Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noua fata a comertului cu alimente. Vezi ce masuri propune Comisia!

08-Mai-2013
1153
Comisia Europeana a adoptat un pachet de masuri destinat sa consolideze controlul aplicarii standardelor in materie de sanatate si de siguranta pentru intregul lant agroalimentar. Siguranta alimentelor este esentiala pentru a asigura increderea consumatorilor si sustenabilitatea productiei alimentare.


Pachetul de masuri ofera o abordare modernizata si simplificata, bazata mai mult pe riscuri, cu privire la protectia sanatatii, precum si instrumente de control mai eficiente care sa asigure aplicarea eficace a normelor de functionare a lantului alimentar.

Pachetul raspunde apelului la o legislatie mai simplificata si la reglementari mai inteligente, reducand astfel sarcina administrativa pentru operatori si simplificand mediul de reglementare. Se acorda o atentie deosebita impactului acestei legislatii asupra IMM-urilor si a microintreprinderilor, care sunt scutite de elementele cele mai costisitoare si mai impovaratoare ale legislatiei.

Corpul legislativ actual al UE care reglementeaza lantul alimentar consta in aproape 70 de acte legislative. Pachetul de reforme adoptat va reduce numarul acestora la 5 acte legislative si, de asemenea, va simplifica formalitatile administrative din cadrul proceselor si al procedurilor pe care trebuie sa le parcurga fermierii, crescatorii de animale si operatorii din sectorul alimentar (producatori, prelucratori si distribuitori), pentru ca acestia sa isi poata desfasura mai usor activitatea.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec



Tonio Borg, comisarul pentru sanatate si consumatori, a declarat: "Industria agroalimentara este cel de-al doilea mare sector economic din UE, cu peste 48 de milioane de angajati si cu o valoare a productiei de aproximativ 750 de miliarde EUR pe an. Europa detine cele mai ridicate standarde din lume in materie de siguranta alimentara. Totusi, recentul scandal al carnii de cal, desi nu a prezentat niciun risc pentru sanatate, a demonstrat ca sistemul este perfectibil. Pachetul de reforme adoptat soseste intr-un moment oportun, aratand ca sistemul poate face fata provocarilor cu care se confrunta, si, in plus, integreaza unele dintre invatamintele trase. intr-un cuvant, pachetul vizeaza sa ofere norme mai inteligente pentru alimente mai sigure."


Intreprinderile vor beneficia de norme mai simple, bazate pe date stiintifice si pe riscuri, in ceea ce priveste sarcina administrativa redusa, precum si de procese si masuri mai eficiente pentru finantarea si consolidarea controlului si eradicarii bolilor animalelor si ale plantelor. Consumatorii vor beneficia de produse mai sigure si de un sistem de control mai eficace si mai transparent de-a lungul lantului agroalimentar.



Principalele elemente ale propunerii

Controale oficiale


Comisia a recunoscut necesitatea de a consolida instrumentele de care dispun autoritatile competente din statele membre pentru a verifica respectarea legislatiei UE pe teren (prin controale, inspectii si teste).
Scandalurile alimentare recente au demonstrat inca o data ca autoritatile insarcinate cu controlul aplicarii legislatiei trebuie sa ia masuri mai eficace pentru a-i proteja atat pe consumatori, cat si pe operatorii cinstiti impotriva riscurilor (si in termeni economici) care pot aparea ca urmare a incalcarii normelor de-a lungul lantului.
Noile norme urmaresc o abordare bazata mai mult pe riscuri, permitand astfel autoritatilor competente sa isi concentreze resursele asupra unor probleme mai importante.
Actualul sistem de taxe pentru finantarea implementarii eficace a acestor controale in cadrul unui sistem sustenabil de-a lungul intregului lant va fi extins la alte sectoare din cadrul lantului care nu sunt taxate in prezent.
Microintreprinderile vor fi scutite de aceste taxe, dar nu si de controale, pentru a nu le fi afectata competitivitatea.
Statele membre vor trebui, de asemenea, sa integreze pe deplin controalele antifrauda in planurile lor nationale de control si sa se asigure ca, in aceste cazuri, sanctiunile financiare sunt stabilite la niveluri cu adevarat disuasive.


Sanatatea animalelor

Pachetul va introduce un singur act legislativ pentru reglementarea sanatatii animalelor in UE, bazat pe principiul ca "este mai usor sa previi decat sa vindeci".

Scopul sau este de a ameliora standardele si de a furniza un sistem comun care sa permita o mai buna detectare si un control mai eficient al bolilor si care sa solutioneze intr-un mod coordonat riscurile in materie de sanatate si de siguranta a alimentelor pentru oameni si animale.

