Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Daca pe de o parte avem grija sa dezbatem periodic aspectele de ordin legal si fiscal, exista si informatii utile din zona de business pe care dorim sa le aducem in atentia dumneavoastra. La nivel mondial, in ce priveste afacerile in domeniul comertului online, se observa o crestere continua, iar daca doriti sa profitati de acest val, sa stiti ca nu ati ratat inca momentul.
In ce priveste tendintele in comertul online, in 2017 vorbim deja de mai multe astfel noutati care castiga piata si aprecierea clientilor de la o luna la alta:
1. Modalitati multiple de plata digitala. Trend pornit de la marile companii precum Apple sau Amazon, multi clienti pot plati printr-un singur PIN creat in online, folosind telefonul si chiar ceasurile (Apple) pentru a plati fara a mai utiliza cardul.
2. Livrarea ultra-rapida este o tendinta de care se bucura deja multi clienti ai retailerilor care ale aceasta optiune. Timpul de livrare s-a redus astfel considerabil in vreme ce asteptarile clientilor in aceasta privinta au crescut. Magazine online precum ASOS si New Look au creat chiar posibilitatea de a primi produsul intr-un interval de o ora. O alta metoda este cea a punctelor de ridicare a produselor, fapt care eficientizeaza, din nou, timpul de livrare.
3. Se pune pret pe loialitatea clientilor. Din ce in ce mai multe site-uri ofera clientilor sansa de a primi puncte odata cu fiecare achizitie. Reusiti astfel sa consolidati baza de clienti si sa castigati in fata competitorilor care nu apeleaza la aceasta metoda de rasplatire a cumparatorilor fideli.
4. Fragmentarea canalelor de promovare devine istorie. Prea multe canale pot duce la o comunicare nu tocmai eficienta, iar crearea unor canale de baza care sa aiba in gestiune comunicarea principala este o tendinta pe care cei mai multi retaileri o iau deja in seama si o aplica in strategiile de marketing.
5. Casutele de chat. Partea de customer care e un aspect la care inca se mai pot imbunatati multe. Dar aveti grija insa ca, in momentul in care introduceti aceasta optiune, sa aveti in spate un serviciu clienti eficient si extrem de bine informat care sa poata veni realmente in ajutorul clientului care va apela la acest serviciu in incercarea de a-si rezolva o problema legata de site, achizitie, retur etc.
Conform unor date care vizeaza rezultatele finale din comertul online de anul trecut, circa doua treimi dintre utilizatorii de Internet au realizat cumparaturi online in 2016 la nivel european, conform datelor furnizate de Eurostat, iar cumpataturile online continua sa creasca printre utilizatorii cu varste cuprinse intre 16-24 de ani si 25-54 de ani, aminteste TeCOMM.
Examen Consultant Fiscal 2024
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
In Romania, comertul electronic inca mai are loc pentru multe imbunatatiri, dat fiind faptul ca anul trecut au existat cresteri de doar 18% in ce priveste vanzarile in comert online.
Pe primul loc se afla Marea Britanie, cu peste 87% de utilizatori accesand Internetul pentru a cumpara haine sau rezerva vacante, arata datele Eurostat.
La intrebarea "Cum vinzi mai multe in online?", a raspuns pentru TeCOMM consultantul in ecommerce si afaceri care ajuta proprietarii magazinelor online sa creasca si sa devina profitabili in industrie, Kunle Campbell, Adviser la Guilty Soles din Marea Britanie, prezentul anul acesta la conferinta de eCommerce organizata de TeCOMM:
"Sunt trei modalitati esen?iale care sa ajute businessrile online: clientii trebuie sa fie foarte targetati, frecventa de cumparare crescuta si determinarea clientilor sa cumpere mai mult atunci cand fac cumparaturi sa fie mai ridicata", declara Kunle in cadrul unui curs despre strategia ce te poate ajuta sa ajungi la nivel international. Pasionat de comert electronic de tanar, Kunle a studiat economia si s-a specializat in managementul comertului electronic. Experienta sa este certificata si nu de putine ori acesta participa la evenimente dedicate comertului electronic la nivel international, precum este si TeCOMM Bucuresti, eveniment de referinta pentru Europa de Est.
In ce priveste prezenta in online a unei afaceri care porneste din zona de offline sau de la magazinele fizice (brick & mortar), Ovidiu Joita, Owner IAgency, considera ca aceasta este esentiala.
"Cred ca fiecare afacere trebuie sa fie prezenta in mediul online. Multi oameni au ideea gresita ca numai magazinele online au nevoie de marketing sau SEO. Oamenii pot cauta orice pe Internet: date despre companie dar si despre produsele acesteia, ce pareri au clientii despre ele. Ce facem la compania pe care o conduc? Ne ocupam de companiile importante care sunt disponibile doar pentru cativa oameni an de an si o aducem in centrul orasului, in cel mai ingreunat trafic. O facem vizibila oricui", a declarat Ovidiu pentru TeCOMM.
