Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Situatii financiare pentru 2022. ONG-urile trebuie sa depuna formularele pana pe 2 mai 2023

02-Mai-2023
2165
Situatii financiare pentru 2022. ONG-urile trebuie sa depuna formularele pana pe 2 mai 2023

Pana pe data de 2 mai 2023 ONG-urile sunt obligate sa depuna situatiile financiare anuale, asa cum este precizat prin Ordinul 4268/2022.

Ordinul nr. 4.268/2022 al ministrului finantelor privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 22 din 9 ianuarie 2023.

Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor sunt urmatoarele:

a) pentru societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar;

b) pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 alin. (1) - (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

Astfel, ONG-urile trebuie sa depuna pana pe 2 mai 2023 la ANAF situatiile financiare anuale.

Situatii financiare anuale si actualizarea PDF-ului inteligent


ANAF a actualizat, in data de 24 aprilie 2023, PDF-ul inteligent pentru situatiile financiare anuale.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Acordare coduri de reducere Societatea face comert online cu produse cosmetice. Colaboreaza cu influenceri cu contract de colaborare. In luna septembrie, societatea a organizat o campanie prin care oricarui...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    TVA aplicabil la vanzarea paielor ?furaj, asternut sau combustibil? Am o intrebare in legatura cu o factura. Am vandut paie pentru asternut la o ferma de pui. Ce cota de TVA folosesc? paie pentru furajare paie pentru asternut (pui/bovine) paie...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare energie termica. Cote tva Societate care produce, transporta si livreaza, in mod continuu, energie termica. 1. Conform art 291 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal, societatea aplica o cota redusa de TVA de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Incasare garantii si despagubiri Societatea sus mentionata factureaza garantia catre clienti fara TVA (pentru eventuale daune ce pot aparea). In momentul in care autoturismul se returneaza fara daune, garantia...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cheltuieli cu autoturismul. Deductibilitate 50% O societate nu intocmeste foi de parcurs pentru consumul de combustibil, masina este in proprietatea firmei dar are regim mixt. Va rog sa ne spuneti care este regimul...citeste mai mult


Pentru a vedea Soft A, click AICI>>

Termenul de depunere a situatiilor financiare anuale in 2023

Termenul de depunere a situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor

3.1. (1) Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor sunt urmatoarele:

a) pentru societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar;

b) pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 alin. (1) - (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

(2) Subunitatile din Romania, care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, sediile permanente ale persoanelor juridice cu sediul in strainatate, precum si persoanele juridice straine care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania depun situatii financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Fac exceptie subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European si sediile permanente ale persoanelor juridice cu sediul in Spatiul Economic European.

3.2. (1) Entitatile vor depune, potrivit legii, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor situatii financiare anuale intocmite cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor.

(2) Situatiile financiare anuale intocmite de catre entitatile al caror exercitiu financiar coincide cu anul calendaristic, cu exceptia situatiilor financiare anuale intocmite de entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), cuprinse in anexa nr. 4 la ordin.

3.3. (1) Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.

(2) Persoanele care opteaza pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, potrivit art. 27 alin. (3) si (5) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa instiinteze in scris unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor despre exercitiul financiar ales.

(3) Declaratia prevazuta la alin. (1) si instiintarea prevazuta la alin. (2) se vor depune in format electronic. In vederea depunerii declaratiei de inactivitate si a instiintarii mentionate in forma electronica, semnate cu certificat digital calificat, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) si instiintarea prevazuta la alin. (2) vor cuprinde toate datele de identificare a entitatii:

- denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare); - adresa si numarul de telefon;
- numarul de inregistrare la registrul comertului;
- codul unic de inregistrare;

- capitalul social.

(5) Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a declaratiei mentionate la alin. (1) se efectueaza in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

(6) Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a instiintarii mentionate la alin. (2) se efectueaza cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de inceputul exercitiului financiar ales sau in termen de 30 de zile calendaristice de la data infiintarii pentru persoanele nou-infiintate care opteaza pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic de la data infiintarii acestora.

3.4. Nedepunerea situatiilor financiare anuale la 31 decembrie, a declaratiei sau a instiintarii, dupa caz, mentionate la pct. 3.1 si 3.3, se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

3.5. (1) Potrivit art. 28 si 30 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale vor fi insotite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, si de propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile.

(2) Entitatile active in industria extractiva sau in sectorul exploatarii padurilor primare obligate, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, sa intocmeasca si sa publice anual un raport asupra platilor catre guverne, depun acel raport la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, odata cu situatiile financiare anuale.

(3) Situatiile financiare anuale vor fi insotite de o declaratie scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale si confirma ca:

a) politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale sunt in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile;

b) situatiile financiare anuale ofera o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea desfasurata;

c) persoana juridica isi desfasoara activitatea in conditii de continuitate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016