Acest sistem imbunatatit, asociat cu norme mai performante in materie de identificare si de inregistrare, le va conferi celor care se ocupa cu protectia lantului nostru alimentar (de exemplu, fermierii si veterinarii) capacitatea de a interveni rapid pentru a limita raspandirea bolilor si a minimiza impactul acestora asupra septelului si asupra consumatorilor.

In plus, pachetul introduce categorizarea/prioritizarea bolilor care necesita interventie la nivelul UE si, ca atare, permite aplicarea unei abordari bazate mai mult pe riscuri si utilizarea adecvata a resurselor.

Pachetul prevede un nivel suficient de flexibilitate pentru a ajusta masurile de sanatate animala in functie de dimensiunile si de natura unitatilor (de exemplu, intreprinderi mici si mijlocii, exploatatii pentru activitati recreative etc.), precum si in functie de circumstantele locale, in special in ceea ce priveste cerintele de inregistrare si de aprobare aplicabile pentru unitati si pentru detinerea de animale sau produse.

Pe o scara mai larga, legislatia trebuie sa fie destul de flexibila si de solida pentru a permite reactia eficace a intregii UE in caz de schimbari climatice importante, oferindu-ne astfel instrumentele necesare pentru solutionarea riscurilor emergente noi si necunoscute, astfel incat sa ne putem adapta rapid la noile evolutii stiintifice si la noile standarde internationale.

Sanatatea plantelor

Valoarea culturilor din UE este de 205 miliarde EUR anual. in absenta protectiei conferite de normele fitosanitare, acest sector ar suferi daune economice grave.
Agricultura, padurile si patrimoniul natural al Europei sunt amenintate de daunatori si de boli care ataca plantele. Ca urmare a globalizarii comertului si a schimbarilor climatice, au aparut tot mai multe specii noi de daunatori.

Pentru a impiedica instalarea acestor noi daunatori in UE si pentru a proteja atat cultivatorii, cat si sectorul forestier, Comisia propune actualizarea actualului sistem fitosanitar.

Se va pune mai mult accentul pe comertul cu risc ridicat cu produse provenind din tarile terte si pe o mai buna trasabilitate a materialului vegetal pe piata interna.

Legislatia introduce, de asemenea, o mai buna supraveghere si eradicarea timpurie a epidemiilor de noi specii de daunatori, precum si compensatii financiare pentru cultivatorii afectati de asemenea daunatori de carantina.


Materialul de reproducere a plantelor (inclusiv seminte)

La nivel mondial, 60% din valoarea exporturilor de seminte provine din UE.
Pachetul prevede norme mai simplificate si mai flexibile pentru comercializarea semintelor si a altor materiale pentru reproducerea plantelor, cu scopul de a asigura productivitatea, adaptabilitatea si diversitatea productiei vegetale si ale padurilor din Europa si de a facilita comertul cu acestea.
Gama larga de materiale si cerintele de testare imbunatatite vor contribui la protejarea biodiversitatii si la o practica a selectiei vegetate orientate spre agricultura sustenabila.
Utilizarea semintelor in gradini private nu este reglementata prin legislatia UE, iar gradinarii privati pot continua sa cumpere orice material vegetal si sa isi vanda semintele in cantitati mici. in plus, se va clarifica faptul ca orice neprofesionist (de exemplu, gradinarii privati) poate face schimb de seminte cu alti gradinari privati, fara a intra sub incidenta normelor regulamentului propus.
Scopul legislatiei este de a introduce o alegere mai larga pentru utilizatori , incluzand astfel noi soiuri ameliorate si testate, materiale care nu respecta definitia soiului (materiale eterogene), soiuri traditionale si materiale de nisa.

Cu toate acestea, noile norme, in acord cu agenda Comisiei privind o mai buna reglementare, tin seama de tipul de materiale, de conditiile de productie si de dimensiunea intreprinderii in cauza. Astfel, in ceea ce priveste vechile soiuri traditionale si materialele eterogene, sunt prevazute doar norme de inregistrare mai putin stricte. Aceste categorii sunt scutite de testare si de alte cerinte ale legislatiei.

In plus, sarcina administrativa este redusa pentru microintreprinderi, care pot comercializa orice tip de material ca "material de nisa" fara inregistrare.
Mai mult, microintreprinderile sunt, in general, scutite de taxe de inregistrare.



Etapele urmatoare

Celelalte institutii ale UE, inclusiv Parlamentul European si Consiliul, vor analiza pachetul de masuri al Comisiei si vor isi adopta pozitiile in timp util. in stadiul actual, se poate estima ca pachetul va intra in vigoare in 2016.

Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noua fata a comertului cu alimente. Vezi ce masuri propune Comisia!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016