Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatia declararii aranjamentelor tranfrontaliere conform Directivei UE 2018/822

25-Feb-2021
1788

Avem urmatoarea situatie, firma SRL infintata conform legislatiei din ROMANIA din 2006 CU ACTIONARIAT FIRMA din UE 99% si persoana fizica 5% tot din aceiasi tara UE. Relatiile comerciale se desfasoara pe baza de contract si comenzi care se factureaza si se incaseaza in cont bancar din ROMANIA.

Firma nu a acordat imprumuturi, nu a transferat marfa sau alte bunuri. In aceasta situatie trebuie declarate aceste relatii comerciale cu DAC6 - Formular utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii

Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:
Raportarea aranjamentelor transfrontaliere, asa cum rezulta acestea din prevederile Directivei UE 2018/822 a Consiliului cu privire la schimbul obligatoriu de informatii in domeniul fiscal, transpusa in legislatia romaneasca de OG nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile ulterioare, se adreseaza intermediarilor sau, dupa caz, contribuabililor relevanti, definiti ca atare la lit. v) si w) a art. 286 din lege.

Obligatia de raportare, reglementata de art. 291 indice 4 din Codul de procedura fiscala se indeplineste prin completarea formularului aprobat prin OPANAF nr. 1029/2020.

Aceasta revine, intermediarului (consultanti, contabili, auditori, consilieri, avocati si altii, care pot fi persoane fizice sau juridice, membre ale unui organism profesional din Romania) care este supus unei obligatii de respectare a secretului profesional sau beneficiarului relevant (compania) daca acesta din urma a construit el insusi aranjamentul transfrontalier.



”Aranjamentul transfrontalier” care face obiectul raportarii se refera la toate acele operatiuni derulate intre unul sau mai multe state UE sau un stat UE si o alta jurisdictie non UE, care cuprinde cel putin unul din semnele distinctive enumerate in anexa 4 din lege. Aceste semne sunt analizate numai dup trecerea ”testului beneficiului principal”, care in final reprezinta un potential risc de evitare a obligatiilor fiscale (obtinerea unui avantaj fiscal).

Aranjamentul transfrontalier raportabil este acel aranjament transfrontalier care prezinta una sau mai multe caracteristici specifice intitulate semne distinctive.

Practic scopul tranzactiilor intre societati trebuie sa fie unul economic si nu obtinerea unui avantaj fiscal obtinut ca urmare a scutirilor de taxe, restituirilor de taxe, amanari la plata etc.

Initial se verifica daca operatiunea este un aranjament transfrontalier si apoi daca este sau nu raportabil (in functie de semnele distinctive prevazute in anexa 4).

Retineti ca documentarea tranzactiilor este foarte importanta.

In principal sunt supuse raportarii aranjamentele transfrontaliere din perioada 25.06.2018 – 30.06.2020, dar este de mentionat ca mai intai este necesar sa se analizeze daca, potrivit semnelor distinctive, exista acele caracteristici care ar conduce la ideea unui potential risc de evitare a obligatiilor fiscale, semne care trebuie analizate de la caz la caz.

Deci, mai intai se analizeaza daca aranjamentul este transfrontalier si numai in caz afirmativ, se verifica in continuare daca aranjamentul este raportabil (existenta unuia sau a altui semn distinctiv din anexa 4 la lege).

In cazul prezentat de d-voastra, la o prima vedere, se poate spune ca este vorba de o relatie comerciala (intre persoane asociate), de lunga durata, de operatiuni care au la baza documente care o justifica, dar este important de analizat, de ex., daca o persoana dintre actionari nu isi are rezidenta si intr-un stat non sau daca la randul ei compania nu face parte dintr-un grup in care unul dintre membri are rezidenta intr-un stat care aplica o cota redusa de impozitare sau dintr-o tara considerata necooperanta de catre OECD etc.

 

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici