Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce imprumuturi se mai acorda doar pana la 29 martie

22-Mar-2013
1318
Atragem atentia ca potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, doar pana la 29 martie 2013, contractarea de imprumuturi din varsaminte de privatizare.

Cine poate solicita imprumuturi

Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care inregistreaza arierate fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, pot solicita de la Ministerul Finantelor Publice, pana la data de 29 martie 2013, contractarea de imprumuturi din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, cu termen de rambursare de maximum 5 ani.

imprumuturile se acorda cu o rata a dobanzii situata la nivelul ratei dobanzii de politica monetara practicate de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare la data acordarii imprumutului.

Arieratele inregistrate in contabilitatea institutiilor publice finantate partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale sunt numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finantate din bugetele locale.

Pot beneficia de imprumuturi din varsaminte din privatizare:

a) unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local;

b) institutiile publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, in limita sumelor datorate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;

c) spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, in limita cheltuielilor pe care unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritoriala le poate finanta.

Sumele acordate cu titlu de imprumut se utilizeaza exclusiv pentru achitarea arieratelor inregistrate, la data depunerii cererii pentru autorizarea contractarii imprumutului, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari.

Rambursarea imprumutului

Rambursarea imprumutului se efectueaza in transe lunare egale, incepand cu luna urmatoare acordarii acestuia. Dobanda aferenta reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului si se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii stabilita de Banca Nationala a Romaniei la soldul imprumutului, incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste lunar.

Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere pe fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritoriala restituie imprumutul si dobanzile aferente in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

In cazul nerespectarii graficului de rambursare a imprumutului, directorii directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti sisteaza alimentarea atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.

Documente necesare obtinerii imprumutului

Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturi numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale. Aceasta isi desfasoara activitatea in cadrul Ministerului Finantelor Publice, conform Hotararii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.

Documentele in baza carora se obtine avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale sunt urmatoarele:

a) hotararea autoritatii deliberative prin care se aproba contractarea imprumutului;

b) cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, semnata de catre ordonatorul principal de credite, in care se mentioneaza beneficiarii sumelor si detaliile privind plata;

c) situatia arieratelor inregistrate la data depunerii cererii;

d) calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in vederea determinarii valorii imprumutului de catre Comisia de autorizare a imprumuturilor locale;

e) serviciul datoriei publice locale existente, pe perioada imprumutului pentru care se solicita autorizarea;

f) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, aflate in derulare.

Acestea se depun la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, care le verifica, le vizeaza si le transmite la Ministerul Finantelor Publice.

Ministerul Finantelor Publice transmite unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, in format electronic, conventia de imprumut in vederea semnarii.

In termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea conventiei, transmisa in format electronic de catre Ministerul Finantelor Publice, unitatile/subdiviziunile administrativ teritoriale au obligatia de a o retransmite semnata, scanata, in format electronic, catre Ministerul Finantelor Publice pentru efectuarea demersurilor privind punerea in aplicare si efectuarea platii. in acelasi termen, doua exemplare originale ale conventiei, semnate, se depun la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in vederea transmiterii la Ministerul Finantelor Publice, in regim de urgenta. Ministerul Finantelor Publice vireaza suma aprobata intr-un cont distinct de disponibil, deschis pe numele unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, la unitatea Trezoreriei Statului unde aceasta este arondata, mentionat in conventia de imprumut, in termen de 3 zile lucratoare de la data semnarii conventiei de imprumut de ambele parti.

Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care beneficiaza de imprumuturi contractate in conditiile de mai sus achita arieratele proprii si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local, in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea conturilor de disponibil. in cadrul aceluiasi termen, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale vireaza sumele din imprumut contractate pentru achitarea arieratelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si al spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale in conturi distincte de disponibilitati deschise pe numele acestora la Trezoreria Statului. Virarea sumelor in conturile acestora se efectueaza de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale numai cu conditia prezentarii de catre acestea a ordinelor de plata prin care isi achita arieratele pentru care au fost solicitate imprumuturile.

In cazul institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si al spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, pana la aprobarea bugetelor acestora, plata arieratelor se realizeaza in limita sumelor transferate cu aceasta destinatie din bugetul imprumuturilor aprobat de autoritatile deliberative. La intocmirea bugetelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, ordonatorii de credite au obligatia sa isi prevada si sa isi aprobe in buget sumele primite si utilizate pentru plata arieratelor.

Ordonatorii principali de credite si autoritatile deliberative au obligatia ca la elaborarea si aprobarea bugetelor locale sa prevada plata serviciului datoriei publice locale aferent imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice.

In cazul in care ordonatorii de credite ai bugetelor locale nu prezinta documentele de plata in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea conturilor de disponibil sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei si pentru beneficiarii prevazuti in cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile in care a fost virata contravaloarea imprumutului suma corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat.

Suma retrasa se restituie in contul Ministerului Finantelor Publice din care aceasta a fost virata. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice, de indata, ordonatorilor principali de credite sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.

In acest context prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 161/2013 au fost aprobate Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 2-5 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative.

Prin actul normativ mentionat mai sus sunt stabilite conditiile, documentele necesare imprumutului si procedura de acordare si de rambursare a acestora.

Sursa: DGFP Valcea



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce imprumuturi se mai acorda doar pana la 29 martie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Programul Start-up Nation, modificat! Ministerul pentru IMM renunta la regula: primul venit, primul servit!
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat, marti, 16 octombrie, noua versiune a programului Start-Up Nation 2018. Versiunea actualizata a proiectului Ordonantei de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, act normativ care se afla in dezbatere publica incepand cu data de 1 octombrie 2018 a suferit modificari ca urmare a sugestiilor primite de la...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016