
Raportul Special
realizat de specialisti
In contextul in care societatea noastra a luat hotarararea incepand cu 16.03.2020 sa reduca chiriile pe perioada de urgenta pentru chiriasii care au prezentat certificatul albastru cu 100% si sa reduca cu procente variind intre 10-50% pentru alti chiriasi, care este modul corect de contabilizare al acestor doua operatiuni in contabilitate? Cum este corect sa fie inregistrate aceste reduceri? Mentionam ca societatea noastra este microintreprindere.
Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu:
Din punct de vedere contabil, conform O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, reducerile acordate clientilor pot fi sub forma de:
- reduceri comerciale
- reduceri financiare.
Reducerile comerciale pot fi sub forma de (pct. 76 din O.M.F.P.nr. 1.802/2014):
Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Chirii mai mici pentru tinerii care inchiriaza locuinte ANLProprietarii care reduc chiria pe perioada starii de urgenta ar putea beneficia de scutiri de impozit (Proiect de Lege)Articole similare
Noile modificari ale reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, analizate de Irina DumitrescuAvantaje salariale. Cum facem inregistrarile contabile?Achizitie imobil pentru infiintare punct de lucru. Cum intocmim monografia contabila?Noutati Legislatie Fiscala 23 - 27 martie 2009Manualul Contabilului Incepator te scapa de stresul debutului in cariera si elimina riscul oricarei amenziUltimele articole
Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFProiect: Noi reglementari contabile, propuse de FinanteSolutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logisticaProiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mariCum se face incadrarea corecta a firmelor intr-o anumita categorie si cand trebuie depus bilantulSfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri in alt stat UE
Intrebare: Suntem o societate romana, inregistrata in scop de TVA in Romania. Am achizitionat o ambarcatiune maritima de la o persoana juridica din Franta, care detine un cod valid de TVA intracomunitar. Transportul ambarcatiunii se face...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Avem o companie care achizitioneaza des piese de schimb si materie prima din afara Romaniei, fara risc fiscal ridicat. In ce situatii nu suntem obligati sa cerem codul UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA