarea amenzilor si gestionarea corecta a noilor obligatii. In continuare vom vedea si...» citeste mai departe aici

  • Cesiunea de creanta. Cum sa o inregistrati in contabilitate + exemplu de MONOGRAFIE contabila utila

    • Cesiunea de creanta reprezinta transferul unui drept de creanta de la un creditor (cedent) catre un altul (cesionar), in baza unui contract. Aceasta operatiune are implicatii juridice si contabile specifice, care trebuie corect reflectate in evidenta financiara a partilor implicate. In special, pentru cesionar este esentiala inregistrarea creantei la costul de achizitie, conform reglementarilor contabile in vigoare. In articolul de fata prezentam tratamentul contabil aplicabil cesiunilor de...» citeste mai departe aici

  • REGES-ONLINE. Firmele de contabilitate NU au nevoie de CAEN 7830 pentru a fi prestatori

    • Odata cu trecerea la noul sistem REGES-ONLINE, au aparut numeroase intrebari legate de conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca prestatorii de servicii. Printre acestea, se numara si clarificarea privind codurile CAEN necesare pentru activitatea de completare si transmitere a datelor contractelor de munca. In cele ce urmeaza, prezentam informatiile esentiale pentru firmele de contabilitate care doresc sa opereze in acest sistem. Avem acest caz concret. Sunt firma de contabilitate...» citeste mai departe aici

  • Bonul fiscal. Sunt considerate facturi simplificate bonurile sub 100 euro? Cum vor fi raportate in D394?

    • Utilizarea bonurilor fiscale in activitatea economica ridica adesea intrebari legate de deductibilitate, raportare si inregistrare contabila. In special, tratamentul bonurilor cu valori sub 100 euro este important de clarificat. In cele ce urmeaza, prezentam conditiile in care aceste documente pot fi considerate facturi simplificate si modul in care trebuie tratate din punct de vedere fiscal si contabil. Avem acest caz concret.Societatea achizitioneaza consumabile pe bon fiscal care are trecut...» citeste mai departe aici

  • Lucrari de constructii in perioada iunie - iulie, factura emisa ulterior. Ce cota de TVA aplici

    • Desfasurarea lucrarilor de constructii implica o atentie sporita asupra momentului in care se stabileste cota de TVA aplicabila. in contextul modificarii cotei standard de TVA de la 19% la 21% incepand cu 1 august 2025, este esential ca firmele din domeniul constructiilor sa inteleaga corect momentul faptului generator si al exigibilitatii taxei. In continuarea articolului vom clarifica modul de aplicare a cotei de TVA in functie de data acceptarii lucrarilor si de documentele justificative....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016