Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Termen de calcul al penalitatilor. Ce obligatii exista privind veniturile din penalitati?

12-Feb-2014
3944
Neplata la termen a unor sume stabilite prin contract atrage dupa sine unele obligatii suplimentare de tipul penalitatilor din partea persoanelor care nu au respectat clauzele cu privire la plati. In studiul de caz ales, o societate care detine terenuri agricole incheie contracte de arenda cu arendasi locali.

In contracte se prevede ca pentru neplata la termen a arendei, arendasul va plati penalitati de intarziere in cunatum de 0.25% pe zi din suma datorata,penalitatile putand depasi suma datorata.

Se va stabili daca potrivit acestui articol din contract societatea/arendatorul are obligatia recunoasterii lunare a veniturilor din penalitati in contabilitate pentru debitele neincasate (in acest sens lunar se vor emite facturi privind aceste penalitati).

Sub aspectul momentului la care aceste penalitati trebuie inregistrate, atragem mai intai atentia asupra faptului ca art. 11 din Legea contabilitatii stabileste ca detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, titluri de valoare, numerar si alte drepturi si obligatii, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Asadar, in momentul in care compartimentul de specialitate emite un inscris in cuprinsul caruia se constata indeplinirea conditiilor pentru perceperea penalitatilor si are loc determinarea acestora, iar acest document este aprobat de catre administratia societatii acesta urmeaza sa se inregistreze in evidenta contabila si fiscala.

Incepand cu data la care a expirat termenul de plata, conform procedurilor interne stabilite (lunar, trimestrial, etc) este necesara emiterea si comunicarea documentului justificativ catre debitor, existenta acesteia permitandu-i sa isi inregistreze in mod corespunzator cheltuiala cu dobanda penalizatoare. Avand in vedere ca actele normative nu stabilesc un interval la care sa se reactualizeze calculul dobanzilor datorate poate fi avut in vedere stabilirea acestui interval la nivel trimestrial pentru a fi cuprins la calculul impozitului pe profit.

Necesitatea facturii este determinata de necesitatea in special a debitorului de a fi in posesia unui inscris definit de art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii - document justificativ. Pct 1-3 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, stabilesc regimul aplicabil documentelor justificative.

Aceasta in conditiile in care pentru creditor, dar si pentru debitor inscrisul mentionat mai sus care contine toate elementele obligatorii pe care documentele justificative trebuie sa cuprinda reprezinta deja un document justificativ.

Asadar, in conditiile in care penalitatile nu reprezinta contravaloarea unor bunuri livrate sau servicii prestate pentru a nu fi cuprinse in baza de impozitare a TVA, consideram ca intocmirea facturii pentru penalitati nu este necesara rolul documentului justificativ putand fi preluat si de catre un alt inscris care respecta cerintele legale.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Termen de calcul al penalitatilor. Ce obligatii exista privind veniturile din penalitati?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronic
    • A inceput numaratoarea inversa in cazul contribuabililor mari si mijlocii care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt obligati sa se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Ministrul Finantelor Publice (MFP) a remis, luni, un comunicat de presa prin care reaminteste ca data de 1 septembrie a.c. este cea pana la care acestia mai pot sa puna in aplicare legea, apoi vor incepe sanctiunile pentru cei care nu o respecta. In acest sens, MFP solicita tuturor celor...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila
    • Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente. Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz. Raspunsul specialistului Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie...» citeste mai departe aici

  • Echipamentele radio fara marcaj CE sunt ilegale si trebuie scoase din uz de urgenta
    • ANCOM atrage atentia asupra echipamentele radio care nu au marcajul CE (Conformitate Europeana), spunand ca trebuie scoase imediat din functiune, deoarece sunt ilegale si interfereaza cu serviciile de radiocomunicatii autorizate, precum 112. ANCOM cere scoaterea de urgenta din uz a aparatelro radio fara insemnul CE, intrucat prin interferentele produse cauzeaza disfunctionalitati serviciilor de radiocomunicatii autorizate, inclusiv celor destinate pentru salvarea de vieti omenesti....» citeste mai departe aici

  • Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare
    • In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar. Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016