Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noua fata a comertului cu alimente. Vezi ce masuri propune Comisia!

08-Mai-2013
1290
Comisia Europeana a adoptat un pachet de masuri destinat sa consolideze controlul aplicarii standardelor in materie de sanatate si de siguranta pentru intregul lant agroalimentar. Siguranta alimentelor este esentiala pentru a asigura increderea consumatorilor si sustenabilitatea productiei alimentare.


Pachetul de masuri ofera o abordare modernizata si simplificata, bazata mai mult pe riscuri, cu privire la protectia sanatatii, precum si instrumente de control mai eficiente care sa asigure aplicarea eficace a normelor de functionare a lantului alimentar.

Pachetul raspunde apelului la o legislatie mai simplificata si la reglementari mai inteligente, reducand astfel sarcina administrativa pentru operatori si simplificand mediul de reglementare. Se acorda o atentie deosebita impactului acestei legislatii asupra IMM-urilor si a microintreprinderilor, care sunt scutite de elementele cele mai costisitoare si mai impovaratoare ale legislatiei.

Corpul legislativ actual al UE care reglementeaza lantul alimentar consta in aproape 70 de acte legislative. Pachetul de reforme adoptat va reduce numarul acestora la 5 acte legislative si, de asemenea, va simplifica formalitatile administrative din cadrul proceselor si al procedurilor pe care trebuie sa le parcurga fermierii, crescatorii de animale si operatorii din sectorul alimentar (producatori, prelucratori si distribuitori), pentru ca acestia sa isi poata desfasura mai usor activitatea.


Tonio Borg, comisarul pentru sanatate si consumatori, a declarat: "Industria agroalimentara este cel de-al doilea mare sector economic din UE, cu peste 48 de milioane de angajati si cu o valoare a productiei de aproximativ 750 de miliarde EUR pe an. Europa detine cele mai ridicate standarde din lume in materie de siguranta alimentara. Totusi, recentul scandal al carnii de cal, desi nu a prezentat niciun risc pentru sanatate, a demonstrat ca sistemul este perfectibil. Pachetul de reforme adoptat soseste intr-un moment oportun, aratand ca sistemul poate face fata provocarilor cu care se confrunta, si, in plus, integreaza unele dintre invatamintele trase. intr-un cuvant, pachetul vizeaza sa ofere norme mai inteligente pentru alimente mai sigure."


Intreprinderile vor beneficia de norme mai simple, bazate pe date stiintifice si pe riscuri, in ceea ce priveste sarcina administrativa redusa, precum si de procese si masuri mai eficiente pentru finantarea si consolidarea controlului si eradicarii bolilor animalelor si ale plantelor. Consumatorii vor beneficia de produse mai sigure si de un sistem de control mai eficace si mai transparent de-a lungul lantului agroalimentar.



Principalele elemente ale propunerii

Controale oficiale


Comisia a recunoscut necesitatea de a consolida instrumentele de care dispun autoritatile competente din statele membre pentru a verifica respectarea legislatiei UE pe teren (prin controale, inspectii si teste).
Scandalurile alimentare recente au demonstrat inca o data ca autoritatile insarcinate cu controlul aplicarii legislatiei trebuie sa ia masuri mai eficace pentru a-i proteja atat pe consumatori, cat si pe operatorii cinstiti impotriva riscurilor (si in termeni economici) care pot aparea ca urmare a incalcarii normelor de-a lungul lantului.
Noile norme urmaresc o abordare bazata mai mult pe riscuri, permitand astfel autoritatilor competente sa isi concentreze resursele asupra unor probleme mai importante.
Actualul sistem de taxe pentru finantarea implementarii eficace a acestor controale in cadrul unui sistem sustenabil de-a lungul intregului lant va fi extins la alte sectoare din cadrul lantului care nu sunt taxate in prezent.
Microintreprinderile vor fi scutite de aceste taxe, dar nu si de controale, pentru a nu le fi afectata competitivitatea.
Statele membre vor trebui, de asemenea, sa integreze pe deplin controalele antifrauda in planurile lor nationale de control si sa se asigure ca, in aceste cazuri, sanctiunile financiare sunt stabilite la niveluri cu adevarat disuasive.


Sanatatea animalelor

Pachetul va introduce un singur act legislativ pentru reglementarea sanatatii animalelor in UE, bazat pe principiul ca "este mai usor sa previi decat sa vindeci".

Scopul sau este de a ameliora standardele si de a furniza un sistem comun care sa permita o mai buna detectare si un control mai eficient al bolilor si care sa solutioneze intr-un mod coordonat riscurile in materie de sanatate si de siguranta a alimentelor pentru oameni si animale.

