Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiecte digitale cu impact national, dezvoltate de GovITHub. Comunicat Guvern

22-Nov-2016
2153

In mai putin de doua luni de la startul programului GovITHub, cei 20 de bursieri selectati, cu sprijinul altor specialisti voluntari, au demarat si dezvolta proiecte cu impact important in domenii precum: sanatate, economie sociala, fonduri europene, plati online, auto.

In prezent, 10 proiecte sunt dezvoltate in regim intensiv, bursierii si voluntarii lucrand alaturi de reprezentanti ai institutiilor publice unde vor fi implementate solutiile IT. Pe langa acestea, alte 20 de proiecte sunt in faza de dezvoltare.

Fiecare bursier al programului GovITHub are experienta de peste 10 ani in domeniu, in companii de talie mondiala, in companii start-up, incubatoare si acceleratoare de afaceri sociale, pe care le-au fondat si dezvoltat in organizatii de succes. Acestia au competente in consultanta si dezvoltare de software pentru firme din telecomunicatii, petrol, banci, retail, agentii de publicitate – cu experienta de munca in SUA, Franta, Irlanda, Marea Britanie, Italia, Elvetia, Olanda si Romania. Cunostintele lor imbina managementul de proiect cu abilitati tehnice, in zonele de arhitectura de sistem si dezvoltare software, securitatea informatiei, inteligenta artificiala si machine learning, UX/UI (user experience si user interface), vizualizare de date si data mining si au co-fondat incubare si acceleratoare de afaceri sociale.

Toate proiectele GovITHub sunt dezvoltate in regim Open Source, ceea ce inseamna ca oricine le va putea vedea si imbunatati. Astfel, asiguram transparenta totala asupra activitatii GovITHub si permitem orice imbunatatiri sau modificari publice ulterioare ale acestor solutii, in regim deschis – sistem care elimina practica achizitiilor publice netransparente si, in acelasi timp, dispare riscul ca statul sa fie captiv al anumitor tehnologii.

Cateva exemple de proiecte cu impact national in curs de implementare prin GovITHub sunt:

- desprevaccin.ro, principala sursa de date pentru toti cei care vor sa afle informatii cuprinzatoare si sigure despre vaccinarile esentiale;
- Registrul intreprinderilor Sociale, un sistem informatic tip Registru Electronic Unic ce va permite inregistrarea, integrarea si analizarea tuturor datelor privind intreprinderile sociale;
- platforma digitala pentru petitii, un sistem de ticketing prin care se poate urmari starea unei cereri depuse de un cetatean roman catre institutiile statului;


- dezvoltarea de noi module pentru MySMIS, platforma nationala de gestionare a fondurilor europene, pentru a sesiza fraude inainte ca ele sa se intâmple;
- imbunatatirea serviciilor oferite prin ghiseul.ro, prin re-design din punct de vedere al interfetei, utilizabilitatii si accesibilitatii pentru cresterea eficacitatii platformei;
- Cazier Auto, o aplicatie mobila prin care cetatenii pot verifica istoricul reviziilor si al accidentelor unei masini folosite inainte de a o cumpara;
- R.A.D.A.R. (Reprezentarea si Analiza Datelor Agregate din Romania), platforma care permite cetatenilor sa vizualizeze date detinute de stat la nivel de Unitati Administrativ-Teritoriale si sa le coreleze sau sa le analizeze;
- Spatiul Privat Virtual Mobil, aplicatie de mobil care va oferi cetatenilor posibilitatea de a efectua tranzactii in relatia cu ANAF direct pe telefon, simplificand procesul si crescand numarul tranzactiilor efectuate electronic;
- consultare.gov.ro, o platforma pentru agregarea tuturor actelor normative aflate in consultare publica care va oferi posibilitatea transmiterii de propuneri in format electronic.

Doar in proiectele enumerate, au fost cumulate peste 1200 ore de munca din partea a 11 bursieri si peste 30 de voluntari. Comunitatea GovITHub este formata din cei 20 de bursieri, peste 300 de voluntari si peste 1000 de sustinatori.

Activitatea GovITHub, precum si proiectele in curs de implementare pot fi urmarite in mod transparent pe Slack: https://govithub.slack.com/, GitHub: https://github.com/gov-ithub, Facebook: https://www.facebook.com/govithub, Linkedin: https://www.linkedin.com/groups/12016458 si Twiter: https://twitter.com/GovITHub_Ro

Informatii suplimentare:

Alte proiecte in desfasurare prin intermediul GovITHub: http://ithub.gov.ro/proiecte/ si https://github.com/gov-ithub

Profilul Consiliului GovITHub si al bursierilor GovITHub: http://ithub.gov.ro/membri/

Comunicate de presa si aparitii media: http://ithub.gov.ro/media/

Blog si noutati despre GovITHub: http://ithub.gov.ro/blog/

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici