Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Precizari suplimentare ANAF cu privire la Ordinul 922/2021-normele metodologice pentru realizarea controlului vamal ulterior

09-Iul-2021
2323
Precizari suplimentare ANAF cu privire la Ordinul 922/2021-normele metodologice pentru realizarea controlului vamal ulterior

Ordinul nr. 922/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind realizarea supravegherii si controlului vamal ulterior a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 656 din 02 iulie 2021.

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti – Serviciul Asistenta Contribuabili, a publicat cateva precizari suplimentare cu privire la noul ordin, astfel:

Activitatea de supraveghere si control vamal ulterior se exercita de Directia generala a vamilor din cadrul ANAF prin Directia supraveghere si control vamal si prin structurile aflate in coordonarea acesteia pe linie de specialitate din cadrul directiilor regionale vamale, respectiv serviciile de supraveghere si control vamal si birourile vamale.

Echipa de control vamal ulterior este formata de regula din doua persoane.

Inaintea desfasurarii unui control vamal ulterior programat la sediul operatorului economic, echipa de control are obligatia sa instiinteze, in scris, persoana supusa controlului in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, prin transmiterea unui aviz de control. Persoana supusa controlului vamal ulterior poate solicita, in scris, autoritatii vamale care a emis avizul de control amânarea datei de incepere a controlului o singura data, pentru motive justificate. Amânarea nu poate depasi 30 de zile.

Actiunile de control vamal ulterior se pot desfasura in urmatoarele forme:

a) control general, care reprezinta activitatea de verificare a tuturor operatiunilor vamale pentru o perioada determinata. 

b) control partial, care reprezinta activitatea de verificare a uneia sau mai multor operatiuni vamale pentru o perioada determinata.

In realizarea atributiilor, structurile de supraveghere si control vamal ulterior pot efectua un control fara instiintarea prealabila a persoanei controlate, denumit control inopinat.

Controlul inopinat consta in:

a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei vamale sau a altor dispozitii aplicabile;
b) verificarea documentelor si operatiunilor vamale ale unei persoane, in corelatie cu cele detinute de o alta persoana sau entitate supusa unui control vamal;
c) constatarea, analizarea si evaluarea unui risc vamal specific.

La finalizarea controlului inopinat se incheie un proces-verbal de control. Un exemplar al procesului-verbal de control se comunica persoanei controlate.

Echipele de control intocmesc urmatoarele acte de control, dupa caz:

 a) proces-verbal de control;
b) proces-verbal intermediar;
c) proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
d) decizie de regularizare a situatiei.

 

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016