Ordin MFP: Corectarea formularului 112
Prin Ordinului comun al ministrului Finantelor Publice nr. 1.045/31.07.2012, al ministrului Muncii Familiei si Protectiei Sociale nr. 2.084/06.08.2012, al ministrului Sanatatii nr. 793/08.08.2012, pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112.
Noul model al formularului 112 se utilizeaza pentru declararea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate incepand cu obligatiile aferente lunii iulie 2012.
Potrivit noilor reglementari declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate poate fi corectata de contribuabili din proprie initiativa, prin depunerea unei declaratii rectificative in urmatoarele situatii:
- in situatia in care rectificarea declaratiei se realizeaza pentru corectarea unor erori de completare ale angajatorului sau entitatii asimilate angajatorului - se bifeaza cu X caseta „Declaratie rectificativa”;
- in cazul in care declaratia se rectifica in urma acordarii unor drepturi banesti in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile se bifeaza cu X caseta „Declaratie rectificativa ca urmare a acordarii unor drepturi banesti in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile”;
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Vanzare cladire veche si terenuri Detinem un imobil cu terenul aferent si alte doua terenuri amenajate ca parcare, respectiv teren de tenis. Intentionam sa vindem intreaga investitie. Mentionez ca cladirea este mai...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Lichidare societate. Transmitere imobil O firma cumpara in 2021 un imobil (construit in 2020) cu suprafata utila 102 mp (suprafata desfasurata 140 mp) pentru sediul social, in valoare de 545.000 lei (cota Tva 19%), prin...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Lista bunuri cu risc fiscal ridicat Societatea produce si comercializeaza pe teritoriul national produse lactate. Pentru anumiti clienti cantitatea livrata depaseste 500 kg.si valoarea 10,000 lei Este necesar ca...citeste mai mult
- cand declaratia se rectifica in urma unei inspectii fiscale se bifeaza cu X Caseta „Declaratie rectificativa ca urmare a unei inspectii fiscale”.
Potrivit art. 84 alin. (6) din Codul de Procedura Fiscala, in situatia in care in timpul inspectiei fiscale contribuabilul depune sau corecteaza declaratiile fiscale aferente perioadelor si impozitelor, taxelor contributiilor si altor venituri care fac obiectul inspectiei fiscale, acestea nu vor fi luate in considerare de organul fiscal.
Pentru a nu fi afectate drepturile asiguratilor, potrivit legii, pentru perioadele pentru care organele fiscale au stabilit diferente de contributii sociale, contribuabilii vor depune formularul 112 avand bifata caseta „Declaratie rectificativa ca urmare a unei inspectii fiscale”.
Informatiile referitoare la obligatiile fiscale stabilite de inspectia fiscala reprezentand contributii sociale vor fi preluate in evidenta pe platitori in baza deciziilor de impunere intocmite de organele de inspectie fiscala, iar informatiile referitoare la asigurati vor fi preluate din declaratiile 112 depuse de contribuabili.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie duba din Olanda taxata cu TVA de 21%
Intrebare: Am achizitionat o autoutilitara second hand din Olanda. Desi i-am comunicat vanzatorului codul de TVA, factura a fost emisa cu TVA 21%, aplicata la valoarea de vanzare. Valoarea fara TVA: 12.396,69 euro + TVA 2.603,30 euro, total factura 14.999,99 lei. Intentionez sa solicit rambursarea TVA achitata in Olanda, in valoare de 2.603 euro, prin declaratia 318. Din informatiile mele, achizitia nu se declara in D390, dar nu stiu pe ce rand se declara achizitia in decontul de TVA si daca trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatii privind declaratia 406. SAF-T
Intrebare: Am un chirias care are urmatorul CIF emis de ANAF: 9000000282163. Certificatul este emis in 2012, iar CIF-ul este atribuit din 2005. Chiriasul este Organizatia Internationala pentru Migratie, cu domiciliul fiscal in Bucuresti, sector 2. Organizatia nu este inregistrata la Registrul Comertului. Problema este ca nu pot transmite SAF-T, deoarece nu recunoaste acest CIF. Factura emisa pentru acest CIF se incarca in SPV, in declaratia 394 apare clientul, dar la CIF nu se inregistreaza nimic, desi se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Formalitati necesare pentru inceperea desfasurarii activitatii economice
Intrebare: Dorim sa deschidem o firma conform Legii 31/1990. Dorim sa fie SRL, platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA. In afara de deschiderea firmei la Registrul Comertului, care sunt formele legale (ce declaratii se depun, cand primim certificatul de platitor de TVA) prin care, incepand cu data deschiderii, acest SRL sa fie platitor de TVA si platitor de impozit pe profit? De asemenea, am vrea sa putem emite facturi si bonuri fiscale din a doua zi de functionare a firmei. Acest lucru...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regim TVA pentru achizitie si vanzare autoturism la export
Intrebare: O societate A, platitoare de TVA, achizitioneaza in 2024 un autoturism de la o societate platitoare de TVA din Romania. In mai 2025 a decis sa il vanda catre o societate B din Republica Moldova, societate afiliata a societatii A. Masina a fost achizitionata cu TVA, iar societatea A a facut factura de vanzare catre societatea B (client persoana juridica din afara UE) fara TVA, la un pret superior valorii fara TVA ramase neamortizate a autoturismului. Avand in vedere ca cele doua societati sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Exigibilitatea TVA la facturare avans incasat si servicii prestate
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea intrebare, pentru o SRL care in anul 2024 era neplatitoare de TVA si a facturat avansuri pentru prestari servicii de dirigentie santier. La acea vreme, firma era neplatitoare de TVA. Incepand cu anul 2025, a devenit platitoare de TVA si acum s-au finalizat serviciile si trebuie sa stornam avansurile initiale si sa facturam prestarea de serviciu finala. Acum, cand emitem factura fiscala, avansurile se vor storna cu TVA 0%, iar prestatia finala, in intregime,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<