Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801

21-Aug-2018
4587

Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru fiecare aparat achizitionat, in vederea instalarii si fiscalizarii acestuia.

"Cererea de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala" - Formular C 801 se poate depune si prin intermediul Spatiului Privat Virtual. 

Cererea va fi insotita de urmatoarele documente: 

• copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului; 
• copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal; 
• declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi, insotita de certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comertului, privind deschiderea punctului de lucru;
• declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie. 
• certificatul de garantie al aparatului de marcat electronic fiscal. 

In urma depunerii cererii organul fiscal emite "Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale". 

Num?rul unic de identificare alocat fiec?rui dispozitiv este comunicat utilizatorului prin ”Certificatul de atribuire a num?rului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale” ?i este înscris de c?tre tehnicianul de service în memoria fiscal? a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia.

In cazul cererilor depuse prin intermediul serviciu lui Spatiul Privat Virtual, emiterea certificatului de atribuire a numarului unic de identificare se efectueaza automat si acesta este comunicat solicitantului prin intermediul SPV. 

Informatii despre completarea si transmiterea cererii precum si documentele care trebuie atasate, se regasesc in Ghidul publicat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, nî cadrul sectiunii Servicii Online/"Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)"

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016