Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect unic in Romania: Registrul Agricol trece in format electronic

23-Apr-2013
3146
O noua modificare din domeniul tehnologiei isi lasa amprenta asupra Registrului Agricol care trece la un format electronic.

Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale a publicat in data de 1 aprilie 2013 Ghidul Solicitantului pentru achizitionarea sistemului informatic destinat gestiunii Registrului Agricol in format electronic. Termenul limita pentru inregistrarea online a propunerilor de proiecte este 5 iunie 2013, ora 16.30. Bugetul total al proiectului este de 50 milioane de euro si are ca data de finalizare anul 2015.

Registrul Agricol al Romaniei contine o cantitate vasta de informatii despre fiecare gospodarie din cuprinsul fiecarei unitati administrativ-teritoriale, precum: numarul membrilor gospodariei, suprafete, tipuri de culturi, septel, masini, instalatii, unelte.

Noul proiect de Registru Agricol electronic are in vedere depasirea simplei digitalizari a documentelor si isi propune redefinirea, regandirea in totalitate a proceselor si procedurilor astfel incat cetatenii si firmele sa beneficieze de servicii cu un grad inalt de sofisticare, cu rezultate vizibile in economia de timp si energie, cu impact in eficienta. Informatia va fi restructurata si procesele de gestionare a acesteia vor fi recreate astfel incat se vor crea premisele unei administrari mai eficiente a resurselor agricole.

Ca premiera in Romania, in acest Ghid al proiectului sunt impuse standarde de interoperabilitate intre sistemele institutiilor care au un rol major in cadrul proiectului: primarii, consilii judetene, Ministerul Afacerilor Interne, Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, Ministerul Finantelor, Oficiul National Registrul Comertului. Aceste standarde vor fi incluse de acum inainte in toate proiectele MSI care se vor preta pentru o atare abordare, interoperabilitatea fiind un unul dintre pilonii de baza ai Agendei Digitale europene 2020 pe care Romania ii va integra in Strategia proprie pentru Agenda Digitala, incepand din noul exercitiu bugetar.
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Beneficiarii proiectului sunt Consiliile Judetene ca lideri de proiect, in parteneriat cu alte unitati administrativ-teritoriale (U.A.T-uri definite in baza Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), din judetul respectiv.

"Sistemul va contribui la o dezvoltare regionala sustenabila, bazandu-se pe pe noile politici de descentralizare din domeniu. Datele vor putea fi astfel consolidate si gestionate agregat la nivel judetean si valorificate la nivel national. Scopul proiectului include optimizarea proceselor si consolidarea datelor critice ale Romaniei in vederea realizarii unor punti informationale intre statele membre si gestionarea bazata pe date reale a fondurilor structurale existente si viitoare" a declarat Dan Nica, ministrul pentru societatea informationala.

Alocarea financiara aferenta prezentei cereri de propuneri de proiecte este de 220.000.000 lei, din care aproximativ 181.940.000 lei FEDR si 38.060.000 lei de la bugetul de stat. Valoarea finantarii se va situa intre 4.400.000 lei (pragul minim) si 6.600.000 lei (plafonul maxim).

Apelul a fost lansat in cadrul Operatiunii 3.2.1 "Sustinerea implementarii de solutii de e-guvernare si asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar", din cadrul Domeniului Major de Interventie 2 "Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice", Axa III "Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru sectoarele privat si public".

Ghidul solicitantului si celelalte documente sunt disponibile aici.

Sursa: Ministerul pentru Societatea Informationala



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect unic in Romania: Registrul Agricol trece in format electronic":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"