Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale.
Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie activitatea la 31.12.2025. Care sunt pasii de urmat in ianuarie 2026, pentru a inchide I.I.? Casa de marcat se poate preda distribuitorului autorizat de la care am cumparat-o? Multumesc.
Cum sa radiati un PFA/II in 2025
La incetarea activitatii, se depune la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC):1. Cererea de inregistrare - formular, bifata in dreptul la pct. II radiere si la pct. 7.6. pentru motivul radierii;
2. Dupa caz, documentul care atesta motivul radierii;
3. Daca este cazul, dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
4. Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original).
Ce obligatii au PFA-urile in cazul radierii
La ANAF, potrivit art. 90 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala potrivit art. 81 si 82 trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia.
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulAmenajare bar In luna aprilie 2025 au fost facute inregistrarile. Intr-un spatiu inchiriat gol s-au luat mese, scaune, s-a facut bar din lemn, s-a varuit etc. Cum ar fi trebuit facute...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulPictor neplatitor de TVA: obligatii privind OSS, codul UIT si exporturile de tablouri Un pictor doreste sa vanda tablourile. Deschide un SRL sau o PFA. Preturile tablourilor sunt intre 5 000 si 40 000 de lei. Clientii pot fi de ori unde si persoane fizice si...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulInregistrare in contabilitate contract inchiriere utilaj Un contract de inchiriere autoutilaj trebuie inregistrat corect in contul 6123 cheltuieli cu chiriile sau in contul 6280 servicii terti? Daca in executia bugetara s-a depasit...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulLucrari de modernizare Fiecare cheltuiala s-a inregistrat in contul corect adica obiecte de inventar, mijloace fixe, doar ca la fiecare sfarsit de luna pana la receptie s-a facut si monografie 231=722.citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulWEBINAR Impozitul pe profit. Solutii de optimizare fiscala citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Astfel, in termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, exista obligatia depunerii formularului 070 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere , aprobat prin OMFP nr. 3725/2017, insotit de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.
Ce trebuie sa stiti cu privire la Declaratia Unica
Din punct de vedere al Declaratiei unice, aceasta trebuie depusa pana la 25 mai 2026, cu ventiurile efectiv realizate in anul 2025 pana la radiere.
Etapele pentru scoaterea definitiva a casei de marcat (AMEF) din folosinta
Etapele pentru scoaterea definitiva a casei de marcat (AMEF) din folosinta sunt:
1. Scoaterea memoriei fiscale se realizeaza de catre unitatea service autorizata, care desigileaza aparatul, extrage memoria fiscala, intocmeste proces-verbal de interventie si raport fiscal de inchidere (raport Z final).
2. Depunerea formularului F4105 Notificare privind aparatele de marcat electronice fiscale se depune la ANAF pentru anuntarea scoaterii din uz a aparatului, transmiterea informatiilor din memoria fiscala (ultimul raport fiscal de inchidere, data incetarii utilizarii, seria aparatului etc.).
3. Defiscalizarea efectiva este etapa finala, in care aparatul este radiat din evidentele ANAF si numarul de ordine (alocat la fiscalizare) este anulat. Aceasta operatiune poate fi facuta exclusiv de o unitate service autorizata de ANAF, care:
intocmeste dosarul de defiscalizare, ce cuprinde cererea de defiscalizare, procesul-verbal de interventie (cu mentiunea defiscalizare ), copia facturii si a certificatului de conformitate, memoria fiscala extrasa si alte documente tehnice; depune documentatia la ANAF si obtine dovada anularii numarului de ordine.
4. Depunerea in continuare a formularului F4109 pana la momentul in care ANAF confirma oficial defiscalizarea (adica pana la anularea numarului de ordine), formularul F4109 (declaratia privind aparatele de marcat active) trebuie depus in continuare lunar, chiar daca aparatul nu mai este utilizat efectiv. Obligatia inceteaza doar dupa finalizarea defiscalizarii.
Ce trebuie sa stiti despre predarea casei de marcat distribuitorului autorizat
Referitor la predarea casei de marcat catre distribuitorul autorizat de la care a fost achizitionata, aceasta este posibila in principiu, insa numai daca distribuitorul accepta si poate indeplini toate formalitatile legale, respectiv inchiderea memoriei fiscale, intocmirea procesului-verbal de predare-primire si notificarea corespunzatoare catre ANAF.
Explicatii oferite in 2025 de specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Fiscalitatea.ro 


