Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tendinte comert online in 2017. Cum puteti vinde mai mult si mai eficient?

07-Iun-2017
2361

Daca pe de o parte avem grija sa dezbatem periodic aspectele de ordin legal si fiscal, exista si informatii utile din zona de business pe care dorim sa le aducem in atentia dumneavoastra. La nivel mondial, in ce priveste afacerile in domeniul comertului online, se observa o crestere continua, iar daca doriti sa profitati de acest val, sa stiti ca nu ati ratat inca momentul. 

In ce priveste tendintele in comertul online, in 2017 vorbim deja de mai multe astfel noutati care castiga piata si aprecierea clientilor de la o luna la alta:

1. Modalitati multiple de plata digitala. Trend pornit de la marile companii precum Apple sau Amazon, multi clienti pot plati printr-un singur PIN creat in online, folosind telefonul si chiar ceasurile (Apple) pentru a plati fara a mai utiliza cardul. 

2. Livrarea ultra-rapida este o tendinta de care se bucura deja multi clienti ai retailerilor care ale aceasta optiune. Timpul de livrare s-a redus astfel considerabil in vreme ce asteptarile clientilor in aceasta privinta au crescut. Magazine online precum ASOS si New Look au creat chiar posibilitatea de a primi produsul intr-un interval de o ora. O alta metoda este cea a punctelor de ridicare a produselor, fapt care eficientizeaza, din nou, timpul de livrare. 

3. Se pune pret pe loialitatea clientilor. Din ce in ce mai multe site-uri ofera clientilor sansa de a primi puncte odata cu fiecare achizitie. Reusiti astfel sa consolidati baza de clienti si sa castigati in fata competitorilor care nu apeleaza la aceasta metoda de rasplatire a cumparatorilor fideli. 

4. Fragmentarea canalelor de promovare devine istorie. Prea multe canale pot duce la o comunicare nu tocmai eficienta, iar crearea unor canale de baza care sa aiba in gestiune comunicarea principala este o tendinta pe care cei mai multi retaileri o iau deja in seama si o aplica in strategiile de marketing. 

5. Casutele de chat. Partea de customer care e un aspect la care inca se mai pot imbunatati multe. Dar aveti grija insa ca, in momentul in care introduceti aceasta optiune, sa aveti in spate un serviciu clienti eficient si extrem de bine informat care sa poata veni realmente in ajutorul clientului care va apela la acest serviciu in incercarea de a-si rezolva o problema legata de site, achizitie, retur etc.

Conform unor date care vizeaza rezultatele finale din comertul online de anul trecut, circa doua treimi dintre utilizatorii de Internet au realizat cumparaturi online in 2016 la nivel european, conform datelor furnizate de Eurostat, iar cumpataturile online continua sa creasca printre utilizatorii cu varste cuprinse intre 16-24 de ani si 25-54 de ani, aminteste TeCOMM.



In Romania, comertul electronic inca mai are loc pentru multe imbunatatiri, dat fiind faptul ca anul trecut au existat cresteri de doar 18% in ce priveste vanzarile in comert online. 

Pe primul loc se afla Marea Britanie, cu peste 87% de utilizatori accesand Internetul pentru a cumpara haine sau rezerva vacante, arata datele Eurostat.

La intrebarea "Cum vinzi mai multe in online?", a raspuns pentru TeCOMM consultantul in ecommerce si afaceri care ajuta proprietarii magazinelor online sa creasca si sa devina profitabili in industrie, Kunle Campbell, Adviser la Guilty Soles din Marea Britanie, prezentul anul acesta la conferinta de eCommerce organizata de TeCOMM:

"Sunt trei modalitati esen?iale care sa ajute businessrile online: clientii trebuie sa fie foarte targetati, frecventa de cumparare crescuta si determinarea clientilor sa cumpere mai mult atunci cand fac cumparaturi sa fie mai ridicata", declara Kunle in cadrul unui curs despre strategia ce te poate ajuta sa ajungi la nivel international. Pasionat de comert electronic de tanar, Kunle a studiat economia si s-a specializat in managementul comertului electronic. Experienta sa este certificata si nu de putine ori acesta participa la evenimente dedicate comertului electronic la nivel international, precum este si TeCOMM Bucuresti, eveniment de referinta pentru Europa de Est.

In ce priveste prezenta in online a unei afaceri care porneste din zona de offline sau de la magazinele fizice (brick & mortar), Ovidiu Joita, Owner IAgency, considera ca aceasta este esentiala.

"Cred ca fiecare afacere trebuie sa fie prezenta in mediul online. Multi oameni au ideea gresita ca numai magazinele online au nevoie de marketing sau SEO. Oamenii pot cauta orice pe Internet: date despre companie dar si despre produsele acesteia, ce pareri au clientii despre ele. Ce facem la compania pe care o conduc? Ne ocupam de companiile importante care sunt disponibile doar pentru cativa oameni an de an si o aducem in centrul orasului, in cel mai ingreunat trafic. O facem vizibila oricui", a declarat Ovidiu pentru TeCOMM.

Potentialul pietei de e-commerce este in crestere si lasa inca loc foarte mult pentru dezvoltare. 

"Cifrele biroului european de statistica arata ca, in Romania, comertul electronic este inca departe de potential, atat din perspectiva cumparatorilor, cat si a retailerior.

Pana in 2020, este posibil ca 80% din vanzari sa se faca fara a intra in contact cu un comerciant. Aceasta tendinta este evidenta, dar ea nu va duce la disparitia magazinelor fizice, dimpotriva. Ele vor ramane cele mai bune canale de consolidare a brandului.

Asta se intampla deja peste ocean si in multe state europene, unde companii mari au decis sa investeasca in reteaua de magazine, simultan cu strategia de vanzari online", a explicat Raluca Ghilea, director executiv Perceptum, pentru Business24.ro.

Printre factorii care ii fac pe potentialii cumparatori sa isi amane sau sa renunte la achizitie, se numara posibilitatea de frauda, neincrederea in retailerul din online sau alti factori care impiedica un proces de achizitie rapid si facil. 

Comparativ cu media europeana, nivelul pietei e-commerce din Romania este abia la 25%, in UE 66% din populatie preferand tranzactiile on-line in locul sedintelor clasice de shopping.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2024. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2024 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. Ce sunt dividendele Dividendele...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare

    • ANAF aduce, printr-un comunicat de presa, clarificari cu privire la procedura de transmitere a "Notificarii de conformare RO e-TVA " si amanarea intrarii in vigoare a unor termene limita. Procedura privind modalitatea de transmitere a formularului "Notificare de conformare RO e-TVA", modelul si continutul acestuia, a fost aprobata prin OPANAF nr.6234/2024, publicat in M.O.al Romaniei, Partea I, nr.887/03.09.2024 Decontul precompletat RO e-TVA se transmite, pentru fiecare perioada fiscala de...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calcul

    • Ce conturi de clasa 7 intra la calculul impozitului de 1% pe cifra de afaceri? Se ia in calcul si contul 765, diferente reevaluare? Calculare impozit minim pe cifra de afaceri – raspunsul specialistului: Contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro, si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016