Potentialul pietei de e-commerce este in crestere si lasa inca loc foarte mult pentru dezvoltare.
"Cifrele biroului european de statistica arata ca, in Romania, comertul electronic este inca departe de potential, atat din perspectiva cumparatorilor, cat si a retailerior.
Pana in 2020, este posibil ca 80% din vanzari sa se faca fara a intra in contact cu un comerciant. Aceasta tendinta este evidenta, dar ea nu va duce la disparitia magazinelor fizice, dimpotriva. Ele vor ramane cele mai bune canale de consolidare a brandului.
Asta se intampla deja peste ocean si in multe state europene, unde companii mari au decis sa investeasca in reteaua de magazine, simultan cu strategia de vanzari online", a explicat Raluca Ghilea, director executiv Perceptum, pentru Business24.ro.
Printre factorii care ii fac pe potentialii cumparatori sa isi amane sau sa renunte la achizitie, se numara posibilitatea de frauda, neincrederea in retailerul din online sau alti factori care impiedica un proces de achizitie rapid si facil.
Comparativ cu media europeana, nivelul pietei e-commerce din Romania este abia la 25%, in UE 66% din populatie preferand tranzactiile on-line in locul sedintelor clasice de shopping.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Activitate de comert online. Cum procedam cu facturile de colet?In vederea implementarii pachetului TVA privind comertul electronic, a devenit operational sistemul electronic One Stop ShopDe ce s-a amanat termenul pentru casele de marcat cu jurnal electronicCasa de marcat pentru comert online. Livrarea catre persoane juridiceO campanie noua se lanseaza pentru COMERTUL ONLINE din RomaniaUltimele articole
Atentie, contribuabili! ANAF a demarat cea mai ampla actiune de control fiscal in COMERTUL ONLINECe inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileCum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profitANAF modifica Codul Fiscal pentru a preveni evaziunea fiscala din domeniul comertului online3 sfaturi utile pentru un magazin online de succesArticole similare
Pana pe 31 octombrie 2021 trebuie raportat, prin sistemul IOSS, TVA-ul aferent celor trei regimuri specialeMicrointreprinderile si IMM-urile pot primi granturi de pana la 100.000 euro pentru a-si digitaliza activitateaInspectii fiscale ANAF: Ce deficiente au gasit inspectorii in sem. II 2022Va doriti o afacere in online? Vesti bune: COMERTUL ELECTRONIC va cresteComisia Europeana: Plati electronice mai sigure si mai inovatoare, in beneficiul consumatorilorUltimele articole
Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele miciDigitalizare IMM-uri. Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCARDin 2022 comerciantii online ar putea fi OBLIGATI sa completeze o declaratie pentru a furniza noi informatii catre ANAFPeste 30 de noutati cu implicatii fiscale majore au fost aduse de OG 8/2021 si OG 11/2021. Explicatii + spete practiceProcedura OFICIALA pentru intrarea si iesirea din regimurile speciale de TVA, in contextul regulilor aplicabile de la 1 iulie 2021Articole similare
RETAILERIi ar putea obtine castiguri de 20% in urma reducerii TVARETAILERIi vor un TVA de 9 la suta, la paineConsiliul Concurentei va finaliza 20 de cazuri pana la sfarsitul anuluiLoteria bonurilor fiscale NU va mai fi reluata. Finatele propun desfiintarea masuriiContraventia privind nerespectarea termenelor legii de utilizatorii aparatelor de marcat, eliminata (Proiect de Hotarare)Ultimele articole
E-factura este obligatorie pentru TOATE firmele din 2024. Spete utile pentru contabiliSistemul RO e-Factura. Facturile pot fi trimise si de catre un tert? Daca da, in ce conditii?OnLaptop si Flanco dau startul unui parteneriat inovativ, punand la dispozitie servicii de reparatii laptop la indemana tuturor in Romania7 sfaturi utile cu privire la oferirea de cosuri cadou de Craciun in 2022In 2022 poti apela la solutiile inovatoare de finantare oferite de OmniCreditArticole similare
Liderul global eBay vine in premiera la TECOMM ClujSistemul OSS aplicabil de la 01 iulie 2021. Poate fi utilizat si pentru vanzarile la distanta de produse accizabile?Sfaturi de la experti
Monografie contabila cu privire la marfa primita in consignatie
Intrebare: Societatea noastra emite bonul fiscal in momentul in care clientii platesc facturi Vodafone (care pot fi achitate atat numerar, cat si prin card bancar). In rest, speta este exact cum ati descris-o si dvs.Referitor la punctul 4,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Conform art. 313 - Regimul special pentru aurul de investitii:b) Monedele de aur care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:1. au titlul mai mare sau egal cu 900 la mie;2. sunt reconditionate dupa anul 1800;3. sunt sau au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Impozit pe dividende in 2024. Cui se aplica si termen de plata
OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri
E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?
Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza
Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA