Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Solutii pentru evitarea crizei alimentare: cresterea valorii tichetului de masa si 5% TVA in agricultura

23-Iun-2011
1473
Recent, Alianta Confederatiilor Patronale din Romania (ACPR) a propus noi modificari prin care se incearca evitarea unei crize alimentare care s-ar putea declansa in urmatorii doi ani. Mai exact, ACPR a propus acordarea de tichete de masa si bugetarilor si cresterea valorii acestor tichete de la 9 la 12 lei, precum si scaderea TVA la doar 5% in cazul produselor agricole.

Dan Matei Agathon, vicepresedintele ACPR, a declarat ca aceasta criza alimentara se manifesta deja la nivel global si a dus la o marire semnificativa a preturilor. In concret, in urma recoltelor slabe de grau inregistrate in China, pretul graului s-a majorat cu 91%. Mai mult decat atat, pretul porumbului a cunoscut o crestere de 57%, iar preturile la zahar si soia au fost majorate cu 33%. Dan Matei Agathon a mai adaugat ca aceasta criza se va resimti si in Romania deoarece tara noastra importa aproximativ 70% din alimentele consumate in conditiile in care avem 3,5 milioane de hectare de teren agricol nelucrat.

Acesta a amintit ca anul trecut ACPR a propus adoptarea unui proiect care avea in vedere reducerea TVA de la 24% la 5% in agricultura pentru alimente precum lapte, carne, grau, porumb si pentru intregul lant de productie in cazul magazinelor mici si nu in supermarketuri. Asa cum a declarat acesta, o reducere a TVA-ului ar aduce la bugetul statului doua miliarde de euro pe an deoarece doar 20% din productie este fiscalizata.

Cea de-a doua propunere facuta de ACPR are in vedere sistemul tichetelor de masa, respectiv cresterea valorii acestuia cu majorarea TVA si inflatia, de la 9 la 12 lei, precum si reluarea acordarii acestora si bugetarilor. Explicatia data de vicepresedintele ACPR a facut referire la faptul ca prin achizitia de produse alimentare datorita tichetelor de masa, va creste gradul achizitionarii de produse fiscalizate.

Conform datelor oficiale ACPR, piata tichetelor de masa ajunge in acest moment la aproximativ un miliard de euro, in conditiile in care doar 43% din totalul angajatilor primesc astfel de tichete. In 2010 au fost cumparate produse alimentare de 793 milioane de euro cu tichete de masa, ajutand astfel la mentinerea a 27.000 de locuri de munca din productia si din comercializarea de astfel de produse.
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

Printre membrii ACPR se numara ARACO, Consiliul National pentru IMM-uri Private, Confederatia Nationala a Patronatului Roman, Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania si Asociatia Romana a Bancilor.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Solutii pentru evitarea crizei alimentare: cresterea valorii tichetului de masa si 5% TVA in agricultura":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.