Acest sistem imbunatatit, asociat cu norme mai performante in materie de identificare si de inregistrare, le va conferi celor care se ocupa cu protectia lantului nostru alimentar (de exemplu, fermierii si veterinarii) capacitatea de a interveni rapid pentru a limita raspandirea bolilor si a minimiza impactul acestora asupra septelului si asupra consumatorilor.

In plus, pachetul introduce categorizarea/prioritizarea bolilor care necesita interventie la nivelul UE si, ca atare, permite aplicarea unei abordari bazate mai mult pe riscuri si utilizarea adecvata a resurselor.

Pachetul prevede un nivel suficient de flexibilitate pentru a ajusta masurile de sanatate animala in functie de dimensiunile si de natura unitatilor (de exemplu, intreprinderi mici si mijlocii, exploatatii pentru activitati recreative etc.), precum si in functie de circumstantele locale, in special in ceea ce priveste cerintele de inregistrare si de aprobare aplicabile pentru unitati si pentru detinerea de animale sau produse.

Pe o scara mai larga, legislatia trebuie sa fie destul de flexibila si de solida pentru a permite reactia eficace a intregii UE in caz de schimbari climatice importante, oferindu-ne astfel instrumentele necesare pentru solutionarea riscurilor emergente noi si necunoscute, astfel incat sa ne putem adapta rapid la noile evolutii stiintifice si la noile standarde internationale.

Sanatatea plantelor

Valoarea culturilor din UE este de 205 miliarde EUR anual. in absenta protectiei conferite de normele fitosanitare, acest sector ar suferi daune economice grave.
Agricultura, padurile si patrimoniul natural al Europei sunt amenintate de daunatori si de boli care ataca plantele. Ca urmare a globalizarii comertului si a schimbarilor climatice, au aparut tot mai multe specii noi de daunatori.

Pentru a impiedica instalarea acestor noi daunatori in UE si pentru a proteja atat cultivatorii, cat si sectorul forestier, Comisia propune actualizarea actualului sistem fitosanitar.

Se va pune mai mult accentul pe comertul cu risc ridicat cu produse provenind din tarile terte si pe o mai buna trasabilitate a materialului vegetal pe piata interna.

Legislatia introduce, de asemenea, o mai buna supraveghere si eradicarea timpurie a epidemiilor de noi specii de daunatori, precum si compensatii financiare pentru cultivatorii afectati de asemenea daunatori de carantina.


Materialul de reproducere a plantelor (inclusiv seminte)

La nivel mondial, 60% din valoarea exporturilor de seminte provine din UE.
Pachetul prevede norme mai simplificate si mai flexibile pentru comercializarea semintelor si a altor materiale pentru reproducerea plantelor, cu scopul de a asigura productivitatea, adaptabilitatea si diversitatea productiei vegetale si ale padurilor din Europa si de a facilita comertul cu acestea.
Gama larga de materiale si cerintele de testare imbunatatite vor contribui la protejarea biodiversitatii si la o practica a selectiei vegetate orientate spre agricultura sustenabila.
Utilizarea semintelor in gradini private nu este reglementata prin legislatia UE, iar gradinarii privati pot continua sa cumpere orice material vegetal si sa isi vanda semintele in cantitati mici. in plus, se va clarifica faptul ca orice neprofesionist (de exemplu, gradinarii privati) poate face schimb de seminte cu alti gradinari privati, fara a intra sub incidenta normelor regulamentului propus.
Scopul legislatiei este de a introduce o alegere mai larga pentru utilizatori , incluzand astfel noi soiuri ameliorate si testate, materiale care nu respecta definitia soiului (materiale eterogene), soiuri traditionale si materiale de nisa.

Cu toate acestea, noile norme, in acord cu agenda Comisiei privind o mai buna reglementare, tin seama de tipul de materiale, de conditiile de productie si de dimensiunea intreprinderii in cauza. Astfel, in ceea ce priveste vechile soiuri traditionale si materialele eterogene, sunt prevazute doar norme de inregistrare mai putin stricte. Aceste categorii sunt scutite de testare si de alte cerinte ale legislatiei.

In plus, sarcina administrativa este redusa pentru microintreprinderi, care pot comercializa orice tip de material ca "material de nisa" fara inregistrare.
Mai mult, microintreprinderile sunt, in general, scutite de taxe de inregistrare.



Etapele urmatoare

Celelalte institutii ale UE, inclusiv Parlamentul European si Consiliul, vor analiza pachetul de masuri al Comisiei si vor isi adopta pozitiile in timp util. in stadiul actual, se poate estima ca pachetul va intra in vigoare in 2016.

Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noua fata a comertului cu alimente. Vezi ce masuri propune Comisia!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016