Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi masuri practice pentru tranzactiile online transfrontaliere dintre intreprinderi si consumatori

09-Mai-2017
471

Comisia a propus noi masuri practice in cadrul pachetului privind modernizarea TVA pentru tranzactiile online transfrontaliere dintre intreprinderi si consumatori (B2C). Masurile au ca scop sprijinirea comertului electronic transfrontalier in ceea ce priveste respectarea legislatiei in materie de TVA, prin eliminarea barierelor legate de TVA pentru intreprinderile online, in special pentru intreprinderile nou-infiintate si IMM-uri, precum si combaterea fraudei in domeniul TVA pentru tranzactiile online realizate de intreprinderile din afara UE. Aceste masuri includ, in special:

- modificari ale mini-ghiseului unic, care permite anumitor intreprinderi sa isi respecte obligatiile in materie de TVA in orice stat membru prin intermediul unui portal digital online, gazduit de administratia lor fiscala si in propria lor limba. Aceste modificari includ introducerea unui prag transfrontalier al TVA in interiorul UE si noi cerinte simplificate de asigurare a conformitatii (va fi introdus un nou prag transfrontalier de TVA in interiorul UE, de 10 000 EUR; pentru intreprinderile care isi desfasoara activitatea online, ale caror vanzari transfrontaliere se situeaza sub prag, aceste vanzari vor fi tratate ca vanzari pe piata interna, TVA-ul fiind platit administratiei fiscale proprii; cerinta prezentarii a doua elemente de proba de catre furnizorii de servicii electronice care au o cifra de afaceri mai mica de 100 000 EUR a devenit mai supla; vanzatorii online vor putea sa aplice normele tarii de origine in domenii precum facturarea si tinerea registrelor, facilitand astfel respectarea legislatiei in materie de TVA; vor fi introduse noi audituri coordonate, pentru a se evita posibilitatea ca acesti vanzatori sa faca obiectul unor cereri separate de audit la nivel national);

- extinderea mini-ghiseului unic existent la prestarile de servicii in interiorul UE, altele decat cele carora li se aplica in prezent, si la vanzarile de bunuri la distanta, atat in interiorul UE, cat si din tari terte, ceea ce va simplifica radical colectarea TVA si va asigura conditiile pentru eliminarea incepand cu 1 ianuarie 2021 a regimului de scutire a transporturilor mici, care prevede scutirea de TVA a importului de marfuri cu o valoare neglijabila care nu depaseste valoarea totala de 22 de euro;

- eliminarea pragurilor actuale pentru vanzarile la distanta din interiorul UE, precum si a scutirii de TVA pentru importurile de transporturi mici de bunuri din afara UE (le-ar permite statelor membre sa aplice cote reduse sub nivelul minim de 5 %,);

- modificari ale normelor existente pentru a le permite statelor membre sa aplice o cota redusa de TVA publicatiilor electronice, cum ar fi cartile electronice sau ziarele online, asa cum este deja cazul publicatiilor echivalente tiparite.

Pozitia Sectiunii ECO din cadrul CESE pentru Pachetul digital privind TVA



In data de 5.05.2017, in cadrul Sectiunii pentru uniunea economica si monetara si coeziune economica si sociala a CESE, la care a participat si reprezentantul CNIPMMR, a fost dezbatut si aprobat proiectul de aviz ECO/421 privind Pachetul digital privind TVA pe piata unica digitala (TVA privind comertul electronic, publicatiile electronice si cartile in format electronic), cu urmatoarele concluzii si recomandari:

Se saluta pachetul privind modernizarea TVA pentru comertul electronic transfrontalier si sustine atat obiectivele sale, cat si atentia pe care o acorda preocuparilor IMM-urilor. Aceste norme propuse vor avea un impact major asupra intreprinderilor care vand bunuri si servicii online, permitandu-le sa beneficieze de norme mai echitabile, de costuri de asigurare a conformitatii mai mici, precum si de conditii de concurenta echitabile in raport cu intreprinderile din afara UE. Pe termen lung, propunerile vor contribui, de asemenea, la un sistem european de TVA care sa reziste probei timpului.

