Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Din 1 ianuarie 2024 ar putea fi acordate vouchere de vacanta si pentru angajatii din mediul privat

13-Mar-2023
2625
Proiect: Din 1 ianuarie 2024 ar putea fi acordate vouchere de vacanta si pentru angajatii din mediul privat

Un nou Proiect de lege inregistrat la Senat propune ca din 1 ianuarie 2024 statul sa acorde vouchere de vacanta si pentru angajatii din mediul privat. Desi anumite firme le acorda deja, daca Proiectul va fi aprobat, angajatorii nu vor mai trebui sa suporte cheltuielile aferente. Cati angajati ar putea beneficia de facilitate?

Conform Proiectului de lege, va fi modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, astfel incat voucherele de vacanta in valoare de 1.450 de lei sa fie acordate, incepand cu 1 ianuarie 2024, si angajatilor din mediul privat. Facilitatea ar dura, daca Proiectul va fi aprobat, pana pe 31 decembrie 2026.

Reamintim ca in prezent doar angajatii de la stat se bucura de vouchere de vacanta.

Cati angajati din mediul privat ar beneficia de vouchere de vacanta?

Daca va fi aprobat Proiectul de lege, aproximativ 4,2 milioane de angajati din sectorul privat vor puta beneficia de vouchere de vacanta.

Ce obligatii au firmele in vederea primirii voucherelor de vacanta?

Pentru ca angajatii sa primeasca voucherele de vacanta firmele trebuie sa depuna anual, pana la data de 31 ianuarie, lista salariatilor, la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au
sediul social.

Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 5 puncte-amenda nedepunerea sau depunerea cu intarziere de catre angajator a listei.

Ce obligatii au angajatii din privat pentru a beneficia de vouchere de vacanta?

Angajatii au obligatia sa depuna o declaratie pe proprie raspundere la fiecare dintre angajatori, prin care isi exprima optiunea.

ATENTIE! In cazul angajatilor cu mai multe CIM, indiferent de numarul contractelor individuale de munca pe care le are in derulare, un angajat poate alege un singur angajator de la care urmeaza sa primeasca voucherele de vacanta.

Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si veridicitatea datelor, prezentand la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au sediul social, lista amintita mai sus, insotita de declaratiile pe proprie raspundere ale angajatilor.

Sumele corespunzatoare voucherelor de vacanta se aloca anual, din bugetul de stat, din impozitul pe venit platit de fiecare angajat.

Modalitatea de plata a sumelor care reprezinta contravaloarea voucherelor de vacanta va fi stabilita de Guvern, prin Hotarare de Guvern, intr-un termen de maxim 30 de zile din momentul in care prezenta lege va fi promulgata de Presedintele Romaniei. 

In termen de 5 zile de la primirea sumelor in cont, angajatorii vor vira sumele catre unitatile emitente cu care au incheiate contracte, care vor transfera beneficiarilor valoarea nominala a voucherelor de vacanta.

 

 

Extras din Proiectul de lege:

 

Articolul I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, publicata in Monitorul Oficial al Romantei, Partea I, nr. 110 din 24 februarie 2009, aprobata prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2024, pentru recuperarea si intretinerea
capacitatii de munca a personalului salarial, institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea — nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, precum si angajatorii care incadreaza personal prin inchelerea unui contract individual de munca acorda, in conditiile legii, anual, pana la data de 31 decembrie 2026, bonuri de valoare, denumite in continuare vouchere de vacanta, in cuantum de 1.450 lei pentru fiecare salariat.”

3. La articolul 1, alineatele (2) si (2^4) se abroga.

4. La articolul 1, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Voucherele de vacanta se acorda in limitele sumelor prevazute cu aceasta destinatie in bugetul de stat sau, dupa caz, in bugetele locale.”

5. La articolul 1, alineatele (4) si (5) se abroga.

6. La articolul 1, alineatul (9) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(9) In cursul anului fiscal, angajatii pot beneficia de vouchere de vacanta, de prima de vacanta si de bilete de odihna acordate potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.”
7. Dupa articolul 1^1, se introduce un articol nou, art. 1^2, cu urmatorul
cuprins:


Art. 1^2 - (1) In vederea acordarii voucherelor de vacanta, angajatorii, altii decat institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, depun anual, pana la data de 31 ianuarie, lista salariatilor, la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au
sediul social.

(2) Indiferent de numarul contractelor individuale de munca pe care le are in derulare, un angajat poate alege un singur angajator de la care urmeaza sa primeasca voucherele de vacanta.

(3) Angajatii au obligatia sa depuna o declaratie pe proprie raspundere la fiecare dintre angajatori, prin care isi exprima optiunea potrivit alin. (2).

(4) Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si veridicitatea
datelor, prezentand la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au sediul social, lista prevazuta la alin. (1), insotita de declaratiile pe proprie raspundere ale angajatilor.

(5) Sumele corespunzatoare voucherelor de vacanta se aloca anual, din bugetul de stat, din impozitul pe venit platit de fiecare angajat.

(6) Modalitatea de plata a sumelor care reprezinta contravaloarea voucherelor de vacanta va fi stabilita de Guvern, prin Hotarare de Guvern, intr-un termen de maxim 30 de zile din momentul in care prezenta lege va fi promulgata de Presedintele Romaniei. |

(7) In termen de 5 zile de la primirea sumelor in cont, angajatorii vor vira sumele catre unitatile emitente cu care au incheiate contracte, care vor transfera beneficiarilor valoarea nominala a voucherelor de vacanta.”

8. La articolul 7, dupa alineatul (3) se introduce un alineat nou, alin. 3^1, cu urmatorul cuprins:

“(3^1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 5 puncte-amenda nedepunerea sau depunerea cu intarziere de catre angajator a listei prevazute la art. 1.”


Articolul II. — Dispozitiile prezentei legi intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2024.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016