Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

03-Nov-2025
287
Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale.

Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie activitatea la 31.12.2025. Care sunt pasii de urmat in ianuarie 2026, pentru a inchide I.I.? Casa de marcat se poate preda distribuitorului autorizat de la care am cumparat-o? Multumesc.

Cum sa radiati un PFA/II in 2025

La incetarea activitatii, se depune la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC):
1. Cererea de inregistrare - formular, bifata in dreptul la pct. II radiere si la pct. 7.6. pentru motivul radierii;
2. Dupa caz, documentul care atesta motivul radierii;
3. Daca este cazul, dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
4. Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original).

Informatiile complete necesare radierii de la ONRC se gasesc accesand urmatorul articol, click AICI>>

Ce obligatii au PFA-urile in cazul radierii

La ANAF, potrivit art. 90 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala potrivit art. 81 si 82 trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia.



Astfel, in termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, exista obligatia depunerii formularului 070 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere , aprobat prin OMFP nr. 3725/2017, insotit de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.

Ce trebuie sa stiti cu privire la Declaratia Unica

Din punct de vedere al Declaratiei unice, aceasta trebuie depusa pana la 25 mai 2026, cu ventiurile efectiv realizate in anul 2025 pana la radiere.

Etapele pentru scoaterea definitiva a casei de marcat (AMEF) din folosinta

Etapele pentru scoaterea definitiva a casei de marcat (AMEF) din folosinta sunt:
1. Scoaterea memoriei fiscale se realizeaza de catre unitatea service autorizata, care desigileaza aparatul, extrage memoria fiscala, intocmeste proces-verbal de interventie si raport fiscal de inchidere (raport Z final).

2. Depunerea formularului F4105 Notificare privind aparatele de marcat electronice fiscale se depune la ANAF pentru anuntarea scoaterii din uz a aparatului, transmiterea informatiilor din memoria fiscala (ultimul raport fiscal de inchidere, data incetarii utilizarii, seria aparatului etc.).

3. Defiscalizarea efectiva este etapa finala, in care aparatul este radiat din evidentele ANAF si numarul de ordine (alocat la fiscalizare) este anulat. Aceasta operatiune poate fi facuta exclusiv de o unitate service autorizata de ANAF, care:
intocmeste dosarul de defiscalizare, ce cuprinde cererea de defiscalizare, procesul-verbal de interventie (cu mentiunea defiscalizare ), copia facturii si a certificatului de conformitate, memoria fiscala extrasa si alte documente tehnice; depune documentatia la ANAF si obtine dovada anularii numarului de ordine.

4. Depunerea in continuare a formularului F4109 pana la momentul in care ANAF confirma oficial defiscalizarea (adica pana la anularea numarului de ordine), formularul F4109 (declaratia privind aparatele de marcat active) trebuie depus in continuare lunar, chiar daca aparatul nu mai este utilizat efectiv. Obligatia inceteaza doar dupa finalizarea defiscalizarii.

Ce trebuie sa stiti despre predarea casei de marcat distribuitorului autorizat

Referitor la predarea casei de marcat catre distribuitorul autorizat de la care a fost achizitionata, aceasta este posibila in principiu, insa numai daca distribuitorul accepta si poate indeplini toate formalitatile legale, respectiv inchiderea memoriei fiscale, intocmirea procesului-verbal de predare-primire si notificarea corespunzatoare catre ANAF.


Explicatii oferite in 2025 de specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

    • Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale. Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie...» citeste mai departe aici

  • Codul CAEN. Ce trebuie sa stie firmele despre autorizarea codului CAEN in 2025 + declaratii necesare

    • Clasificarea activitatilor economice prin codurile CAEN reprezinta un element esential in organizarea si functionarea firmelor din Romania. Aceste coduri stabilesc clar domeniul de activitate al unei societati si constituie baza legala pentru desfasurarea operatiunilor economice. Astfel, autorizarea corecta a codurilor CAEN devine o etapa obligatorie pentru orice firma, indiferent de domeniul in care activeaza. Avem acest caz concret. Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025),...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016