Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ONPCSB si spalarea banilor. Cum se inregistreaza o entitate raportoare in evidentele ONPCSB

18-Mar-2025
866
ONPCSB si spalarea banilor. Cum se inregistreaza o entitate raportoare in evidentele ONPCSB

Pentru a preveni spalarea banilor, anumite entitati raportoare trebuie sa respecte Legea 129/2019. Se va depune astfel raportul privind tranzactiile suspecte sau cele in numerar mai mai de 10.000 euro. Insa pentru a face acest lucru trebuie ca entitatile respective sa se inregistreze in evidentele ONPCSB.

Iar in acest articol vom vedea care este procedura, pas cu pas.

Inregistrare entitati raportoare in evidentele ONPCSB

Procedura de inregistrare este descrisa de Regulamentul ONPCSB privind inregistrarea entitatii raportoare in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (Ordin 47/2021).

Prezentul regulament stabileste modul de inregistrare a entitatilor raportoare, in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (denumit in continuare Oficiu), prin intermediul aplicatiei "Sistemul electronic de transmisie de date" in vederea obtinerii contului de raportor necesar transmiterii celor 2 tipuri de rapoarte care vor fi mentionate mai jos, in continuarea articolului (raportul privind tranzactiile suspecte si raportul privind tranzactiile in numerar mai mari de 10.000 euro).

Sistemul electronic de transmisie de date, denumit in continuare SETD, reprezinta platforma pusa la dispozitia entitatilor raportoare de catre Oficiu, in vederea inregistrarii si transmiterii de informatii prevazute de Lege.

Modul de utilizare a sistemului SETD este prezentat in Manualul utilizatorului care se regaseste pe site-ul Oficiului, www.onpcsb.ro, sectiunea "raportare on-line".

Stiati ca puteti fi acuzat de spalare de bani? E suficient sa nu va indepliniti una dintre zecile de obligatii prevazute de Legea nr. 129/2019! Aflati care sunt aceste obligatii, cu comentarii, recomandari si studii de caz, AICI»

Pentru a avea acces la sistemul SETD, o entitate raportoare trebuie sa se inregistreze o singura data in sistemul SETD. Inregistrarea in sistemul SETD presupune alocarea unui cont.

Entitatea raportoare solicita alocarea si activarea contului atunci când are de transmis catre Oficiu un raport.

Pentru inregistrarea in sistem entitatea trebuie sa realizeze urmatoarele actiuni:

a) acceseaza sistemul SETD la adresa https://raportare.onpcsb.ro;

b) apasa butonul "Inregistrati-va acum!" de pe prima pagina, pentru a ajunge la formularul de inregistrare;

c) daca este de acord cu mesajul mai jos prezentat, apasa butonul "OK" in fereastra de atentionare;

d) completeaza datele din pagina de inregistrare;

e) in urma completarii datelor de identificare cerute in formularul de inregistrare, sistemul genereaza un document .pdf de solicitare de alocare a contului de utilizator care trebuie descarcat, tiparit (doar prima pagina a documentului .pdf) si semnat de catre reprezentantul legal al entitatii;

f) documentul privind solicitarea de alocare de cont, semnat olograf sau cu semnatura electronica, se transmite prin posta, curier sau e-mail la Oficiu. Datele de contact ale Oficiului se regasesc pe pagina www.onpcsb.ro la sectiunea "CONTACT";

g) dupa inregistrarea cererii la Oficiu, entitatea raportoare va primi parola pe baza careia va accesa sistemul. Parola de acces la sistem se va depozita intr-un loc sigur pentru a putea fi folosita si ulterior la accesarea sistemului, ori de câte ori va fi nevoie.

Cine sunt entitatile raportoare

Sunt entitatile reglementare de Legea 129/2019 care trebuie sa raporteze catre ONPCSB anumite tranzactii (tranzactiile suspecte si tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, inclusiv operatiunile care au o legatura intre ele)

Legea stabileste urmatoarele categorii de entitati raportoare:

a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;

b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;

Pentru a vedea intreaga lista, click pe acest articol»

Obligatii de raportare - raportul pentru tranzactii suspecte

Entitatile raportoare sunt obligate sa transmita un raport pentru tranzactii suspecte exclusiv Oficiului daca acestea cunosc, suspecteaza sau au motive rezonabile sa suspecteze ca:

Stiati ca puteti fi acuzat de spalare de bani? E suficient sa nu va indepliniti una dintre zecile de obligatii prevazute de Legea nr. 129/2019! Aflati care sunt aceste obligatii, cu comentarii, recomandari si studii de caz, AICI»

a) bunurile provin din savarsirea de infractiuni sau au legatura cu finantarea terorismului; sau

b) informatiile pe care entitatea raportoare le detine pot folosi pentru impunerea prevederilor prezentei legi.

Entitatile raportoare sunt obligate sa transmita un raport pentru tranzactii suspecte exclusiv Oficiului daca acestea cunosc, suspecteaza sau au motive rezonabile sa suspecteze ca:

a) bunurile provin din savarsirea de infractiuni sau au legatura cu finantarea terorismului; sau

b) informatiile pe care entitatea raportoare le detine pot folosi pentru impunerea prevederilor prezentei legi.

Mai multe informatii in ACEST ARTICOL, dar si date despre Raportarea tranzactiilor care nu prezinta indicatori de suspiciune, click AICI>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016