Punerea in aplicare a mini-ghiseului unic pentru TVA a avut un impact semnificativ asupra reducerii costurilor de asigurare a conformitatii. Cu toate acestea, respectivele economii nu au fost neaparat resimtite in aceeasi masura de catre intreprinderile de diferite dimensiuni. in special IMM-urile au intampinat dificultati cu privire la o serie de elemente de asigurare a conformitatii in ceea ce priveste mini-ghiseului unic pentru TVA si si-au exprimat preocupari majore. Prin urmare, se salutat faptul ca modificarile propuse la mini-ghiseului unic pentru TVA ofera solutii la aceste preocupari.

Avand in vedere succesul inregistrat, pana in prezent, de mini-ghiseului unic pentru TVA, in ceea ce priveste reducerea costurilor de asigurare a conformitatii pentru intreprinderile implicate in comertul transfrontalier, extinderea acestuia la alte servicii decat cele incluse in prezent, precum si la achizitiile si importurile intracomunitare de bunuri, este un pas firesc inainte. in afara de reducerea potentiala a costurilor de asigurare a conformitatii, extinderea va crea, de asemenea, conditii de concurenta echitabile in cadrul sectorului de comert electronic, ceea ce ar putea avea un impact pozitiv in special asupra IMM-urilor. Extinderea mini-ghiseului unic la bunuri creeaza conditii pentru o posibila eliminare a regimului de scutire a transporturilor de valoare mica, care a creat o denaturare a concurentei, intreprinderile cu sediul in afara UE avand un avantaj competitiv fata de cele cu sediul in cadrul UE. Prin urmare, se saluta propunerea de extindere a mini-ghiseului unic.

Modificarile cotelor de TVA aplicabile publicatiilor electronice ar elimina distinctia dintre publicatiile fizice si cele electronice si ar asigura neutralitatea pe aceasta piata. Cu toate acestea, desi saluta eliminarea acestei denaturari a concurentei, se evidentiaza riscul pe care o astfel de eliminare il constituie pentru baza de aplicare a TVA. De asemenea, se constata ca masurile propuse sunt percepute de Comisia Europeana ca un preambul la o reforma mai ampla a structurii cotei de TVA a UE si se exprima preocuparea pentru impactul pe care o astfel de dezarmonizare l?ar avea asupra intreprinderilor implicate in comertul transfrontalier, in special asupra IMM?urilor.

Sursa: CNIPMMR

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi masuri practice pentru tranzactiile online transfrontaliere dintre intreprinderi si consumatori":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Ordonanta pentru modificarea Codului Muncii a fost publicata in Monitorul Oficial!
    • UPDATE 15 noiembrie 2018! In data de 14 noiembrie 2018 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei OUG nr.79/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Principala modificare priveste aplicarea salariul minim diferentiat pe studii sau vechime. Astfel, in ce priveste introducerea salariului minim diferentiat in functie de vechimea in munca sau de nivelul studiilor, Codul Muncii se MODIFICA, iar la articolul 164, dupa alineatul...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea: Deducere cheltuieli din impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Completare F100
    • Cum se calculeaza cheltuiala cu sponsorizarea in cazul microintreprinderilor? Este 20% din impozitul datorat pe trimestru? Daca, de exemplu, o societate are de platit un impozit de 3000 lei, iar cheltuiala de sponsorizare este de 2000 lei, se scade din impozit micro 600 lei, iar diferenta de 2000-600=1400 lei se raporteaza la urmatorul trimestru? Iata ce spuna specialistii nostri. Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor OUG nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Presedintele Consiliului Fiscal: Am construi cate o autostrada anual daca am colecta TVA cat bulgarii
    • Romania ar avea venituri bugetare pentru o autostrada lunga cat Comarnic - Brasov, in fiecare an, daca ar avea gap-ul de TVA cat Bulgaria, estimeaza Ionut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal (CF). „In Bulgaria au un gap de TVA de doar 13,56%, noi avem 36%. Daca am avea o rata de colectare precum Bulgaria, ceea ce n-ar trebui sa nu fie de netrecut, am avea venituri bugetare in plus de 3,8 miliarde de euro, o autostrada mare in fiecare an. Va imaginati lucrul acesta? Este ceva...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016