Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect de ordonanta de urgenta privind stabilirea destinatiei unor bunuri imobile confiscate

17-Apr-2015
866

Regasiti mai jos continutul unui nou proiect de ordonanta de urgenta privind stabilirea destinatiei unor bunuri imobile confiscate, publicat recent de Ministerul de Finante Publice pe site-ul propriu.

Avand in vedere trecerea in proprietatea privata a statului, prin confiscare, a unor bunuri imobile,

Luand in considerare necesarul de spatii pentru autoritatile administratiei publice centrale
si alte institutii publice de interes national, dupa caz, sau regiilor autonome de interes national, in conditiile in care unele locatii actuale sunt improprii desfasurarii activitatii in conditii optime sau unele imobile au fost retrocedate in conditiile legii, aspecte care afecteaza buna desfasurare a activitatii entitatilor respective si indeplinirea atributiilor legale ale acestora si, totodata, genereaza cheltuieli suplimentare de functionare, care greveaza bugetul de stat,
Avand in vedere nivelul redus al cheltuielilor bugetare pentru finantarea investitiilor destinate asigurarii spatiilor de functionare ale autoritatilor administratiei publice centrale si alte institutii publice de interes national, tinand seama de :
- cresterea exponentiala a volumului bunurilor confiscate care fac obiectul valorificarii de catre aparatul propriu al organelor de valorificare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- mentinerea unor costuri ridicate cu conservarea bunurilor confiscate pana la momentul valorificarii acestora;


- principiul economicitatii, eficientei si eficacitatii utilizarii resurselor alocate activitatii de valorificare a bunurilor intrate, in conditiile legii, in proprietatea privata a statului;
- necesitatea reducerii costurilor administrative si birocratice;

Avand in vedere ca, in cazul neadoptarii masurilor propuse in regim de urgenta, nu se poate asigura indeplinirea de catre Guvern a func?iei de administrare a proprieta?ii publice ?i private a statului cu respectarea principiul economicitatii, eficientei si eficacitatii in utilizarea fondurilor publice si in administrarea patrimoniului, Retinandu-se faptul ca cele de mai sus constituie elemente ce vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitu?ia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonan?a de urgen?a.

Art. 1. (1) Bunurile imobile intrate, prin confiscare, in proprietatea privata a statului, pot fi transmise in domeniul public al statului si in administrarea autoritatilor administratiei publice centrale, altor institutii publice de interes national, dupa caz, sau regiilor autonome de interes national, denumite in continuare entitati beneficiare, prin hotarare a Guvernului, initiata de Ministerul Finantelor Publice, in conditiile legii.

(2) Bunurile prevazute la alin. (1) se dau in administrare entitatilor beneficiare, la solicitarea acestora, la valoarea stabilita conform art. 6 alin.(3) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, republicata.

Art. 2

(1) Bunurile imobile ce fac obiectul prezentei ordonante de urgenta se preiau pe baza de proces-verbal de predare-preluare incheiat intre organul de valorificare si entitatea beneficiara. in toate cazurile, termenul de predare-preluare este de maxim 90 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazuta la art. 1 alin (1).

(2) In situatia in care procesul-verbal de predare-preluare nu este incheiat in termenul stabilit in hotararea Guvernului prevazuta la art.1 alin (1), bunurile revin de drept in proprietatea privata a statului si pot fi valorificate conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 14/2007, republicata.

Art. 3.

(1) Bunurile imobile confiscate aflate in procedura de valorificare prin licitatie publica la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta sunt supuse prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 14/2007, republicata, pana la finalizarea procedurii de licitatie publica.

(2) Daca procedura de valorificare prin licitatie publica nu s-a finalizat cu adjudecarea bunului imobil, acesta intra sub incidenta prevederilor prezentei ordonante de urgenta.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de ordonanta de urgenta privind stabilirea destinatiei unor bunuri imobile confiscate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016