Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prevederile aferente raportarii contabile semestriale pentru unitatile bancare

24-Aug-2011
3131
Contribuabilii sunt informati in aceasta perioada ca Ordinul Bancii Nationale a Romaniei (BNR) nr. 7/2011 a adus modificari si completari Ordinului BNR nr. 8/2010 privind aprobarea Sistemului de raportare contabila semestriala a institutiilor de credit, institutiilor financiare nebancare si Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar.

Astfel, sistemul de raportare contabila semestriala se aplica entitatilor ce intra in sfera de reglementare contabila a BNR, respectiv: bancilor, persoane juridice romane, sucursalelor din Romania ale institutiilor de credit straine, organizatiilor cooperatiste de credit, institutiilor emitente de moneda electronica, bancilor de economisire si creditare in domeniul locativ, bancilor de credit ipotecar, inscrise in Registrul institutiilor de credit potrivit prevederilor art. 417 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului.

Sistemul de raportare contabila semestriala se aplica si institutiilor financiare nebancare, institutiilor de plata care acorda credite legate de serviciile de plata si a caror activitate este limitata la acordarea de servicii de plata si institutiilor emitente de moneda electronica sau la Fond a caror activitate este limitata la emiterea de moneda electronica si prestarea de servicii de plata.

In ceea ce priveste completarea documentelor, trebuie amintit ca raportarile contabile semestriale aplicabile entitatilor ce intra in sfera de reglementare contabila a BNR cuprind urmatoarele formulare: situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cod 10; contul de profit si pierdere, cod 20; date informative, cod 30.

Pentru raportarile contabile semestriale care trebuie depuse la Directia supraveghere din cadrul BNR, institutiile de credit primesc de la aceasta directie, prin reteaua de comunicatii interbancare sau pe dischete HD/1,44 Mb, fisierele cuprinzand modelele formularelor ce trebuie completate, care constituie baza pentru editarea in forma scrisa, prin listare, a formularelor respective, modificarea in orice fel a structurii fisierelor fiind interzisa.


Pentru raportarile contabile semestriale care trebuie depuse la unitatile teritoriale ale finantelor publice, formatul electronic, continand formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta, se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publcie (MFP) pentru entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de BNR.

Programul de asistenta este pus de MFP la dispozitia acestor entitati, gratuit, de unitatile teritoriale ale finantelor publice, poate fi descarcat de pe websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de la adresa www.anaf.ro/ Asistenta contribuabili/ Programe utile/ Situatii financiare.

Necompletarea corecta pe prima pagina a formularului "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii" a datelor de identificare conduce la imposibilitatea identificarii institutiei de credit si, in consecinta, se considera ca lucrarea nu a fost depusa, institutia de credit fiind sanctionata potrivit prevederilor art. 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata.

Raportarile contabile semestriale sunt semnate de persoanele in drept, respectiv directorul economic, contabilul-sef sau alt persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii sau persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, cuprinzand si numele in clar ale acestora.

Institutiile de credit care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la data de 30 iunie a anului de raportare, precum si institutiile de credit care se afla in curs de lichidare, potrivit legii, nu intocmesc raportari contabile semestriale, ci depun o declaratie pe propria raspundere la Directia supraveghere din cadrul BNR si la unitatile teritoriale ale finantelor publice, care va cuprinde toate datele de identificare ale institutiei de credit: denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare); adresa si numarul de telefon; numarul de inregistrare la registrul comertului; codul unic de inregistrare; capitalul social.

Raportarile contabile semestriale se depun la Directia supraveghere din cadrul BNR si la unitatile teritoriale ale finantelor publice impreuna cu o copie de pe codul unic de inregistrare, precum si o copie a balantei de verificare a conturilor sintetice. La unitatile teritoriale ale finantelor publice, raportarile contabile semestriale pot fi depuse direct la registratura unitatilor respective sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata. Pentru anul 2011, termenul de depunere a Raportarii contabile semestriale si a declaratiei pe propria raspundere pentru entitatile care intra in sfera de reglementare contabila a BNR este miercuri, 31 august 2011.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Cu ce data se inregistreaza in contabilitate facturile electronice primite

    • Cu ce data se inregistreaza in contabilitate factura primita? Dar factura transmisa prin SPV? Data de inregistrare in contabilitate a facturilor electronice – raspunsul specialistului: Conform OUG 120 /2021-art. 2: (1) In sensul prezentului capitol, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii: - factura electronica - factura emisa, transmisa si primita intr-un format electronic structurat de tip XML, care permite prelucrarea sa electronica si automata; Art. 10...» citeste mai departe aici

  • Bonificatiile de 3% pentru contribuabilii buni platnici se vor acorda din oficiu

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse cateva facilitati speciale pentru contribuabilii buni platnici precum bonificatia de 3% care se acorda din oficiu. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta contribuabililor interesati, ca in Monitorul Oficial nr. 905 din 6 septembrie 2024 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru...» citeste mai departe aici

  • Seminar fiscal-contabil privind noutatile din 2024: E-Factura, E-Transport, E-TVA, impozite, salarii, TVA

    • In data de 14 octombrie 2024 se va transmite live seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, Editia 148. Seminar national de Fiscalitate si Contabilitate Lectori de exceptie pun in discutie modificarile legislative si implicatiile acestora in activitatea dvs. si vin sa raspunda intrebarilor dvs. Printre subiectele discutate amintim E-Factura (Legislatia explicata Intrebari si Raspunsuri), E-Transport(CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege), E-TVA(ultimele modificari...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016