Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scaderea TVA la alimente nu este pe agenda Guvernului in 2012

22-Feb-2012
3176
Scaderea Taxei pe Valoarea Adaugata (TVA) la alimente nu este pe agenda Guvernului in 2012, a declarat, miercuri, noul ministru al Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Stelian Fuia, intr-o conferinta de presa.

'Scaderea TVA la alimente nu este pe agenda Guvernului anul acesta. in conditiile financiare actuale nu putem vorbi de o relaxare fiscala. Daca ne uitam la tarile din jur, pe de o parte Grecia, care este in cedare de suveranitate, iar pe de alta parte, in Ungaria, TVA a crescut la 27%. Nu putem spune ca scadem TVA, pe de o parte, iar pe de alta parte ca incercam sa marim salariile sau pensiile. in functie de situatia economica viitoare discutam si acest subiect. Domnul Tabara a spus recent ca ar fi bine sa scadem TVA, dar nu a spus nici cand, nici cum. Cand voi avea o actiune, voi veni sa o comunic, nu pot eu sa arunc buzduganul inainte de a lua o decizie', a precizat Stelian Fuia.

Fostul ministru al Agriculturii, Valeriu Tabara, a declarat la inceputul lunii februarie ca reducerea sub 10% a Taxei pe Valoarea Adaugata la produsele agro-alimentare si scaderea nivelului accizelor reprezinta doua probleme care trebuie discutate in perioada urmatoare.

"Trebuie discutat foarte serios in perioada urmatoare despre reducerea Taxei pe Valoarea Adaugata la alimente si produse agroalimentare, nu neaparat pe produse finite, ci pe intreg lantul. Avem un studiu facut la nivelul tarilor UE pe nivelul TVA la productia agroalimentara, care este foarte diferit de la o tara la alta. Daca reusim sa rezolvam aceasta chestiune lovim dur evaziunea fiscala. Ceea ce am facut la cereale, pe o anumita perioada, respectiv taxarea inversa, nu va rezolva problema de fond pentru ca discutam aici de miliarde de euro. E o chestiune de abordat cu FMI. Daca acoperim cu un TVA foarte mare o evaziune fiscala de miliarde de euro sa gasim caile prin care acesti bani raman in circulatie si revin bugetului statului", a precizat, la vremea respectiva, Valeriu Tabara.

Potrivit acestuia, cu exceptia a doua-trei tari din UE, care au o TVA ridicata la alimente, restul tarilor comunitare au introdus o taxa mult mai redusa la produsele alimentare.


Presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara, Dragos Frumosu, declara, tot in acea perioada, ca reducerea la 9% a TVA la alimentele de baza, corelata cu o masura de impozitare progresiva a adaosului comercial ar putea regla piata produselor alimentare din Romania.

"Acele voci care spun ca o scadere a TVA la alimentele de baza nu se va vedea in pretul final sunt acelea care au cerut TVA de 24%. Eu ma intreb cat a adus in plus la bugetul tarii aceasta marire a TVA. Din contra, consider ca banii stransi pe TVA sunt in suma mai mica decat cei stransi pe o taxa de 19%. Sunt convins ca in prima faza, reducerea TVA trebuie respectata la procesatori si ca va pleca si catre magazin. S-ar putea sa nu vedem imediat o scadere, dar daca in paralel cu aceasta masura mai luam si una de o impozitare progresiva a adaosului comercial. Cu cat ai un adaos comercial mai mare cu atat ai un impozit mai mare, iar cel cu adaos mai mic va castiga mai mult din rulaj. Cred ca in jumatate de an piata se poate regla", a adaugat Dragos Frumosu.


Sursa: Agerpres


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016