Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Persoanele care se inscriu in Registrul central al fiduciilor trebuie sa utilizeze exclusiv platforma SPV din august 2021 (Ordinul 1193/2021)

13-Aug-2021
2298
Persoanele care se inscriu in Registrul central al fiduciilor trebuie sa utilizeze exclusiv platforma SPV din august 2021 (Ordinul 1193/2021)

Persoanele care se inscriu in Registrul central al fiduciilor trebuie sa utilizeze exclusiv platforma SPV din august 2021, conform Ordinului 1193/2021 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de fiducie sau ale constructiilor juridice similare fiduciei.

Ordinul 1193/2021 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 779 din 12 august 2021 si va intra in vigoare din data de 12 august 2021. Actul normativ prevede ca formularele si documentele necesare accesului la Registrul central al fiduciilor se depun numai prin SPV. De asemenea, inregistrarea se face tot prin aceasta platforma.

Pentru inregistrarea contractului de fiducie, fiduciarul depune in termen de o luna de la data incheierii contractului de fiducie "Declaratia de inregistrare a contractelor de fiducie sau a constructiilor juridice similare fiduciei".Conformitatea cu originalul a copiei se efectueaza de catre fiduciar prin inscrierea mentiunii "conform cu originalul" si prin semnatura acestuia.

Mentiunile privind modificarea sau incetarea contractului de fiducie se declara prin completarea si depunerea declaratiei, având bifata in formular casuta "Modificare" sau "incetare", dupa caz, insotita de documentele justificative.

Procedura pentru inregistrarea contractelor de fiducie si ale constructiilor juridice similare fiduciilor, detaliata AICI»»

Accesul organelor judiciare la Registrul central al fiduciilor se realizeaza in conditiile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Entitatile raportoare, prevazute la art. 19 alin. (81) lit. b) din Legea nr. 129/2019, solicita informatiile referitoare la beneficiarii reali ai contractelor de fiducie prin completarea si transmiterea electronica a "Cererii de acces la informatiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor si al constructiilor juridice similare fiduciilor".

Cererea trebuie insotita de documente care dovedesc ca entitatea raportoare solicita informatii pentru aplicarea masurilor de cunoastere a clientelei.

Inregistrarea online in scopul accesului la informatii din Registrul central al fiduciilor si al constructiilor juridice similare fiduciilor se realizeaza prin depunerea "Cererii de inregistrare online pentru accesul la informatiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor si al constructiilor juridice similare fiduciilor".

Cererea se depune prin intermediul serviciului Spatiul Privat Virtual, se valideaza automat si inregistrarea in scopul accesului la informatii din Registrul central al fiduciilor devine efectiva in termen de maximum 24 de ore. 

Pentru a vedea intreaga Procedura privind accesul la Registrul central al fiduciilor si al constructiilor juridice similare fiduciilor, din 27.07.2021, click AICI»

Pentru a vedea Anexele, click AICI»

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici