Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

RO E-Factura: A fost publicata procedura necesara operatorilor economici nerezidenti care vor sa se inscrie in sistem

18-Nov-2021
3354
RO E-Factura: A fost publicata procedura necesara operatorilor economici nerezidenti care vor sa se inscrie in sistem

Ordinul nr. 1831/2021 pentru aprobarea Procedurii privind exercitarea optiunii de utilizare, de catre operatorii economici nerezidenti, a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1096 din 17 noiembrie 2021.

Conform documentului, a fost aprobata procedura necesara operatorilor economici nerezidenti care vor sa se inscrie in sistem, dar si modelul si continutul formularului (083) "Optiune privind utilizarea, de catre operatorii economici nerezidenti, a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura". 

PROCEDURA privind exercitarea optiunii de utilizare, de catre operatorii economici nerezidenti, a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura

1. Operatorii economici nerezidenti pot opta, in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania, precum si pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate a vehiculului si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea introducerii pe piata, punerii la dispozitie pe piata, inmatricularii sau inregistrarii in Romania, precum si supravegherea pietei pentru acestea (denumita in continuare ordonanta de urgenta), pentru utilizarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura.

2. Operatorii economici nerezidenti isi exercita optiunea pentru utilizarea sistemului pentru relatii comerciale B2B cu operatori economici si/sau pentru relatii B2G cu autoritati contractante/entitati contractante prin depunerea formularului (083) "Optiune privind utilizarea, de catre operatorii economici nerezidenti, a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura".

3. (1) Formularul (083) "Optiune privind utilizarea, de catre operatorii economici nerezidenti, a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura" se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.

(2) Ghidul privind exercitarea optiunii de utilizare, de catre operatorii economici nerezidenti, a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura este pus la dispozitia operatorilor economici nerezidenti pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

4. (1) Dupa depunerea formularului (083), avand bifata sectiunea IV. Optiune privind utilizarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura, pentru relatii comerciale B2B, organul fiscal competent, respectiv Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti atribuie operatorului economic nerezident un numar de evidenta, utilizat numai in cadrul sistemului national privind factura electronica RO e-Factura.

(2) Numarul de evidenta are structura codului de inregistrare fiscala/numarului de identificare fiscala. Numarul de evidenta nu reprezinta cod de identificare fiscala, in sensul titlului IV "inregistrarea fiscala" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Organul fiscal comunica operatorului economic nerezident numarul de evidenta atribuit la adresa de e-mail inscrisa in formularul (083).

5. (1) Operatorul economic nerezident care a optat pentru utilizarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura in relatii comerciale B2B este inscris in Registrul RO e-Factura, organizat de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, incepand cu data de 1 a lunii urmatoare exercitarii optiunii.

(2) Procedurile pentru inscrierea/radierea operatorilor economici nerezidenti in/din Registrul RO e-Factura, precum si procedura aplicabila in cazul renuntarii la optiunea pentru utilizarea sistemului sunt cele prevazute de reglementarile referitoare la organizarea si inscrierea in cadrul Registrului RO e-Factura.

(3) Identificarea operatorilor economici nerezidenti in Registrul RO e-Factura se face utilizand numarul de evidenta atribuit potrivit pct. 4. (1).

6. Operatorii economici nerezidenti care au optat pentru utilizarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura in relatia B2G sunt inscrisi intr-o evidenta speciala, care cuprinde: numarul de evidenta atribuit potrivit pct. 4. (1), datele de identificare si data la care a fost exercitata optiunea de utilizare a acestui sistem.

Pentru a vedea cum arata declaratia 083 si cine are obligatia completarii, click AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016